Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, geen gekke vraag.

Bij mijn sc57 gaat de fan wat vaker draaien dan bij mijn vorige fiets.
Gebeurt me eigenlijk alleen met warme dagen en te lang in druk stadsverkeer.
Dan kruipt ie naar de 105 graden en slaat de fan aan.
Mijn 600 hield het hoofd wat langer koel, de blade is een beetje een heethoofd ;)

Maar het is niet prettig die fohn als je in het leer zit :N
Inderdaad erg onprettig wanneer het 35 gr is en je staat in het drukke stadsverkeer. Alsof je ballen in een stoomkoker vast zitten.
Zit te denken er een tweede koelvin bij te plaatsen.
 
nee, geen gekke vraag.

Bij mijn sc57 gaat de fan wat vaker draaien dan bij mijn vorige fiets.
Gebeurt me eigenlijk alleen met warme dagen en te lang in druk stadsverkeer.
Dan kruipt ie naar de 105 graden en slaat de fan aan.
Mijn 600 hield het hoofd wat langer koel, de blade is een beetje een heethoofd ;)

Maar het is niet prettig die fohn als je in het leer zit :N


Hier ook hetzelfde verhaal. Met warm weer en stadsverkeer dat te lang duurt slaat de fan vaker aan.
 
Als je nog niet ''Officieel'' op de fireblade mag rijden dan maar eraan knutselen!
Nieuwe remschijven en stalenremleidingen gemonteerd.

 
Ziet er goed uit! :t
Hoop alleen dat je ook de remblokken heb vervangen? Nieuwe schijven = ook nieuwe blokken.

Yes was ik vergeten te melden maar natuurlijk ook remblokken vervangen. Wel even wennen hoor die floating remschijven. Eerste paar keer over de drempel heen denk je steeds ''wat zit er los'' :9
 
Laatst bewerkt:
Dat was op de paralelweg van de Oesterdam tussen Rilland en Tholen. Volgens mij was dat wel 5 km heen en 5 km terug. Je was in ieder geval erg blij en trots dat je harder dan 80 km/u had gereden.
 
Ik mag niets zeggen.
Ik had nog les en toen heb ik ook een klein ritje gedaan over de dijk (ergens in zeeland). 3 km heen en 3 terug _O-

Moet toegeven dat ik toen ik hem had dat weekend meteen naar MFMM ben geweest dat was een goede 140km op een dag. Maar ik heb nog nooit zo netjes gereden.
 
Moet toegeven dat ik toen ik hem had dat weekend meteen naar MFMM ben geweest dat was een goede 140km op een dag. Maar ik heb nog nooit zo netjes gereden.

O nee, dat durfde ik niet hoor. Ik ben ook meteen voor A gegaan, had dus ook geen rijbewijs voor minder zware motoren. Jij wel?
 
O nee, dat durfde ik niet hoor. Ik ben ook meteen voor A gegaan, had dus ook geen rijbewijs voor minder zware motoren. Jij wel?

Ja ben in het bezit van een A2 rijbewijs. Maar denk dat ome agent ook wel ziet dat de fireblade geen 70Kw of minder heeft standaard ;( .
 
Vraagje m.b.t. oliegebruik van de 2004 blade, ik weet dat die van 2008 graag een slokje olie lust. Nu heb ik het idee dat mijn 2004 blaadje ook graag de olie uit blaast (blauw kleurige walm uit uitlaat bij een keer goed aan de kraan draaien), een paar weken geleden stond t kijkglas helemaal vol (na het vullen). Nu heb ik m vandaag na t rijden op de paddock gezet en inmiddels 1,5uur later gekeken, nog steeds geen olie te zien. Meer mensen hier bekend mee of moet ik toch echt ergens een issue gaan zoeken?

Vandaag was het overigens haast té warm om te rijden, toen ik net pas erop zat van t werk terug had ik de rug al nat...
 
Laatst bewerkt:
Vraagje m.b.t. oliegebruik van de 2004 blade, ik weet dat die van 2008 graag een slokje olie lust. Nu heb ik het idee dat mijn 2004 blaadje ook graag de olie uit blaast (blauw kleurige walm uit uitlaat bij een keer goed aan de kraan draaien), een paar weken geleden stond t kijkglas helemaal vol (na het vullen). Nu heb ik m vandaag na t rijden op de paddock gezet en inmiddels 1,5uur later gekeken, nog steeds geen olie te zien. Meer mensen hier bekend mee of moet ik toch echt ergens een issue gaan zoeken?

Vandaag was het overigens haast té warm om te rijden, toen ik net pas erop zat van t werk terug had ik de rug al nat...

Op de paddock staat de motor toch niet recht of heb jij een aangepast model?
 
Op de paddock staat de motor toch niet recht of heb jij een aangepast model?

Zou dat zo'n groot verschil maken als die een paar cm lager staat met t achterwiel?

Via google trouwens ook in oudere versies terecht gekomen bij van die motorreinigsmurrie die je bij de olie in mikt, is dat wat?
 
Zou dat zo'n groot verschil maken als die een paar cm lager staat met t achterwiel?

Via google trouwens ook in oudere versies terecht gekomen bij van die motorreinigsmurrie die je bij de olie in mikt, is dat wat?

Ja denk het wel
Maar Probeer het ff dan weten we dat ook meteen! ;)

Van de olie Zou ik gewoon ff navragen waar je het onderhoud laat doen mijn garage doet er wel n flesje in weet niet of die de benzine of olie variant gebruikt!
 
Zou dat zo'n groot verschil maken als die een paar cm lager staat met t achterwiel?

Ja dit maakt dus uit. Van de paddock afgehaald, voorwiel ergens een hoekje ingedrukt zodat ik met 1 hand de motor recht kon houden en op mn knietjes gaan liggen. Gewoon normaal op peil en niks aan de handje! Niet olie proberen te checken als hij op een paddock staat dus 😋
 
Inderdaad erg onprettig wanneer het 35 gr is en je staat in het drukke stadsverkeer. Alsof je ballen in een stoomkoker vast zitten.
Zit te denken er een tweede koelvin bij te plaatsen.

Zou ook kunnen overwegen een schakelaar te plaatsen om de koelvin handmatig aan te kunnen zetten onafhankelijk van je thermoschakelaar. Kun je de blade koel houden voordat je ballen gestoomd worden ;) met een dubbele koelvin worden ze nog sneller gaar _O-
 
Vraagje m.b.t. oliegebruik van de 2004 blade, ik weet dat die van 2008 graag een slokje olie lust. Nu heb ik het idee dat mijn 2004 blaadje ook graag de olie uit blaast (blauw kleurige walm uit uitlaat bij een keer goed aan de kraan draaien), een paar weken geleden stond t kijkglas helemaal vol (na het vullen). Nu heb ik m vandaag na t rijden op de paddock gezet en inmiddels 1,5uur later gekeken, nog steeds geen olie te zien. Meer mensen hier bekend mee of moet ik toch echt ergens een issue gaan zoeken?

Vandaag was het overigens haast té warm om te rijden, toen ik net pas erop zat van t werk terug had ik de rug al nat...

2008 had iets met de olieschraapveren maar dat is op de sc 57 niet aan de orde.
Wel eens gelezen dat de sc 57 zachte cilinderwanden heeft waardoor deze sneller slijten en je last kunt krijgen van kantelende zuigers en olieverbruik maar dat zal exemplarisch zijn denk ik.
Hoor er eigenlijk nooit iets over.
Blauwe walm is wel verbrande olie overigens.

Peilen volgens het boekje is klote, paar minuten stationair, uitzetten en een paar minuten wachten en dan op de knietjes je fiets balanceren en peil aflezen :(
Daar hadden ze bij Honda toch wel iets beters op kunnen verzinnen, wat is er mis met een vuldop met peilstokje :?
 
Laatst bewerkt:
Ik mag niets zeggen.
Ik had nog les en toen heb ik ook een klein ritje gedaan over de dijk (ergens in zeeland). 3 km heen en 3 terug _O-

hahaha, dat deden we allemaal wel volgens mij.
Ben begonnen toen ik 18 was met een oefenvergunning.
Het L bordje had ik met 1 boutje en vleugelmoer bevestigd.
Als ik buiten de gemeentegrens ging dan kon ik hem er makkelijk afhalen, bordje in de binnenzak van mijn leren jekkie en knallen maar ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan