Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Max.

Kan jij deze link in de O.P zetten? http://www.carlsalter.com/pdfs/Honda_CBR1000RR-2004.pdf
Is misschien handig voor de sleutelaars onder ons. Het is al eens eerder gevraagd (weet niet meer wanneer) Maar waarschijnlijk vergeten om hem in de O.P te zetten. Ik stond vandaag in de garage moest wat aanhaalmomenten weten, ik was mijn wp-handboek vergeten en heb flink zitten zoeken op internet voor ik alles gevonden had.

;)

Done ;)
 
Super! 8-)

Vandaag de Blade verder klaar gemaakt om de stalling in te gaan.
Tussen de buien door naar huis gereden. Wat is dat koud op de motor. :X
Heel de winter onder de hoes. Af en toe te poetsen, op de druppellader en de onder kuip nog een keer demonteren om naar een spuiter te brengen. Blijf je toch nog een beetje bezig met je hobby. ;)

fw6ps8.jpg
 
Ik lees ook weer mee. De Repsol staat alweer een maand stil en is geschorst. Plan voor deze winter is de kentekenplaathouder te verwijderen en iets in elkaar knutselen zodat alleen de kentekenplaat nog aan de uitlaat hangt. Dat gaat interessant worden met mijn twee linkerhanden!
 
Hoe bok jij de voorkant op met die Datona voorbok?
Ik heb dezelfde set, maar krijg onmogelijk de voorkant van 12RR omhoog. Kan natuurlijk door m'n schamele 70KG komen :P
Lukt wel, maar moet redelijk wat kracht/gewicht gebruikt worden.

full
 
Laatst bewerkt:
En ik lees ook weer mee. Aankomende winter gaat eindelijk het spul uit deze oude topics op de Blade:

knipperlichten
de rest

Uiteraard laat ik hier weten hoe het loopt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zaterdag nog ff gereden. Ijskoud maar blijft leuk, zelfs na 2,5 jaar bijna wekelijks rijden. Probleem van de koppeling wordt binnenkort ook verholpen. Blijkt het cilindertje in de hendel te zijn waardoor hij beetje lucht aanzuigt.
 
Deze meelezer is ook nog present! :W

Vanaf 1-12 verhuizen dus moet de blade eerst nog verplaatsen door de pekel en kou voordat ze de winterstalling in kan -O-
 
Hoe bok jij de voorkant op met die Datona voorbok?
Ik heb dezelfde set, maar krijg onmogelijk de voorkant van 12RR omhoog. Kan natuurlijk door m'n schamele 70KG komen :P

op zich gaat het erg gemakkelijk,al moet ik zeggen dat het laatst een paar keer niet zo makkelijk ging.
denk dat je er goed gepositioneerd voor moet staan om het simpel te laten gaan.
ik sta meestal schuin aan de zijkant om hem zo dicht tegen de muur te zetten.
dit omdat er nog meer motoren langs moeten.
maar heb laats wel nog een ander type bij daytona gekocht voor de voorkant
 
vraagje, waar kan ik voor een fatsoenlijke prijs een k&n lucht filter kopen voor een sc57 uit 2005. en zit er ook verschil in een filter voor model uit 2007 en 2004?
voor zover ik het kan zien zijn er 2 soorten filters. een race uitvoering en een gewone uitvoering? welke kan ik het beste nemen?

alvast bedankt voor de antwoorden.
 
op zich gaat het erg gemakkelijk,al moet ik zeggen dat het laatst een paar keer niet zo makkelijk ging.
denk dat je er goed gepositioneerd voor moet staan om het simpel te laten gaan.
ik sta meestal schuin aan de zijkant om hem zo dicht tegen de muur te zetten.
dit omdat er nog meer motoren langs moeten.
maar heb laats wel nog een ander type bij daytona gekocht voor de voorkant

Ik gooi al m'n gewicht in de strijd, maar het lukt gewoonweg niet met de 700Newton kan ik op die voorbok gaan hangen zonder dat de voorkant omhoog gaat :(


vraagje, waar kan ik voor een fatsoenlijke prijs een k&n lucht filter kopen voor een sc57 uit 2005. en zit er ook verschil in een filter voor model uit 2007 en 2004?
voor zover ik het kan zien zijn er 2 soorten filters. een race uitvoering en een gewone uitvoering? welke kan ik het beste nemen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik zou er een Honda filter ingooien: filterd het beste van alle filters en je wil geen zooi in je motorblok hebben :N
Qua performance is er volgens de tuners ook weinig verschil tussen Honda en bijvoorbeeld K&N, alleen als je filter vuil is zal die laatste meer lucht doorlaten. Voor die paar tientjes gooi je er dan een niet filter in i.p.v. dat je die oude uitwast en opnieuw inolied :)
 
~
Ik gooi al m'n gewicht in de strijd, maar het lukt gewoonweg niet met de 700Newton kan ik op die voorbok gaan hangen zonder dat de voorkant omhoog gaat :(



Volgens mij een kwestie van techniek :Y , mijn vrouwtje weegt nog een pak lichter en zelfs haar lukt het om een moto voor- en achteraan op een bok te zetten.

Hetzelfde geld bij een moto met een middenbok , daar zie je soms ook stoere kerels al hun spierkracht gebruiken om de moto omhoog te trekken , terwijl je hem enkel met je voet erop kan wippen :)
 
Ook deze meelezer nog steeds present. Stuk minder gereden dan normaal deze zomer maargoed, kan gebeuren. Zie weer uit naar het voorjaar. :] :W
 
20151128_154135_zpsmkhyidac.jpg

Aangezien ik al mijn kuipwerk verwijderd heb, ben ik de afgelopen dagen maar eens alles grondig schoon gaan maken.
Ziet er inmiddels weer een stuk schoner uit al zeg ik het zelf. 8-)
Vanmiddag de nodige kuipdelen bij de spuiter opgehaald en ik moet zeggen; die zien er beter uit als toen ik ze er heen bracht!
20151128_155424_zpsqu7uzywb.jpg

20151128_155311_zpshjmydpcu.jpg

20151128_155236_zpsygipaekd.jpg


Morgen maar weer verder om de naked blade zijn jasje aan te doen...

Ron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan