Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep :t
Jij mag niet meer gokken... _O-

:) ook hier zelf aan gedacht uiteindelijk niet gedaan maar is wel erg mooi.
Gaasjes ook al uit de luchtinlaten gehaald?haal de originele filters uit je beide aanzuigbuizen en zet een k&n filter over de kelken onder de tank in de airbox.
Krijg je een mooier en zwaarder aanzuiggeluid.
 
:) ook hier zelf aan gedacht uiteindelijk niet gedaan maar is wel erg mooi.
Gaasjes ook al uit de luchtinlaten gehaald?haal de originele filters uit je beide aanzuigbuizen en zet een k&n filter over de kelken onder de tank in de airbox.
Krijg je een mooier en zwaarder aanzuiggeluid.

Knippers in de spiegels gaat er zeker komen en dat geld ook voor de filters.
Maar eerst gaan we maar eens rijden nu, ik heb al echt genoeg gedesinvesteerd in de 916 zonder ook nog maar een meter gereden te hebben. Het leuke van verbeteren is onder andere dat je die verbeteringen gaat 'merken', dat gaat niet als je ze allemaal al gedaan hebt. :)
Daarnaast kost het allemaal genoeg en moet er eerst weer even gespaard worden. Zo moest ik gisteren een rubber hebben die tussen de tank en de airbox zit om de boel af te dichten, als je ziet wat zo'n rubbertje kost dat is werkelijk niet gezond meer, ik had hem nu voordelig gevonden in Engeland voor 62,- euro maar ze vragen er hier 98,- voor zonder zich te schamen.
Vorige week, twee benzine slangen met twee plastic koppel stukken en een knipperlicht module 155,-
Dus ga nu eerst lekker rond rijden op de duc zo als ik hem nu op wielen heb staan en daarna gaan we er pas weer verder op leeg lopen. :+
 
Laatst bewerkt:
Dan maak maar vast een ducati potje.
Ongeveer alles eraan is prijzig en je blijft ermee bezig.
Ik heb er acht jaar 1 gehad en 0 jaren dat ik weer niet iets kapot had.
Toch blijven het aparte wonderschone fietsen.
 
hij vroeg tandwiel maten !! ketting 98 schakels
ik vroeg tandwielmaten en kettinglengte, thanks! ik kwam deze tabel nog tegen met standaard voor een 916/996 15/36 met 94 schakels?

14/36 (2.57) 94-links (525HV-916SP)
14/37 (2.64) 94-links (520VL4-748SP,748SPS)
14/38 (2.71) 94-links (520VL4-748)
14/39 (2.79) 94 or 96-links
14/40 (2.86) 96-links
14/41 (2.93) 96-links
14/42 (3.00) 96-links
14/43 (3.07) 96 or 98-links
14/44 (3.14) 98-links
14/45 (3.21) 98-links
14/46 (3.29) 98-links
14/47 (3.36) 98 or 100-links
14/48 (3.43) 100-links

15/36 (2.40) 94-links (525HV-916, 996)
15/38 (2.53) 94 or 96-links
15/39 (2.60) 96-links
15/40 (2.66) 96-links
15/41 (2.73) 96-links
15/42 (2.80) 96 or 98-links
15/43 (2.87) 98-links
15/44 (2.93) 98-links
15/45 (3.00) 98-links
15/46 (3.07) 98 or 100-Links
15/47 (3.13) 100-links
15/48 (3.20) 100-links
 
ik vroeg tandwielmaten en kettinglengte, thanks! ik kwam deze tabel nog tegen met standaard voor een 916/996 15/36 met 94 schakels?

14/36 (2.57) 94-links (525HV-916SP)
14/37 (2.64) 94-links (520VL4-748SP,748SPS)
14/38 (2.71) 94-links (520VL4-748)
14/39 (2.79) 94 or 96-links
14/40 (2.86) 96-links
14/41 (2.93) 96-links
14/42 (3.00) 96-links
14/43 (3.07) 96 or 98-links
14/44 (3.14) 98-links
14/45 (3.21) 98-links
14/46 (3.29) 98-links
14/47 (3.36) 98 or 100-links
14/48 (3.43) 100-links

15/36 (2.40) 94-links (525HV-916, 996)
15/38 (2.53) 94 or 96-links
15/39 (2.60) 96-links
15/40 (2.66) 96-links
15/41 (2.73) 96-links
15/42 (2.80) 96 or 98-links
15/43 (2.87) 98-links
15/44 (2.93) 98-links
15/45 (3.00) 98-links
15/46 (3.07) 98 or 100-Links
15/47 (3.13) 100-links
15/48 (3.20) 100-links
ik reed met 98 schakels 15/41 op het circuit, 15/39 is te lang
daarnaast met een 190/55 achterband , met 96 schakels wordt de ruimte tussen achterband en uitlaatbochten erg krap , zeker als je met 50mm bochten rijd en er ook nog bandenwarmers tussen moeten
 
Thanks, zolang ik niet op Spa rijd, lijkt me extra vermogen onderin allicht beter dan topsnelheid. 15/41 met 98 klinkt prima. Ik tot nu toe op 180/55, dat past dan ook met 98 schakels?

Erg handige site Gearing Commander ⚙
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan