Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 77

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een PC5 (Tetsu)?

Mijn motor heeft alleen een vervangingsdemper en rijdt eigenlijk prima. Ik heb 'm een keer op de bank gehad en daaruit bleek dat deze tot ongeveer 5000tpm wat te arm stond.
Dit kan wel kloppen aangezien in hele krappe haarspeldbochten, die ik dan in z'n 1 neem, je merkt dat de motor wat inhoudt in lagere toeren.

Zit erover te denken om een PC5 te nemen, maar vraag me af dit het wel waard is. Aangezien ik nou niet zo heel veel van die krappe haarspeldbochten tegen kom :N

Mocht er wel een PC5 aangeschaft worden, dan ook een vervangingsfilter? En op een bank laten afstellen of een map gedownload?
 
Laatst bewerkt:
Op deze ZX10r heeft Henk een paar maanden geleden proef gereden. Weet dus niet of dat ook de ZX10r is die hij nu uiteindelijk gekocht heeft. Hij was toen heel positief over de rijeigenschappen en zitpositie.

Een vriend van mij heeft dit voorjaar dezelfde gekocht en zekker in real live is het echt een hele dikke fiets. :Y Alles er op en er aan. Kawa heeft er ook een hele mooie Akra voor. :P En geloof maar niet dat Henk hem zo standaard gaat rijden. Die wordt netjes gepimpt volgens UPP standaard volgens mij. ;)

En verder lees er de testen maar eens op na. Daar staat hij toch ook altijd bij de eerste 3 zo niet bovenaan. Schijnt echt heel makkelijk te rijden. Zeer fijne traction control die in de verschillende standen ook een aantal procenten slip toe laat en waar je bijna niets van merkt. Zelfs beter als van de BMW s1000rr

Ik ben echt een Honda fan maar in mijn ogen gaan ze nu toch onderhand de boot een beetje missen. Ze hadden dit jaar eens met iets echt helemaal nieuws moeten komen. Nu kunnen we weer twee jaar wachten. -O-
weet nog een groene 10 te staan ;)
roel heeft er al 1 , dus misschien 3 10en in de pyreneeën komend jaar :+
 
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een PC5 (Tetsu)?

Mijn motor heeft alleen een vervangingsdemper en rijdt eigenlijk prima. Ik heb 'm een keer op de bank gehad en daaruit bleek dat deze tot ongeveer 5000tpm wat te arm stond.
Dit kan wel kloppen aangezien in hele krappe haarspeldbochten, die ik dan in z'n 1 neem, je merkt dat de motor wat inhoudt in lagere toeren.

Zit erover te denken om een PC5 te nemen, maar vraag me af dit het wel waard is. Aangezien ik nou niet zo heel veel van die krappe haarspeldbochten tegen kom :N

Mocht er wel een PC5 aangeschaft worden, dan ook een vervangingsfilter?
had ik wel , maar jij hebt waarschijnlijk alleen een demper maar met full systeem liep ie bijna overal te arm dan moet je wel.
had ik het eerder geweten had ik hem eruit gesloopt B|
 
@KonradW:

Kan mijn 1e foto in de OP vervangen worden voor onderstaande?

full
 
had ik wel , maar jij hebt waarschijnlijk alleen een demper maar met full systeem liep ie bijna overal te arm dan moet je wel.
had ik het eerder geweten had ik hem eruit gesloopt B|

Ik heb idd alleen een demper.
Op de bank bleek dat de Blade onderin wat arm stond maar voor de rest eigenlijk prima was.
Had je ook een vervangingsfilter?

Edit: had je 'm op een bank laten afstellen of een map gedownload?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een PC5 (Tetsu)?

Mijn motor heeft alleen een vervangingsdemper en rijdt eigenlijk prima. Ik heb 'm een keer op de bank gehad en daaruit bleek dat deze tot ongeveer 5000tpm wat te arm stond.
Dit kan wel kloppen aangezien in hele krappe haarspeldbochten, die ik dan in z'n 1 neem, je merkt dat de motor wat inhoudt in lagere toeren.

