Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

Mijn brik:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk topic dit !

Mijn tracker in wording, XS400, voor nu even alleen de voorkant. Dubbele 320mm brembo schijven, FZR1000 klauwen, en ouderwets handwerk adapters.

full
 
Vet. Goed bandje ook! Mensen onderschatten vaak hoe belangrijk de looks van banden zijn... Geen spaakwielen?
 
Tja, als het alleen maar om de looks gaat.... Ik heb liever een goed sturende band.

Als je zelf een motorfiets bouwt, van doorgaans een motor van 35 jaar oud of ouder, dan doe je dat niet omdat je een goed sturende fiets wil. Anders kocht deze meneer wel een KTM of iets dergelijks. Ik heb zo'n idee dat dat geldt voor nagenoeg alle prachtige plaatjes die we hier voorbij zien komen. Deze bandjes zijn denk ik ook niet gekozen vanwege de extreme 'plak' factor op de N wegen die die voornamelijk zal zien als hij af is... Heb ook niet het idee dat ze gekozen zijn vanwege de ONK's of BK's flattracken waaraan hij van plan is deel te nemen...
 
Als je zelf een motorfiets bouwt, van doorgaans een motor van 35 jaar oud of ouder, dan doe je dat niet omdat je een goed sturende fiets wil
Ik wel, en dat is met mijn Papazuki ook goed gelukt.
 
Als je zelf een motorfiets bouwt, van doorgaans een motor van 35 jaar oud of ouder, dan doe je dat niet omdat je een goed sturende fiets wil. Anders kocht deze meneer wel een KTM of iets dergelijks. Ik heb zo'n idee dat dat geldt voor nagenoeg alle prachtige plaatjes die we hier voorbij zien komen. Deze bandjes zijn denk ik ook niet gekozen vanwege de extreme 'plak' factor op de N wegen die die voornamelijk zal zien als hij af is... Heb ook niet het idee dat ze gekozen zijn vanwege de ONK's of BK's flattracken waaraan hij van plan is deel te nemen...

Geheel correct. Ben te oud voor de race.... dan maar de looks....
 
Geheel correct. Ben te oud voor de race.... dan maar de looks....

shit... ik ben niet zo'n ster en zie er ook nog eens niet uit -O-

8-)


maar ieder maakt zijn eigen keus. ik heb destijds op mijn GN400 metzler banden gemonteerd. vond ze mooi maar ze moesten zeker goed rijden. daar heb ik hem namelijk ook voor gemaakt 8-)
 
Ik ben al een tijdje aan m'n cb650ca aan het knutselen om er een brat/scrambler van te maken.
Nu heb ik langere veren gemonteerd om de achterkant omhoog te krijgen, het gevolg hiervan is dat de ketting over de achterbrug aan schuurt. Kan ik hier een ketting geleider op m'n brug voor lijmen? Of kan ik beter iets met een roller fabriceren?
 
WhatsApp Image 2020-03-16 at 10.51.50.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-16 at 10.51.50 (1).jpeg


Druk bezig met de wederopbouw van mijn K75

In mijn ogen een prima motor om lekker avondritjes mee te cruizen. Voor de langere ritten heb ik de Multistrada nog ;)
 
Ziet er netjes uit. Wat ga je met je kenteken doen? Aan je spatbord of een losse beugel achter je wiel?

Een houder in het verlengde van het spatbord, zodat ie zeg maar zwevend achter/boven het wiel komt. Zon beugel achter het spatbord vind ik niet zo passen bij deze motor.
 
Ik heb een zelfde soort achterkant op m'n Honda gebouwd maar als ik m'n kenteken aan m'n spatbord monteer dan komt hij veels te vlak, heb jij dat niet?
 
Ik heb een zelfde soort achterkant op m'n Honda gebouwd maar als ik m'n kenteken aan m'n spatbord monteer dan komt hij veels te vlak, heb jij dat niet?

Ik maak een losse beugel die van onderuit mijn spatbord nog wat verder doorloopt naar achter, en dan in een hoek naar beneden.

Ik wil hem dus bewust niet aan het spatbord hebben. Dat spatbord is onderdeel van de motor, het kentekenplaatje niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan