Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom

Mooie BlackBlade en idd je kunt nog genoeg pimpen, zelf heb ik na een schuivertje bij de Kyffhauser Kurven wave schijven van Moto-Master gemonteerd en deze bevallen prima *D
Succes met pimpen!!! :t

Die schijven zien er goed uit, ook aan de prijs .
Maar al het mooie en goede kost geld.
En banden zijn inderdaad persoonlijk, hoop te horen hoe verschillende rijders div banden ervaren.
Beging wel een beeld te krijgen, veel zal er niet meer gereden worden dit jaar denk ik.
Binnen kort maar wat nieuw rubber laten monteren.
 
Opgelost!
Gisterenavond mijn voorbok eronderuit gehaald en een nachtje alleen op de achterbok laten rusten en koppelingshendel ingeknepen vast gezet.
Stuur helemaal naar rechts gedraaid zodat het vloiestofpotje zo horizonaal mogelijk stond.

Net de tie wrap lost gemaakt en voelde iets druk, even blijven knijpen en loslaten en er kwamen kleine lucht belletjes naar boven borrelen.....

Blijft voor mij een raadsel hoe er lucht in is kunnen komen.:?

Geniet allemaal van de motorrace want buiten heb je vandaag niks te zoeken.

De lucht is geklaard :t en raar dat er lucht in is gekomen. Soms snappen we dingen niet maar kunnen het gelukkig wel oplossen :)

En ik moest wel naar buiten vandaag om de waakhond uit te laten; die trekt zich niets aan van het weer. Ik heb het rondje wel ingekort ;)
 

Bijlagen

  • tarzan.jpg
    tarzan.jpg
    353,9 KB · Weergaven: 10
Beste iedereen, nieuwe bezoeker van het 1000RR-forum hier! Na 10 jaar een Triumph (jaja, andere koek) 995 Daytona te hebben gehad, besloot een of andere onverlaat om door rood, m'n motor total loss en mij met de ambulance naar het ziekenhuis in te rijden. Inmiddels weer volledig hersteld en op zoek gegaan naar een alternatief. Hoewel het triple-blok van de Triumph me erg aansprak, zijn de nieuwere modellen (Daytona 675 etc) een stuk minder. Op zoek naar wat het allervetste is wat er te koop is, kwam ik - uiteraard ;-) - bij de Fireblade terecht. Uiteraard hou ik van een potje scheuren, maar het grootste gedeelte van de tijd zal ik hem gewoon op de weg gebruiken.

Ik ben dus aan het oriënteren op welk model ik naar op zoek ben. Wat dingen op een rij, ik hoop dat jullie je mening willen geven en mee willen denken.
Model per jaar:
- 2008: compleet nieuw model, echt een winnaar. Nadeel: schijnt veel olie te verbruiken door extreem lage inwendige wrijving in het blok
- 2009: veel minder olieverbruik door zuigerveren met meer veervoorspanning. C-ABS vanaf dit model. Geen ride-by-wire, geen wheelie- en tractiecontrole
- 2010-2012: kleine tweaks en uiterlijke verbeteringen. Groter vliegwiel voor wat rustiger rijgedrag. Nieuwe nummerplaathouder, makkelijk wisselen op circuit
- 2013: Verbeterde Showa BPF vorken

Gezien het budget, wordt nieuwer voor mij denk ik geen optie. Hebben jullie nog tips&tricks? Wat zouden jullie me aanraden qua model? Als ik het rijtje zo bekijk, zou het 2009 of 2010 model het meest geschikt zijn voor mijn geval. Qua kleur ben ik helemaal verliefd op het zwarte model. Weet iemand er eentje te staan die zoekt naar een nieuw baasje?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Vandaag gebeld voor een nieuwe dynamo voor de cbr 1000rr 2006 nu hoorde ik dat er een terug roep actie is geweest waar bij dynamo en vliegwiel werden vervangen. Wie weet hier meer over.

Is het vervangen van het vliegwiel/dynamo wiel wel nodig.


Bedankt alvast
 
2008 model heb ik ook over geslagen ivm het zuigerveren en navenante olieverbruik, denk dat de vanaf 2009 modellen weer als vanoudse honda kwaliteit zijn,alleen kwestie van smaak en budget welke.
 
Vandaag gebeld voor een nieuwe dynamo voor de cbr 1000rr 2006 nu hoorde ik dat er een terug roep actie is geweest waar bij dynamo en vliegwiel werden vervangen. Wie weet hier meer over.

Is het vervangen van het vliegwiel/dynamo wiel wel nodig.


Bedankt alvast

zie de link voor vin nummers en bouwjaar van de terugroepactie;

Google Translate
 
Beste iedereen, nieuwe bezoeker van het 1000RR-forum hier! Na 10 jaar een Triumph (jaja, andere koek) 995 Daytona te hebben gehad, besloot een of andere onverlaat om door rood, m'n motor total loss en mij met de ambulance naar het ziekenhuis in te rijden. Inmiddels weer volledig hersteld en op zoek gegaan naar een alternatief. Hoewel het triple-blok van de Triumph me erg aansprak, zijn de nieuwere modellen (Daytona 675 etc) een stuk minder. Op zoek naar wat het allervetste is wat er te koop is, kwam ik - uiteraard ;-) - bij de Fireblade terecht. Uiteraard hou ik van een potje scheuren, maar het grootste gedeelte van de tijd zal ik hem gewoon op de weg gebruiken.

Ik ben dus aan het oriënteren op welk model ik naar op zoek ben. Wat dingen op een rij, ik hoop dat jullie je mening willen geven en mee willen denken.
Model per jaar:
- 2008: compleet nieuw model, echt een winnaar. Nadeel: schijnt veel olie te verbruiken door extreem lage inwendige wrijving in het blok
- 2009: veel minder olieverbruik door zuigerveren met meer veervoorspanning. C-ABS vanaf dit model. Geen ride-by-wire, geen wheelie- en tractiecontrole
- 2010-2012: kleine tweaks en uiterlijke verbeteringen. Groter vliegwiel voor wat rustiger rijgedrag. Nieuwe nummerplaathouder, makkelijk wisselen op circuit
- 2013: Verbeterde Showa BPF vorken

Gezien het budget, wordt nieuwer voor mij denk ik geen optie. Hebben jullie nog tips&tricks? Wat zouden jullie me aanraden qua model? Als ik het rijtje zo bekijk, zou het 2009 of 2010 model het meest geschikt zijn voor mijn geval. Qua kleur ben ik helemaal verliefd op het zwarte model. Weet iemand er eentje te staan die zoekt naar een nieuw baasje?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Het olieverbruik van het 2008 model is een hardnekkig gerucht, en kwam maar bij een enkele voor. Die zijn vrij vlot aangepakt waardoor olieverbruik nihil is, de mijne verbruikte vanaf nieuw geen drup.
Persoonlijk zou ik voor een abs versie gaan.
 
Weer terug van een paar dagen geweldig sturen door het Zwarte Woud, geboft met het weertje en wat is het toch heerlijk vertoeven daar! :]

Tot tegen Zwitserland gereden en bijna 1900km op het klokkie erbij gezet waarvan maar een kleine 600 snelweg *D

compilatie Zwartewoud.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties! Mochten jullie een mooie (zwarte) Fireblade met ABS tegenkomen: laat het me weten, ik ben geïnteresseerd :)
 
Heej Erwin ,
Volgens mij ben ik je tegen gekomen op windmolenbroek

Hoi pedro,ik kwam rond kwart voor 4 weer thuis vanaf de snelweg gelijk naar huis gereden. Heb jou niet gezien?
Had ff een bakkie komen doen dan :-)
Was er wel klaar mee,iets van 200 km gereden en was blij dat ik thuis was.
Brommer gelijk binnen gezet want schijnt morgen te gaan regenen,eind van de week stukje rijden? Zou weer mooi worden don en vrijdag.
 
Zaterdag helaas geen tijd,maar morgen wel:-)
Zou iets van 21 worden dus lijkt me prima
Als je wilt rijden pedro dan hoor ik het wel,kan rond een uur of 2 in de middag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan