Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik post een enkele keer in dit topic, maar lees wel grotendeels mee.

Ik heb (geprobeerd) mijn kleppen te stellen 2006 CBR1000RR volgens de haynes manuel. Alleen nu start hij niet meer.
Zie volgend topic
Kleppen stellen Honda Fireblade
Hebben jullie misschien nog tips. Ik word een beetje wanhopig.
 
Ik heb je topic gevolgd maar weet er niks zinnigs over te zeggen; als alle stekkerverbindingen van injectoren, bougies, sensors en de nokkenassen juist zijn teruggeplaatst zou die het moeten doen maar dat heb je waarschijnlijk al tot in den treure gecheckt.
Als het mij zou overkomen dan zou ik uiteindelijk de motor naar een specialist brengen.

Klepspeling controleren moet ik nog doen voor het seizoen begint maar ben nu een beetje huiverig geworden na het lezen van je topic.
 
Ik heb je topic gevolgd maar weet er niks zinnigs over te zeggen; als alle stekkerverbindingen van injectoren, bougies, sensors en de nokkenassen juist zijn teruggeplaatst zou die het moeten doen maar dat heb je waarschijnlijk al tot in den treure gecheckt.
Als het mij zou overkomen dan zou ik uiteindelijk de motor naar een specialist brengen.

Klepspeling controleren moet ik nog doen voor het seizoen begint maar ben nu een beetje huiverig geworden na het lezen van je topic.

Ja. Ik ga van het weekend nog 1x dat hele ding nalopen. Anders moet ik het maar opgegeven en naar de specialist brengen.

Het leek mij gewoon een leuk klusje. Ik heb een (verwarmde) schuur en tijd van november tot maart (in de winterstop) dus ik dacht dat moet makkelijk lukken. Dit had ik alleen niet verwacht..

Controleren stelt niks voor. Kappen eraf, tank eraf, luchthuis eraf, gaskabel loshalen en dan kan je kleppendeksel eraf, daarna kan je (al) controleren.
 
Ik post een enkele keer in dit topic, maar lees wel grotendeels mee.

Ik heb (geprobeerd) mijn kleppen te stellen 2006 CBR1000RR volgens de haynes manuel. Alleen nu start hij niet meer.
Zie volgend topic
Kleppen stellen Honda Fireblade
Hebben jullie misschien nog tips. Ik word een beetje wanhopig.

In het WPHB staat ook een foutdiagnose mode, waarmee je op je dashboard eh FI lampje kan zien wat er aan de hand is.
Dat hoofdstuk moet je even doorlopen, het is best wel geavanceerd en je kan zelfs zien als je zijnstandaard niet goed aangesloten is!
 
In het WPHB staat ook een foutdiagnose mode, waarmee je op je dashboard eh FI lampje kan zien wat er aan de hand is.
Dat hoofdstuk moet je even doorlopen, het is best wel geavanceerd en je kan zelfs zien als je zijnstandaard niet goed aangesloten is!

Ik heb erover gelezen. Zo geavanceerd als jij beschrijft, zo had ik het niet begrepen. Ik ga zondag er weer mee aan de slag!
 
Meestal is het de de diagnose connector kortsluiten en FI knippers tellen en in de tabel kijken waarme de code overeen komt :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik denk trouwens dat je nu wellicht geen compressie hebt omdat de nokkenassen verkeerd zitten: daarvoor liep die immer goed en waren er geen problemen, als je 1 tandje verkeerd zit met de timing dan mis je al duidelijk vermogen.
Mijn advies zou dan ook zijn: alles terugbouwen zoals het zat en daarna eens uitzoeken of er verkeerde merktekens gebruikt zijn bij het checken van de timing. Wellicht is lopen nu de nokkenas sensor en krukassensor teveel uit de pas
 
Ik denk trouwens dat je nu wellicht geen compressie hebt omdat de nokkenassen verkeerd zitten: daarvoor liep die immer goed en waren er geen problemen, als je 1 tandje verkeerd zit met de timing dan mis je al duidelijk vermogen.
Mijn advies zou dan ook zijn: alles terugbouwen zoals het zat en daarna eens uitzoeken of er verkeerde merktekens gebruikt zijn bij het checken van de timing. Wellicht is lopen nu de nokkenas sensor en krukassensor teveel uit de pas

Ik begrijp je niet helemaal.
Ik heb de procedure precies gevolgd zoals Haynes beschrijft. Dus op de juiste merktekens zetten, meten, daarna shims vervangen, terugbouwen (hier had ik alleen een kleine twijfel over, maar dat heb ik naar mijn beste inzicht ook weer goed gezet)

Hoe zouden de nokkenassensor en krukassensor dan uit pas kunnen lopen?
 
Je timing was toch 1 tandje off voordat je begon? (wat ik ervan begrepen had) En dat heb je toen gecorrigeerd (toch?)
 
Met de krukas op het T merkteken en de nokkenassen ( mits in en uitlaat nokkenas ook weer op in en uit zitten ) merktekens op de juiste positie moet het goed zijn. Zoals aangegeven vonken de bougies en wordt er ingespoten. Omdat ie geen klap geeft zou je bijna denken dat ie inspuit en vonkt op het verkeerde moment.
Dan zou je denken dat de nokkenas sensor niet goed zit.
 
Je timing was toch 1 tandje off voordat je begon? (wat ik ervan begrepen had) En dat heb je toen gecorrigeerd (toch?)

Ik had hem 1 tand fout staan (blijkbaar) na het inbouwen van de nokkenassen, die heb ik toen op aangeven van dit forum gecorrigeerd naar de goede stand.

Met de krukas op het T merkteken en de nokkenassen ( mits in en uitlaat nokkenas ook weer op in en uit zitten ) merktekens op de juiste positie moet het goed zijn. Zoals aangegeven vonken de bougies en wordt er ingespoten. Omdat ie geen klap geeft zou je bijna denken dat ie inspuit en vonkt op het verkeerde moment.
Dan zou je denken dat de nokkenas sensor niet goed zit.

Ik heb ook het idee dat hij vonkt op het verkeerde moment.
Zal de nokkenas sensor maar eens doormeten (als dat kan)
 
Ik had hem 1 tand fout staan (blijkbaar) na het inbouwen van de nokkenassen, die heb ik toen op aangeven van dit forum gecorrigeerd naar de goede stand.



Ik heb ook het idee dat hij vonkt op het verkeerde moment.
Zal de nokkenas sensor maar eens doormeten (als dat kan)

Ok helder :)

Ik denk niet dat de sensor ineens stuk is. Heb je een link naar het wphb?
 
Gewoon ff posen op deze frisse zondagmiddag, fototje van afgelopen seizoen laten bewerken 8-)
 

Bijlagen

  • Bulent1.jpg
    Bulent1.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 5
Lijkt me ook niet, maar meten is weten!
Ik heb de WPHB van 2004 en ik heb de Haynes fysiek op papier

Het 2008 WPHB spreekt over T (op de krukas) op bovenste index mark, IN en EX moeten naar buiten wijzen en gelijk liggen met het pasvlak van de cilinderkop.
Ik kan me niet voorstellen dat dat zo andersis met de 2004-2007 modellen. Ik hoop NIET dat die ene tand van tijd af schade heeft veroorzaakt (kromme kleppen) want dan ben je de pineut...
 
Laatst bewerkt:
Het 2008 WPHB spreekt over T (op de krukas) op bovenste index mark, IN en EX moeten naar buiten wijzen en gelijk liggen met het pasvlak van de cilinderkop.
Ik kan me niet voorstellen dat dat zo andersis met de 2004-2007 modellen. Ik hoop dat die ene tand van tijd af schade heeft veroorzaakt (kromme kleppen) want dan ben je de pineut...

Das nou niet erg aardig :+
 
Het 2008 WPHB spreekt over T (op de krukas) op bovenste index mark, IN en EX moeten naar buiten wijzen en gelijk liggen met het pasvlak van de cilinderkop.
Ik kan me niet voorstellen dat dat zo andersis met de 2004-2007 modellen. Ik hoop dat die ene tand van tijd af schade heeft veroorzaakt (kromme kleppen) want dan ben je de pineut...

Dat hoop ik ook niet.
Helaas geen tijd gehad van het weekend. Aankomend weekend nieuwe ronde, nieuwe kansen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan