Het grote 12 inch scooterbanden topic!..

Ben ik weer....... ik heb laten bestellen de Michelin gold standard. Wel wat duurder dan de dealer me eerst mailde. Zal wel een typ fout zijn geweest. (wel ontzettend lullig)
Achterband incl. montage zal komen op ongeveer 90 euro.
Nu wachten wanneer ie binnen is.
 
Ben ik weer....... ik heb laten bestellen de Michelin gold standard. Wel wat duurder dan de dealer me eerst mailde. Zal wel een typ fout zijn geweest. (wel ontzettend lullig)
Achterband incl. montage zal komen op ongeveer 90 euro.
Nu wachten wanneer ie binnen is.
En dat is dan weer wel redelijk duur........
 
En je hebt geen gebruik gemaakt van deze site motorbandenmarkt.nl EUR 50,30
en daardoor onnodig veel geld kwijt.
 
Laatst bewerkt:
En je hebt geen gebruik gemaakt van deze site motorbandenmarkt.nl EUR 50,30
en daardoor onnodig veel geld kwijt.

De band is maar 6 euro duurder dan jij hier schrijft dus dat valt wel mee en ik moet toch ECHT iemand hebben die de band er voor me op zet en uitballanceerd.
Denk dat de dealer gewoon een erg hoog uur tarief heeft maar vind het prettig als 1 en dezelde monteur aan mijn vespa knutselt :)
 
Joepie... band is binnen. Zaterdag eindelijk een nieuwe band erop maar het wordt na het weekend ook weer een behoorlijk stuk kouder ;(
 
Joepie... band is binnen. Zaterdag eindelijk een nieuwe band erop maar het wordt na het weekend ook weer een behoorlijk stuk kouder ;(

Maakt toch niet uit kouder of niet? Gewoon rijden goed motorpak aan dan heb je het niet koud ;) :] Ik rij dagelijks naar me werk op de motorscooter weer of geen weer. :)
Succes met je nieuwe band ;)
 
Yessssssss ik scheur ook weer mee op straat *O*
Nieuwe achterband erop en vroemmmm vanmiddag meteen een stukje gereden maar toch wel koud hoor. Rijdt weer erg lekker. Voelde meteen lekker die band en had niet zoveel angst weg te glijden als vorig jaar met een nieuwe band.

Maksor,... was leuk je weer even te zien en spreken :)
 
op die michelins zit voor zover ik weet niet echt een gladde laag zoals je die bij echte motorbanden ziet.
 
Ik heb even gekeken welke banden er af-fabriek onder mijn scarabeo zitten.

Voor: Sava DaimondS 110/70-16 M/C
Achter: Sava DiamondS 150/70-14 M/C.

Dan even iets heel merkwaardigs: Sava heeft een spelfout gemaakt. Op de band vóór staat Daimond ipv Diamond :-) Heb ik nu een collector's item in handen????? (Bieden mag... foto volgt)
 
Mooi topic om 1 van mijn domme vragen aan toe te voegen. Ik heb nog een paar maandjes een L-sticker op m'n scooter dus het moet mogen..
|(

Ik heb een 130/70 10 inch achterband, blijkt nogal zeldzaam. M'n dealer heeft er nu een Bridgestone BL50 onder gezet. Conti, Michelin, Dunlop etc bleken niks in huis te hebben. Ik vraag me nu af of een 130/90 10 inch band ook zou passen, want ik rij 's winters en wil graag een set zomer- en winterbanden klaar hebben liggen. Van Schwalbe en Metzeler bestaat mooi spul, en 130/90 is ook beschikbaar bij de andere fabrikanten.

Nu heb ik ergens gelezen dat de /70 of /90 staat voor de verhouding tussen bandhoogte/breedte in %, dus geen absolute nummers. Medunkt dat een 130/90 band hoger is dan een 130/70 maar wat scheelt het nu, en levert het moeilijkheden op met bv aandrijving, remmen, en natuurlijk het pas-en meet werk? PS: Ik heb een 12-inch voorband dus dit is niet helemaal off-topic..
 
130-90-10 is wel echt een ballonband, kan zelfs dat ie tegen je carter aan gaat lopen.
120-70-10 daarintegen zou wel heel erg goed kunnen, merk je bijna niet, en daarin heb je veel meer keuze kwa banden.
 
Ed heeft gelijk :Y

@nivelan: je had laatst dat topic gepost over dat je scooter iets mankeert na in de garage te zijn geweest, wil je daar eens reageren, ben benieuwd wat nu het probleem was.

Gr. Karl
 
Mooi topic om 1 van mijn domme vragen aan toe te voegen. Ik heb nog een paar maandjes een L-sticker op m'n scooter dus het moet mogen..
|(

Ik heb een 130/70 10 inch achterband, blijkt nogal zeldzaam. M'n dealer heeft er nu een Bridgestone BL50 onder gezet. Conti, Michelin, Dunlop etc bleken niks in huis te hebben. Ik vraag me nu af of een 130/90 10 inch band ook zou passen, want ik rij 's winters en wil graag een set zomer- en winterbanden klaar hebben liggen. Van Schwalbe en Metzeler bestaat mooi spul, en 130/90 is ook beschikbaar bij de andere fabrikanten.

Nu heb ik ergens gelezen dat de /70 of /90 staat voor de verhouding tussen bandhoogte/breedte in %, dus geen absolute nummers. Medunkt dat een 130/90 band hoger is dan een 130/70 maar wat scheelt het nu, en levert het moeilijkheden op met bv aandrijving, remmen, en natuurlijk het pas-en meet werk? PS: Ik heb een 12-inch voorband dus dit is niet helemaal off-topic..
kijk hier eens http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html zoek dan eens op merk.
 
Ik heb met mijn Pirelli GTS banden geen problemen bij nat weer. Erg te spreken over deze banden. Deze zaten standaard onder mijn X-max en zijn voor ongeveer 60 euro bij mijn dealer te krijgen.

@ robbinm

Wellicht dat het met de bouw van je scooter te maken heeft. Ik zit namelijk toch wel anders dan jij op je DNA. Ik weet niet of Dunlop banden voor jouw scooter maakt. Ik had dit merk namelijk onder mijn motor laten zetten. Deze motor was van gelijke bouw als die van jou. Ik moet zeggen dat ik daar t.o.v. de Bridgestone troep die er af fabriek onder zat erg tevreden over was. Dunlop doet veel onderzoek op natte weg gedeeltes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, even het topic schoppen... :P

Ik zoek gebruikte/versleten 12 inch bandjes, een stuk of drie.
Wil met de bandjes burnout maken met een pitbike (gaan naar MotoGP Mugello) })

Reacties via gmail punt com (of PM)
Het liefst in de buurt van Groningen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Als ik jou was, zou ik het eens vragen bij een paar (brom)scooter bedrijven. Heel veel bromscooters gebruiken 12" banden, scooterbedrijven zullen ze vast regelmatig vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het wat zijn om de topic titel aan te passen, door 12inch weg te halen.
Nu waaien de banden door elk topic heen.
Ik kan helaas niets rechtstreeks aan de moderator melden want de driehoek bovenin werkt niet met Android tel.
 
heb mijn 125cc scooter met schwalbe wheaterman voorzien. Nu, 3300km, achterbandje zit bijna op slijtage blokje. Moet zeggen dat ik het een alrounder vindt. Veilig gevoel bij koude temperaturen en regen. Bij droog prima weg gedrag. Helaas door het grove profiel wel gecubt banden gekregen en in bocht voel je beetje getril in stuur.

volgende banden worden continental met white wall.
 
Terug
Bovenaan Onderaan