Zit erover te denken om een PC5 te nemen, maar vraag me af dit het wel waard is. Aangezien ik nou niet zo heel veel van die krappe haarspeldbochten tegen kom :N

Mocht er wel een PC5 aangeschaft worden, dan ook een vervangingsfilter? En op een bank laten afstellen of een map gedownload?

Heb ik ook moeten doen, ik had enkel een open akra slipon en mijn blade viel zelf uit bij het afkomen van versnelling.
Ik heb hem dan laten afstellen met een rabidbike evo module, fulle power kelken en een bmc filter.
Laten afstellen op de bank, dat kwam op 174 pk op het achterwiel :9~
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een PC5 (Tetsu)?

Mijn motor heeft alleen een vervangingsdemper en rijdt eigenlijk prima. Ik heb 'm een keer op de bank gehad en daaruit bleek dat deze tot ongeveer 5000tpm wat te arm stond.
Dit kan wel kloppen aangezien in hele krappe haarspeldbochten, die ik dan in z'n 1 neem, je merkt dat de motor wat inhoudt in lagere toeren.

Zit erover te denken om een PC5 te nemen, maar vraag me af dit het wel waard is. Aangezien ik nou niet zo heel veel van die krappe haarspeldbochten tegen kom :N

Mocht er wel een PC5 aangeschaft worden, dan ook een vervangingsfilter? En op een bank laten afstellen of een map gedownload?

Bij mij was hij met de Yoshimura ook bijna overal te arm. Bij Powerpoint in Tiel hem helemaal laten afstellen nadat ik zelf de PC5 had ingebouwd. Resultaat is dat de fiets een veel mooiere gasaanname heeft onderin en inderdaad ook een beetje vermogenswinst.
 
Nooit geweten dat je motor eventueel opnieuw moeten laten afstellen als je een nieuwe demper of geheel uitlaat systeem koopt.
 
Nooit geweten dat je motor eventueel opnieuw moeten laten afstellen als je een nieuwe demper of geheel uitlaat systeem koopt.

Een andere meer open uitlaat betekent minder tegendruk en uiteindelijk resulteert dat in een armer mengsel. In de uitlaat zit vaak wel een lambdasensor die het mengsel in de gaten houdt en eventueel de computer meer benzine laat inspuiten. In veel gevallen hoef je dan ook niets te doen. Maar dat bijregelen gebeurt wel binnen een bepaalde bandbreedte en als je daar buitenvalt doet de computer niks extra. In dat geval kan je met de PC5 je mengsel rijker laten zetten en vaak wordt dan ook de lambdasensor afgekoppeld met een lambdavervanger. Op de rollenbank wordt dan voor elk toerental en bij elke belasting het juiste mengsel bepaald en in je PC5 geschoten.
 
Duidelijke uitleg en weer wat wijzer. :) ;)
Word toch iets verder kijken (/in de portemonnee kijken) als ik alleen een andere uitlaat op m'n toekomstige motor wou laten zetten.
 
Ik heb idd alleen een demper.
Op de bank bleek dat de Blade onderin wat arm stond maar voor de rest eigenlijk prima was.
Had je ook een vervangingsfilter?

Edit: had je 'm op een bank laten afstellen of een map gedownload?
Had een filter en had een map laten maken van internet werkt ????
Niet doen , doe het in 1 keer gelijk goed kost wat maar dan werkt het wel goed.
 
Ook even spammen: eerste kuipdeel is klaar *O*

full


Begint nu op te schieten (op achtergrond ligt nog meer (bijna) gereed spuitwerk &O&

:W
 
Laatst bewerkt:
dan moet je dat ook nooit doen :N
ik ben ook nooit voorstander geweest
van een blade
maar ik wou eens wat anders
en als je er maar veel aan verander
dan is het wel wat :Y :9~ :9~~


Misschien vat ik hem verkeerd op maar ik bedoel op de val beugels eh? :') _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan