Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 77

Status
Niet open voor verdere reacties.
done ;)

en nog wat andere dingen bijgewerkt :+

Je hebt die van mij nog niet gedaan, wil je deze 2 in de OP zetten?

7q2n.jpg


bni0.jpg
 
Platte vlakken op de banden...
Banden oud/te oud...
Wiellagers...

Oke, die banden geef ik je dan, maar dit is sowieso een slijtageonderdeel die je regelmatig vervangt. Maar wiellagers? Wat moet daar mis mee zijn. Dat vet is in die paar jaar echt niet uitgedroogd en ook van het staan gaan ze echt niet stuk. Zou ook geen groot probleem zijn. Bij een eventuele bandenwissel de lagers ff laten controleren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal!

Ik ben sinds enige weken de trotse eigenaar van een strakke 2005 in het zwart.

De motor heeft een zeer lage kilometerstand van 2600km. Mede omdat die kilometerstand wel extreem laag was voor een motor van die leeftijd heb ik hem eerst door Erik van Lent Motorkeuringen laten keuren. Alles bleek toch te kloppen. De motor heeft jarenlang bij de domeinen gestaan, waarschijnlijk na een faillissement van de eerste eigenaar. Ik heb de motor van de particulier gekocht die hem voor een habbekrats bij de domeinen op de kop had getikt.

Morgen zal ik hier wat foto's posten. Hier alvast een linkje, het is dit model: [afbeelding]

De motor is verder voorzien van een Power Commander 3 USB en een Yoshimura RS5. Verder is alles compleet standaard.

Verder hoop ik dat jullie me hier wat willen helpen als ik vragen heb. Alvast bedankt!

Welkom! Mooiste kleurencombi ;) heb ik zelf ook
 
:^

Hopelijk is ie goed in orde, want zo lang stilstaan is niet altijd ideaal :/

Inderdaad, dat was het eerste wat ik ook zei.

Maar volgens Erik van Lent was alles in orde en ik heb echt vertrouwen in zijn deskundigheid.

Hij gaf aan dat hoewel het normaal niet goed is een fiets weg te zetten met oude vloeistoffen (olie, remvloeistof, koelvloeistof) het bij een dermate lage kilometerstand werkelijk geen enkel probleem is omdat de vloeistoffen dan nog als nieuw zijn.

Alle rubbers en de banden waren ook allemaal nog prima, al staat de achterband wel op de nominatie vervangen te worden, maar dat was normale slijtage. De vorige eigenaar was schijnbaar een sportief type. ;)

De motor rijdt verder ook heerlijk. Ik heb op meerdere SC 57's een proefrit gemaakt maar niets was vergelijkbaar met deze. Alles voelt nog zo ontzettend strak en nieuw aan allemaal, heerlijk :P

Ik heb al wel een klein rampje gehad: Ik heb de motor vorige week om laten vallen. ;( (niet goed op de jiffy gezet.)

Echt ongelofelijk dom, heb mezelf bijna ritueel mishandeld na afloop, zo boos was ik op mezelf.

Gelukkig geen ernstige schade, alleen maar krassen aan de linkerzijde op het kontje, de stuureinden, knipperlicht en de koppelingshendel. Kontje ligt nu bij de spuiter en ik heb gelijk maar aftermarket hendels (V-trec kort) en stuurgewichtjes besteld. Ik wil dadelijk echt op geen enkele manier meer aan deze stommiteit herinnerd worden, dus ik ga net zo lang door tot ik geen krasje meer zie. :(
 
Meteen maar even een vraagje over de knipperlichten:

Wat vinden jullie hiervan?

http://tstindustries.com/HALO-1-Flushmount-Signals.html (Ook het filmpje even bekijken.)

Ze lijken mij wel mooi, maar het is wel een beetje kitscherig.

Ik zou ze in de smoked-glass variant willen met "hyper-white" ring.

En is de kans om gezeur te krijgen met de politie niet nog groter dan bij normale aftermarket in de kuip vallende knipperlichten?

Er staat ook nog bij dat NIET geschikt zijn voor modeljaar 2004-2005. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn? De bevestiging en het type van de knipperlichten is toch identiek?
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring in de korte tijd dat ik flushmount richtingaanwijzers heb, is dat heel erg onduidelijk/slecht zichtbaar is voor het overige verkeer. Ik ga binnenkort kijken voor wat anders, want al dat commentaar van medeweggebruikers, ook motorrijders, hangt me nu al de strot uit.
 
Er staat ook nog bij dat NIET geschikt zijn voor modeljaar 2004-2005. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn? De bevestiging en het type van de knipperlichten is toch identiek?


Het gat in de kuip is echt anders van 2006-2007,het gaat niet passen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even een ritje langs Hyperpro gedaan.
Daarna nog niet echt gas gegeven, maar moet een stuk beter sturen nu!

Motor is in ieder geval een stuk beter in balans nu :)
 
Morgen nog even verse Pilots halen (ten Kate) en dan vrijdag richting Tsjechië, eerste overnachting in Decin en dag 2 Liberec en Harrachov om s'middags in het Reuzengebergte te knallen.

Nu nog hopen op droog/mooi weer en glad asfalt :)
 
Meteen maar even een vraagje over de knipperlichten:

Wat vinden jullie hiervan?

http://tstindustries.com/HALO-1-Flushmount-Signals.html (Ook het filmpje even bekijken.)

Ze lijken mij wel mooi, maar het is wel een beetje kitscherig.

Ik zou ze in de smoked-glass variant willen met "hyper-white" ring.

En is de kans om gezeur te krijgen met de politie niet nog groter dan bij normale aftermarket in de kuip vallende knipperlichten?

Er staat ook nog bij dat NIET geschikt zijn voor modeljaar 2004-2005. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn? De bevestiging en het type van de knipperlichten is toch identiek?

Welkom en alvast veel plezier gewenst met je nagoenoeg nieuwe motor! :}

Als je andere (en mooie) knippers voor in je kuip wil is dit misschien een optie om te overwegen,, ze zijn behoorlijk prijzig maar wel goed zichtbaar: http://www.watsendesign.com/Honda_Products/Honda_new.htm (en dan WDN118-B)

Ik heb ze zelf al een paar jaar en ben er uitermate tevreden over. :Y
 
Ik heb al wel een klein rampje gehad: Ik heb de motor vorige week om laten vallen. ;( (niet goed op de jiffy gezet.)

:(

Aaaah zo'n mooie fiets laten omvallen, eigenlijk dien je nu in vieren gehakt te worden en aan de honden te worden gevoerd :Y Maar gefeliciteerd met je nieuwe fiets *O*
 
Aaaah zo'n mooie fiets laten omvallen, eigenlijk dien je nu in vieren gehakt te worden en aan de honden te worden gevoerd :Y Maar gefeliciteerd met je nieuwe fiets *O*

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Tja Tetsu heeft een punt. Maar indd. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en (namens je bike) wees voorzichtiger aub. :Y *O* :+
 
Morgen nog even verse Pilots halen (ten Kate) en dan vrijdag richting Tsjechië, eerste overnachting in Decin en dag 2 Liberec en Harrachov om s'middags in het Reuzengebergte te knallen.

Nu nog hopen op droog/mooi weer en glad asfalt :)

Veel plezier :]
 
Aaaah zo'n mooie fiets laten omvallen, eigenlijk dien je nu in vieren gehakt te worden en aan de honden te worden gevoerd :Y Maar gefeliciteerd met je nieuwe fiets *O*

Iemand heeft me in ieder geval een week lang hele boze blikken toegeworpen vanuit de spiegel...

Dat kun je geen deukje in het ego meer noemen, eerder een total loss ego.

Laten we het maar gauw over iets anders hebben, ik heb nog steeds wat moeite erover te praten :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan