Het Grote 2016 Wintertesten Topic

Kan niet wachten tot de 17e,leuk die verschuivingen in het veld,ben benieuwd hoe dit in de races gaat mn.Vinâles.
 
Interessant stuk op Motomatters.com over de race simulaties op de laatste testdag. Honda doet het daar wat minder slecht dan het lijkt met Marquez op 1.


Average Tota Total laps Laps of 1:55
Márquez 1:55.888 42:29.537 53 13
Lorenzo 1:55.904 42:29.888 52 10
Redding 1:55.952 42:30.933 56 11
Rossi 1:56.080 42:33.769 55 5
Iannone 1:56.173 42:35.805 53 6
Dovizioso 1:56.182 42:36.001 47 8
Viñales 1:56.340 42:39.482 49 9
Pol Espargaro 1:56.420 42:41.242 42 4
 
Interessant stuk op Motomatters.com over de race simulaties op de laatste testdag. Honda doet het daar wat minder slecht dan het lijkt met Marquez op 1.


Average Tota Total laps Laps of 1:55
Márquez 1:55.888 42:29.537 53 13
Lorenzo 1:55.904 42:29.888 52 10
Redding 1:55.952 42:30.933 56 11
Rossi 1:56.080 42:33.769 55 5
Iannone 1:56.173 42:35.805 53 6
Dovizioso 1:56.182 42:36.001 47 8
Viñales 1:56.340 42:39.482 49 9
Pol Espargaro 1:56.420 42:41.242 42 4

Interessant! Niet verwacht eigenlijk, Pedrosa nergens te vinden...
Maar hoeveel nieuwe banden zijn er gebruikt bij die gemiddelde 22 beste rondes ;)
 
ik ben allen bang dat rossi dit jaar de titel weer gaat missen door net als vorig jaar in de training te veel tijd te verliezen en steeds weer na de start aan een inhaalrace moet beginnen,dat heeft hem vorig jaar de titel gekost zijn racepace was o.k. en dat zal dit jaar niet anders zijn.
 
ik ben allen bang dat rossi dit jaar de titel weer gaat missen door net als vorig jaar in de training te veel tijd te verliezen en steeds weer na de start aan een inhaalrace moet beginnen,dat heeft hem vorig jaar de titel gekost zijn racepace was o.k. en dat zal dit jaar niet anders zijn.

Ik denk dat Rossi, net als vorig jaar, in de trainingen, de kwalificaties én de races tekort gaat komen. :X Lorenzo mag op basis van de wintertesten zijn naam alvast op de bokaal schrijven.

Gelukkig zijn alle voorspellingen, speculaties en conclusies op basis van testen waardeloos en moeten we toch iedere zondag weer voor de buis gaan zitten. Spannend kan het in ieder geval wel weer worden, met veel verschillende coureurs die strijden voor dezelfde posities!
 
Denk dat het een lastig jaar wordt voor Dani... Dat zou ik erg jammer vinden.

Misschien moet hij het ergens anders proberen dan Honda.
 
Valt mij hier toch wel op hoe zijn rijstijl is veranderd in de loop der jaren.Elleboogje aan de grond.
full
 
Ik denk dat Rossi, net als vorig jaar, in de trainingen, de kwalificaties én de races tekort gaat komen. :X Lorenzo mag op basis van de wintertesten zijn naam alvast op de bokaal schrijven.

Gelukkig zijn alle voorspellingen, speculaties en conclusies op basis van testen waardeloos en moeten we toch iedere zondag weer voor de buis gaan zitten. Spannend kan het in ieder geval wel weer worden, met veel verschillende coureurs die strijden voor dezelfde posities!

Na een aantal races zal je pas echt zien wie waar staat.
Dan hebben ze alles ongeveer wel uitgevonden en zijn ze gewend aan de banden.
 
De specificaties van de machines zijn pas definitief als het raceweekend begint in Qatar.
Tevens is Michelin hun banden ook nog steeds aan het ontwikkelen en veranderen.
Ik denk dat je nar een race of 4 kan zien waar iedereen staat.
Dat zal ook wel, maar er blijven natuurlijk altijd banen waar de ene combinatie ineens beter werkt dan de andere. Ik weet niet of het een constant seizoen wordt of eentje van verrassingen. :9~
Ze hebben nu in ieder geval al honderden ronden onder de rubbers.
De voorband heeft ondertussen al (na de eerste test) een flinke upgrade. *O*

En de ECU telt ondertussen natuurlijk ook mee. :Y
 
Even wat anders, hebben ze de regel van extra zachte qualifiers voor bepaalde teams al aangepast? Je weet wel, die regel waardoor b.v. A. Espargaro front row staat, maar na een paar rondjes niet meer, maar daardoor wel al wat snellere coureurs heeft opgehouden (bv Rossi)
 
Even wat anders, hebben ze de regel van extra zachte qualifiers voor bepaalde teams al aangepast? Je weet wel, die regel waardoor b.v. A. Espargaro front row staat, maar na een paar rondjes niet meer, maar daardoor wel al wat snellere coureurs heeft opgehouden (bv Rossi)
Heel die klasse bestaat niet meer...
 
Denk dat het een lastig jaar wordt voor Dani... Dat zou ik erg jammer vinden.

Misschien moet hij het ergens anders proberen dan Honda.

Elk jaar in de Motogp is lastig voor Dani, als je over titelkansen en/of blessures spreekt.
Wellicht moet Honda het eens met iemand anders proberen. Beetje vers bloed in de top 4 zou de MotoGP geen kwaad doen.
 
jongen,jongens jullie hebben vorig jaar toch ook gezien dat je niet de snelste hoeft te zijn om kampioen te worden,als je maar niet gepiepelt wordt!!!!!!
Helemaal gelijk. :} :} :}

Die regenrace waarbij Jorge op slicks met zoveel snelheidsverschil werd ingehaald door Scott Redding..
Vervolgens haalde onze superheld de bocht niet meer en vloog er hard af.
Als dat niet gebeurd was ..dan had Jorge die race gewonnen. -O-




:+
 
Even wat anders, hebben ze de regel van extra zachte qualifiers voor bepaalde teams al aangepast? Je weet wel, die regel waardoor b.v. A. Espargaro front row staat, maar na een paar rondjes niet meer, maar daardoor wel al wat snellere coureurs heeft opgehouden (bv Rossi)

Met de komst van gelijke ECU, gelijke brandstof en nieuwe banden zijn bijna al die extra's eruit geknikkerd. Suzuki en Aprilia mogen nog wel uitgebreider testen (in theorie onbeperkt, maar op gegeven moment zijn banden, geld en tijd toch wel op), meer motorblokken gebruiken en mogen nieuwe blokken inzetten:

AU1393097.jpg


Zie hier voor een heel verhaal van januari '16:
MotoGP makes 2016 concessions official
 
Laatst bewerkt:
Elk jaar in de Motogp is lastig voor Dani, als je over titelkansen en/of blessures spreekt.
Wellicht moet Honda het eens met iemand anders proberen. Beetje vers bloed in de top 4 zou de MotoGP geen kwaad doen.
Wachten op Bo of snel Michael erin? :+ *O*
 
Ik hoop niet dat Vinales zich blind staart op Honda. Zeker nu, met de veranderingen in het reglement, liggen er kansen voor andere fabrikanten, buiten Yamaha en Honda om. Zou mooi zijn dat één van die fabrikanten mee kunnen liften met het talent dat Vinales bezit.

Bo zie ik met Aki Ajo door het opleidingsprogramma (moto3, moto2) heen lopen zoals ze het nu aan het opzetten zijn en bij KTM in de MotoGP terecht komen.

Michael, sja zou kunnen, maar dan moet hij echt uitzonderlijke resultaten neer blijven zetten op die draak van een Fireblade SP. En dan heb je altijd Zeelenberg nog bij Yamaha zitten, zou die het niet zien zitten om Michael te zien komen?
 
David Emmett heeft zijn visie opgeschreven over silly season.
The Monster 2016 MotoGP Silly Season Primer, Part 1: Yamaha's Riches, Honda's Dilemma | MotoMatters.com | Kropotkin Thinks

Gaat in dit 1e deel met name over Yamaha en Honda...

Alvaro Bautista, Ducati, Honda, Cal Crutchlow, Suzuki, Dani Pedrosa, Yamaha, Jack Miller, Jorge Lorenzo, KTM, Marc Marquez, Maverick Viñales, Pol Espargaro, Scott Redding, Stefan Bradl, Valentino Rossi, Alex Marquez, Alex Rins, Sam Lowes, Michael van der Mark
 
Ik hoop niet dat Vinales zich blind staart op Honda. Zeker nu, met de veranderingen in het reglement, liggen er kansen voor andere fabrikanten, buiten Yamaha en Honda om. Zou mooi zijn dat één van die fabrikanten mee kunnen liften met het talent dat Vinales bezit.

Bo zie ik met Aki Ajo door het opleidingsprogramma (moto3, moto2) heen lopen zoals ze het nu aan het opzetten zijn en bij KTM in de MotoGP terecht komen.

Michael, sja zou kunnen, maar dan moet hij echt uitzonderlijke resultaten neer blijven zetten op die draak van een Fireblade SP. En dan heb je altijd Zeelenberg nog bij Yamaha zitten, zou die het niet zien zitten om Michael te zien komen?
Draak van honda? :]
 
Ik hoop niet dat Vinales zich blind staart op Honda. Zeker nu, met de veranderingen in het reglement, liggen er kansen voor andere fabrikanten, buiten Yamaha en Honda om. Zou mooi zijn dat één van die fabrikanten mee kunnen liften met het talent dat Vinales bezit.

Bo zie ik met Aki Ajo door het opleidingsprogramma (moto3, moto2) heen lopen zoals ze het nu aan het opzetten zijn en bij KTM in de MotoGP terecht komen.

Michael, sja zou kunnen, maar dan moet hij echt uitzonderlijke resultaten neer blijven zetten op die draak van een Fireblade SP. En dan heb je altijd Zeelenberg nog bij Yamaha zitten, zou die het niet zien zitten om Michael te zien komen?
Dat hij zich eerst maar bewijst in de moto3, voor we over motogp gaan praten. En Michael zal toch eerst een paar races moeten winnen in de sbk :] 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan