Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
even een vraagje aan de heren (dames misschien) die een 2004 model hebben. ik heb hier vorkpoten liggen van een 2004 model en nou moet ik even weten hoe ver (van hart tot hart) de twee vorkpoten uit elkaar liggen (moeten wel exacte maten zijn) en ik moet weten hoe ver de remschijven uit elkaar liggen (binnenkant remschijf tot binnenkant remschijf)

zou iemand dit voor mij kunnen meten?(moet wel tot op mm nauwkeurig) of heeft iemand een site waar dat op staat.

heb dit nodig omdat ik kroonplaat en t-stuk laat frezen en ik een ander wiel er in zet en wil straks geen spacers nodig hebben voor remschijven of dat ik iets van de velg moet af frezen omdat de remklauwen te ver naar binnen staan.

alvast bedankt en vriendelijke groet Piet Jacobsen

Ik meet voor de voorpoten 21.5cm en voor de schijfremmen 13.3cm.
Schijfremmen is tricky omdat het slijtdelen zijn. Mijn remmen zitten er 7000km onder.

Voorpoten is lastig meten ivm de HESD, maar ben 99.9% zeker dat dit klopt.

Wellicht dat iemand het nog wil nameten op zijn blade voor de zekerheid (dubbel-check)?
 
Ik meet voor de voorpoten 21.5cm en voor de schijfremmen 13.3cm.
Schijfremmen is tricky omdat het slijtdelen zijn. Mijn remmen zitten er 7000km onder.

Voorpoten is lastig meten ivm de HESD, maar ben 99.9% zeker dat dit klopt.

Wellicht dat iemand het nog wil nameten op zijn blade voor de zekerheid (dubbel-check)?

top bedankt, je kan met de remblokjes wel een beetje spelen denk ik. en ik ga 5 mm schijven er op zetten en origineel zijn ze 5,5 dus gaat dan ongeveer wel kloppen denk ik.
 
Ik meet voor de voorpoten 21.5cm en voor de schijfremmen 13.3cm.
Schijfremmen is tricky omdat het slijtdelen zijn. Mijn remmen zitten er 7000km onder.

Voorpoten is lastig meten ivm de HESD, maar ben 99.9% zeker dat dit klopt.

Wellicht dat iemand het nog wil nameten op zijn blade voor de zekerheid (dubbel-check)?

Ik meet 213.5mm, gemeten met een digitale schuifmaat.
Ik ben er ook 99.9% zeker van dat dit klopt... hoe lossen we dit op? :+

Even zonder gekheid, ik kan er niet meer naast zitten dan 0.2mm max.
Heb jij ook met een schuifmaat gemeten?
 
Ik meet 213.5mm, gemeten met een digitale schuifmaat.
Ik ben er ook 99.9% zeker van dat dit klopt... hoe lossen we dit op? :+

Even zonder gekheid, ik kan er niet meer naast zitten dan 0.2mm max.
Heb jij ook met een schuifmaat gemeten?

Ik heb het niet met een digitale schuifmaat gedaan, maar met een rolmaat.
Eigenwijs als ik ben :+ heb ik het nog eens nagemeten en ik kan er echt niet minder als 21.5cm van maken.

Ik denk ook dat Honda redelijk "ronde" getallen gebruikt voor zover 21.5 rond is.

Maar hé, wie ben ik? Ik hoef er niks mee te doen. Succes!
 
SP1:
344a9md.jpg


SP1 zou gelijk zijn aan 929 en 1000.

Dan zou het 214 zijn... dus toch niet zo mooi rond getal...
 
zit wel mooi tussen jullie in dus gebruik ik 214 mm. en mijn schijven zitten 132 mm uit elkaar dus ik moet hoh 213 mm hebben. mijn dank is zeer groot en zal (als ik het niet vergeet) een mooi fotootje plaatsen van het eindresultaat van deze metingen.
toch nog een foto van mijn sv1000 (om jullie te stangen ;) )
attachment.php

attachment.php
 
voor de eerste lichting Bladeforummers hier en andere bekenden, mijn Bl08 is gister naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ben dus motorloos, (hoewel... staat nog een XR600 in Suriname :) ) maar sluit niet uit dat er wel weer eens wat wordt aangeschaft.
 
voor de eerste lichting Bladeforummers hier en andere bekenden, mijn Bl08 is gister naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ben dus motorloos, (hoewel... staat nog een XR600 in Suriname :) ) maar sluit niet uit dat er wel weer eens wat wordt aangeschaft.
Gozahh :W :P
 
Het is mij opgevallen dat bij de verkoop van een slipon demper soms verschil gemaakt wordt tussen 04-05 en 06-07 andere uitlaten zouden wel weer geschikt zijn voor alle 4 bouwjaren
Past een demper voor 06-07 echt niet op een 2005 model?

Alvast bedankt.
 
Het is mij opgevallen dat bij de verkoop van een slipon demper soms verschil gemaakt wordt tussen 04-05 en 06-07 andere uitlaten zouden wel weer geschikt zijn voor alle 4 bouwjaren
Past een demper voor 06-07 echt niet op een 2005 model?

Alvast bedankt.
Demper wel. Probleem zit 'm in de bochtenset, de onderkuip van een '06 is smaller dan die van een '04.

En dan loop je dit risico.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan