Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook weer stiekem mee lezen :Y en voorlopig nog geen planning om een CBR 1000 RR aan te schaffen :N
Nog steeds niet. :?
Gelukkig worden planningen gemaakt om in de soep te laten lopen, dusssss.......... :+
 
Nog steeds niet. :?
Gelukkig worden planningen gemaakt om in de soep te laten lopen, dusssss.......... :+
:Y heb maar een Bodis uitlaat er op gezet en rem-schakelset laten poedercoaten en omgekeerd schakelen er op gezet :Y
full

full

full
 
:Y heb maar een Bodis uitlaat er op gezet en rem-schakelset laten poedercoaten en omgekeerd schakelen er op gezet :Y [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er zeer netjes uit :Y en hoe klinkt de Bodis demper?
Destijds heb ik behoorlijk lang getwijfeld tussen een Bodis demper en een Laser X-treme.
Uiteindelijk is het de laatste geworden aangezien ik die nieuw (via het werk van mijn vriendin) voor een paar honderd euro's minder kon kopen dan de winkelprijs. :9
Maar ik vind de Bodis nog steeds super om te zien en je ziet je niet vaak...........
 
Ziet er zeer netjes uit :Y en hoe klinkt de Bodis demper?
Destijds heb ik behoorlijk lang getwijfeld tussen een Bodis demper en een Laser X-treme.
Uiteindelijk is het de laatste geworden aangezien ik die nieuw (via het werk van mijn vriendin) voor een paar honderd euro's minder kon kopen dan de winkelprijs. :9
Maar ik vind de Bodis nog steeds super om te zien en je ziet je niet vaak...........
Het geluid van de Bodis op de CBR 600 RR :Y

.
 
Bedankt Nameless, en nu op naar deel 80!


Zal ook weer eens een update doen.
Afgelopen seizoen veel problemen gehad met de STM slipperclutch. Na wat bezoekjes aan Ten Kate Racing is dit halverwege het seizoen gelukkig opgelost!

Voor deze winter had ik op de planning staan om wat aanpassingen aan het blok door te laten voeren.

Het plan was oorspronkelijk om de cylinder aan te pakken en te laten voorzien van een coating (nikasil), de zuigers te voorzien van nieuwe veren waardoor het olieverbruik zou verminderen en het rookpluimpje na gasdicht te laten verdwijnen. Daarnaast wilde ik, als het blok toch open ging, wat wijzigingen laten doorvoeren om er wat extra compensatie pk's bij te krijgen.

Na een bezoek aan TKR kreeg ik echter het advies geen berg geld te investeren in een coating. Kost een berg en het is absoluut niet slecht voor de motor dat 'ie wat olie verbruikt.

Omdat ik wel wat extra pk's wilde kreeg ik te horen dat ze nog wel een setje titanium HRC drijfstangen en kitzuigers hadden liggen. Die wilde ik er wel in :)
Toen het blok bij TKR open geschroefd was bleek de bak helaas ook geen lang leven meer te hebben. Bij de keus tussen een originele bak of 100 euro meer voor een HRC bak heb ik besloten er dan ook maar een HRC bak in te laten zetten.

Na ruim een jaar op zoek te zijn geweest kwam ik maandag ook nog een HRC ECU, kabelboom en cockpit tegen. Deze heb ik gisteren opgehaald *D

Binnenkort alles weer opbouwen en dan nog een keer terug naar Ten Kate Racing om hem netjes af te laten stellen.
Ben echt heel benieuwd wat dit me gaat opleveren!

Voor de openingspost heb ik trouwens een nieuwe 2e foto:
[afbeelding]

Klinkt lekker Brian :}

Hou ons op de hoogte van het resultaat hè!

Je foto in de OP is aangepast :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan