Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 78

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogguh...

Gisteren iets meegemaakt en MOET het toch met jullie delen!

's avonds, uurtje of 22:00 reed ik op de A12 terug van sporten en deze was letterlijk op mij na leeg!
wat doe je dan op een lege snelweg met een blade tussen je benen? Gas open!!!!

Speedohealer werkt prima en wijkt max 0,1% van GPS dus ik dacht, even mijn -1v/+2a echt testen...
in zijn 5e trok hem open tot 200 p/u om dan echt te gaan testen... In zijn 6e versnelling vol gas!

Dat hield ik niet lang vol... nog geen 5 secs later ging mijn voorwiel de lucht in!!!
Nou ik weet het, ik ben klein, weeg maar 75kg... Maar in zijn 6e voorwiel in de lucht?????

Dankzij de speedohealer kon ik achteraf kijken hoe hard dat ging... Jahoor, mijn 1e powerwheelie boven de 200 km p/u...

10386819_650856058368074_8019607250182939968_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je ook geholpen, maar wordt nog lastig om te winnen -O-

Is de eerste keer dat ik mee doe aan zo'n 'Krijg zoveel mogelijk likes' actie, en waarschijnlijk ook de laatste keer '(

Thnx! :}


Mogguh...

Gisteren iets meegemaakt en MOET het toch met jullie delen!

's avonds, uurtje of 22:00 reed ik op de A12 terug van sporten en deze was letterlijk op mij na leeg!
wat doe je dan op een lege snelweg met een blade tussen je benen? Gas open!!!!

Speedohealer werkt prima en wijkt max 0,1% van GPS dus ik dacht, even mijn -1v/+2a echt testen...
in zijn 5e trok hem open tot 200 p/u om dan echt te gaan testen... In zijn 6e versnelling vol gas!

Dat hield ik niet lang vol... nog geen 5 secs later ging mijn voorwiel de lucht in!!!
Nou ik weet het, ik ben klein, weeg maar 75kg... Maar in zijn 6e voorwiel in de lucht?????

Dankzij de speedohealer kon ik achteraf kijken hoe hard dat ging... Jahoor, mijn 1e powerwheelie boven de 200 km p/u...

[afbeelding]


Is 237 dan ook meteen de topsnelheid? :+
 
Je zit weer flink in de lift. Zag dat je al boven de 130 likes zit.
Ik zie het ja.
Helaas gaat die andere knakker nog veel sneller, maar hij is lid van die mega motor communities op FB, en ik ben daar op tegen :P
Achja ik had niet verwacht dat ik de lijst nog zo lang aan zou voeren, dat is ook wat waard :]
 
Avond allen, iemand toevallig in het bezit van een handboek voor een sc 57, die mij kan vertellen wat het aanhaal moment is van de moeren van het uitlaatspruitstuk?
 
Zijn er toevallig mensen hier die recentelijk een zoon, neefje, achterneefje etc gekregen hebben. Ik heb ooit voor mijn zoontje 2 rompertjes gekocht in Engeland. Ik heb ze bewaard voor als er een 2e kind zou komen. 3 weken geleden heb ik een dochter gekregen, maar ik vind ze niet zo passen bij een meisje. :) Misschien kan ik er hier iemand een plezier mee doen.

Op het etiketje staat 0-3 maanden, maar mijn vriendin zegt dat het ongeveer maatje 62 is.

Voor een tientje stuur ik ze je allebei op.[afbeelding]

Ja ikzelf :Y maar meneer groeit als ren dolle en is eigenlijk al bijna uit zn 62 aan het groeien, jammer.

Heb al wel een Marquez pak voor em klaarliggen waar hij snel in zal kunnen *O*
 
boys ik zit er aan te denken dit setje te bestellen voor den blade:
http://www.ebay.com/itm/Honda-CBR1000RR-Fireblade-04-05-520-AFAM-Track-Day-Red-Chain-Sprocket-Kit-/131134911809?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e883ff541

mijn vragen:
- is -1 voor, +1 achter fijn voor openbare weg?
- slijt het harder dan origineel? (omdat voorste tandwil kleiner is krijg je meer frictie dacht ik zo)
ik rij met -1/+2 en rijdt prima op openbare weg... is alleen even wennen (en niet te entousiast de rotondes uitkomen zeg maar )
slijtage zal ietsje meer zijn, zeker van je voortandwiel... maarja, dingen kosten 20 euri...
 
ik rij met -1/+2 en rijdt prima op openbare weg... is alleen even wennen (en niet te entousiast de rotondes uitkomen zeg maar )
slijtage zal ietsje meer zijn, zeker van je voortandwiel... maarja, dingen kosten 20 euri...
Is niet de algehele slijtage (van het blok) hoger door de tandwiel verhouding?
Ik kan mij voorstellen dat het blok er ook wat meer door slijt doordat je veel sneller in de toeren schiet etc. Maar is een aanname (ik ben ook niet zo technisch)
 
Is niet de algehele slijtage (van het blok) hoger door de tandwiel verhouding?
Ik kan mij voorstellen dat het blok er ook wat meer door slijt doordat je veel sneller in de toeren schiet etc. Maar is een aanname (ik ben ook niet zo technisch)
Een goed onderhouden Honda blok kan makkelijk 200/250k kms....
Stel dat ie daardoor maar 180k ipv 200k mee gaat, ga jij je druk om maken of gewoon genieten van je motor????
 
ik rij met -1/+2 en rijdt prima op openbare weg... is alleen even wennen (en niet te entousiast de rotondes uitkomen zeg maar )
slijtage zal ietsje meer zijn, zeker van je voortandwiel... maarja, dingen kosten 20 euri...

wat voor maat ketting heb je: 520, 525 of 530 en waarom?
 
wat voor maat ketting heb je: 520, 525 of 530 en waarom?
gewoon de standaard 530/114... omdat ik juist voor minder heb en achter meer heb blijft lengte/schakkel ongeveer dezelfde.

ik heb nu een JTF333 voortandwiel... volgens mij zou 525 of dunner niet meer passen.
cilinderdiameter is wel dezelfde maar lengte is wel bijna 4mm minder tussen de 530 en de 520.
Ook is de slijtage van een 520 tov een 530 wel een goeie 10/20% hoger neem ik aan
 
gewoon de standaard 530/114... omdat ik juist voor minder heb en achter meer heb blijft lengte/schakkel ongeveer dezelfde.

ik heb nu een JTF333 voortandwiel... volgens mij zou 525 of dunner niet meer passen.
cilinderdiameter is wel dezelfde maar lengte is wel bijna 4mm minder tussen de 530 en de 520.
Ook is de slijtage van een 520 tov een 530 wel een goeie 10/20% hoger neem ik aan

hmm maar de 530 is dan ook weer 25% duurder dan een 520 set...
 
motorrijden is duur.... valt het jou nu pas op?

haha ja, mijn eerdere motoren zijn ; 1) vakkundig door een vriend in de prak gereden, 2) gestolen, en 3) verkocht na 4k kilometers, dus nog niet veel slijtage onderdelen hoeven vervangen eerder.
 
Nog een paar foto's van ons tripje vorige week naar Oostenrijk en Italië
20140829_143958_zpsf9bf4561.jpg

Wat begon met mooi zonnig weer op de eerste dag veranderde op dag 2 op weg naar Italië......
20140830_144541_zps9283d04a.jpg

20140830_155710_zps2d4b8373.jpg

20140831_104020_zpsbeeae813.jpg

Wel heel goedkoop kunnen tanken. :9
20140902_143255_zps05a57789.jpg

20140902_150813_zps0bc1304c.jpg

En de meest slechte dag, de bedoeling was om de Silvretta pass te rijden echter toen we 's morgens het nieuws keken en hoorde dat automobilisten hun sneeuwkettingen om moesten leggen op de Silvretta zijn we maar in het hotel gebleven....... :X
Laat in de middag toen het ff droog was met z'n tweeen nog maar een klein rondje gemaakt.
20140901_163147_zps6606a77f.jpg

Gelukkig waren de laatste 2 dagen weer droog, op weg richting Stelvio.
20140902_121557_zpscf4092cb.jpg

20140902_115213_zps7f5cf775.jpg

Op naar volgend jaar!!
 
Laatst bewerkt:
No een paar foto's van ons tripje vorige week naar Oostenrijk en Italië
[afbeelding]
Wat begon met mooi zonnig weer op de eerste dag veranderde op dag 2 opweg naar Italië......
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel heel goedkoop kunnen tanken. :9
[afbeelding]
[afbeelding]
En de meest slechte dag, de bedoeling was om de Silvretta pass te rijden echter toen we 's morgens het nieuws keken en hoorde dat automobilisten hun sneeuwkettingen om moesten leggen op de Silvretta zijn we maar in het hotel gebleven....... :X
Laat in de middag toen het ff droog was met z'n tweeen nog maar een klein rondje gemaakt.
[afbeelding]
Gelukkig waren de laatste 2 dagen weer droog, op weg richting Stelvio.
[afbeelding]
[afbeelding]
Op naar volgend jaar!!
Leuke piccies, beetje jammer van het weer -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan