Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 78

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W :W :W

Voor de heren die veel van de techniek afweten een kort prijsvraagje :+ ;

Gister de motor gewassen, bij het wegrijden niks aan de hand. Even getankt bij de pomp 2km verderop en bij het starten wilde de motor niet staionair lopen. Ik moest veel gas bijgeven om hem lopende te houden. Naar huis gekacheld en na 4 minuten thuis aangekomen bleef de motor wel lopen maar wel nét an. Nog een rondje gereden, toen was het al wat beter.

Nu laadt de accu ook niet meer op sinds kort, laatst een nieuwe erin gedaan dus misschien dat dit verband houd. Ik loop de motor nu dan ook aan, bij het indrukken van de startknop valt alles weg op de teller omdat er geen power inzit..

Nu ging ik vandaag even naar de bouwmarkt, maar weer liep de motor erg slecht stationair, het was net een Harley.......
Dus heb ik de stationair schroef iets aangedraaid, maar ook op hogere toeren wil de motor niet echt lekker lopen.. Ik heb er even een filmpje van gemaakt;

https://www.youtube.com/watch?v=h4hGKuHUo3k

Heeft iemand een idee waar ik het beste kan gaan zoeken? Mijn eerste ingeving was dat het water de motor op enige manier verstoorde, maar nu denk ik meer aan een cilinder die niet mee wil (bougie of inspuiting niet goed?)

Bij het rijden merk ik er vooral veel van in de lage toeren. In de hoge toeren voelt alles normaal, ook met optrekken, maar bij lage toeren rijden begint de motor te bokken.

Wie kan mij van het gissen afhelpen?

Héél erg bedankt!! :}
 
:W :W :W

Voor de heren die veel van de techniek afweten een kort prijsvraagje :+ ;

Gister de motor gewassen, bij het wegrijden niks aan de hand. Even getankt bij de pomp 2km verderop en bij het starten wilde de motor niet staionair lopen. Ik moest veel gas bijgeven om hem lopende te houden. Naar huis gekacheld en na 4 minuten thuis aangekomen bleef de motor wel lopen maar wel nét an. Nog een rondje gereden, toen was het al wat beter.

Nu laadt de accu ook niet meer op sinds kort, laatst een nieuwe erin gedaan dus misschien dat dit verband houd. Ik loop de motor nu dan ook aan, bij het indrukken van de startknop valt alles weg op de teller omdat er geen power inzit..

Nu ging ik vandaag even naar de bouwmarkt, maar weer liep de motor erg slecht stationair, het was net een Harley.......
Dus heb ik de stationair schroef iets aangedraaid, maar ook op hogere toeren wil de motor niet echt lekker lopen.. Ik heb er even een filmpje van gemaakt;

https://www.youtube.com/watch?v=h4hGKuHUo3k

Heeft iemand een idee waar ik het beste kan gaan zoeken? Mijn eerste ingeving was dat het water de motor op enige manier verstoorde, maar nu denk ik meer aan een cilinder die niet mee wil (bougie of inspuiting niet goed?)

Bij het rijden merk ik er vooral veel van in de lage toeren. In de hoge toeren voelt alles normaal, ook met optrekken, maar bij lage toeren rijden begint de motor te bokken.

Wie kan mij van het gissen afhelpen?

Héél erg bedankt!! :}

Laat je spanningsregelaar eens controleren... Wellicht gooit die roet in het eten. Mede omdat je accu het al opgegeven heeft.
 
Nou vooruit eentje dan :P

full
 
:W :W :W

Voor de heren die veel van de techniek afweten een kort prijsvraagje :+ ;

Gister de motor gewassen, bij het wegrijden niks aan de hand. Even getankt bij de pomp 2km verderop en bij het starten wilde de motor niet staionair lopen. Ik moest veel gas bijgeven om hem lopende te houden. Naar huis gekacheld en na 4 minuten thuis aangekomen bleef de motor wel lopen maar wel nét an. Nog een rondje gereden, toen was het al wat beter.

Nu laadt de accu ook niet meer op sinds kort, laatst een nieuwe erin gedaan dus misschien dat dit verband houd. Ik loop de motor nu dan ook aan, bij het indrukken van de startknop valt alles weg op de teller omdat er geen power inzit..

Nu ging ik vandaag even naar de bouwmarkt, maar weer liep de motor erg slecht stationair, het was net een Harley.......
Dus heb ik de stationair schroef iets aangedraaid, maar ook op hogere toeren wil de motor niet echt lekker lopen.. Ik heb er even een filmpje van gemaakt;

https://www.youtube.com/watch?v=h4hGKuHUo3k

Heeft iemand een idee waar ik het beste kan gaan zoeken? Mijn eerste ingeving was dat het water de motor op enige manier verstoorde, maar nu denk ik meer aan een cilinder die niet mee wil (bougie of inspuiting niet goed?)

Bij het rijden merk ik er vooral veel van in de lage toeren. In de hoge toeren voelt alles normaal, ook met optrekken, maar bij lage toeren rijden begint de motor te bokken.

Wie kan mij van het gissen afhelpen?

Héél erg bedankt!! :}

dynamo :Y

heb thuis exact hetzelfde probleem staan :')

begonnen met spanningsregelaar te wisselen maar dat was de oplossing niet.
nu dus de dynamo binnenkort wisselen.
 
Bedankt voor al het meedenken!!! :}

dynamo :Y

heb thuis exact hetzelfde probleem staan :')

begonnen met spanningsregelaar te wisselen maar dat was de oplossing niet.
nu dus de dynamo binnenkort wisselen.

Kan dat ook de verklaring zijn voor het slecht stationair lopen? Denk het niet toch... Hij loop soms als een harley :') :')
 
Tuurlijk.. Anders zijn de leveranciers van de mappings van carmo ff op vakantie tot aug.. Kan ik nog
3 weken wachten. Wat een kut motor seizoen is dit zeg... Motor staat straks al 10 weken bij de dealer
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al het meedenken!!! :}Kan dat ook de verklaring zijn voor het slecht stationair lopen? Denk het niet toch... Hij loop soms als een harley :') :')

onregelmatigheid is te verwijten door spanningsverlies, computer probeert te compenseren voor het wegvallende vermogen.
en dat gaat soms niet helemaal lekker.


dit filmpje verteld een hele hoop.

zeer waarschijnlijk als je de dynamo doormeet betreft de massa tussen sectoren en t frame zul je daar waardes krijgen.
 
Tuurlijk.. Anders zijn de leveranciers van de mappings van carmo ff op vakantie tot aug.. Kan ik nog
3 weken wachten. Wat een kut motor seizoen is dit zeg... Motor staat straks al 10 weken bij de dealer

Pfff het zit je ook niet mee zo zeg! met een beetje pech heb je nog 2 maandjes om te rijden als hij terug is.
 
Tuurlijk.. Anders zijn de leveranciers van de mappings van carmo ff op vakantie tot aug.. Kan ik nog
3 weken wachten. Wat een kut motor seizoen is dit zeg... Motor staat straks al 10 weken bij de dealer

En dan dacht ik dat mijn 8 weken al veel was :')
Sterkte! Weet hoe klote het is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan