Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan niet wachten tot ik weer kan rijden, heb nu al voorpret voor de DCR en de ROC.... FF een blok op bouwen met wat meer pk's en dan op naar de 1.50 :9 8-)
full
 
Vandaag geprobeerd de achterrem te ontluchten maar niets ook het is de klauw zelf lek langs de piston kan ik daar een revisie kit voor koppen ?
Mvg kevin
 
Is een tweede hands klauw niet goedkoper?
Had je iets tussen de pistons geplaatst tijdens het ontluchten? Anders druk je de pistons er uit omdat er geen remschijf tussen zit en dan gaat hij ook lekken. Dan is het een kwestie van piston terug duwen en opnieuw ontluchten.
 
Vandaag geprobeerd de achterrem te ontluchten maar niets ook het is de klauw zelf lek langs de piston kan ik daar een revisie kit voor koppen ?
Mvg kevin

Je kan ook een andere 2e hands kopen, mocht je geen revisiesetje kunnen vinden.
Deze zijn op zich niet zo duur.
 
Ik ga morgen nog is proberen.
Mijn blokken staken er nog in voor de rest niets .
Mijn kuipen zij ook hier deze week :)
Mvg kevin
 
hoi het is gelukt met de rem *O* ik heb deze op het werk open gedaan goed gekuist 1 piston zat vast maar nu is alles terug ok en hij werkt , ook led pinkers erop gezet en mijn carbon koppeling deksel van roel :) .


Uploaded with ImageShack.us
Nu zit ik met een dilemma voor de airbox deze geel laten spuiten of carbon of zwart en met welk schuurpapier mag ik mijn tank op schuren ? .
greetz
 
hoi het is gelukt met de rem *O* ik heb deze op het werk open gedaan goed gekuist 1 piston zat vast maar nu is alles terug ok en hij werkt , ook led pinkers erop gezet en mijn carbon koppeling deksel van roel :) .
[~[url="http://img571.imageshack.us/img571/6682/img0116no.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Nu zit ik met een dilemma voor de airbox deze geel laten spuiten of carbon of zwart en met welk schuurpapier mag ik mijn tank op schuren ? .
greetz

*O* Gelukkig weer een uitdaging opgelost!! En de airbox kleur? Moet ik ook even het totaal plan weten!
 
hellup hellup....!!! iemand van hier nog een linker kuipdeel liggen van dit type in min of meer goede staat
full
 
hoi het is gelukt met de rem *O* ik heb deze op het werk open gedaan goed gekuist 1 piston zat vast maar nu is alles terug ok en hij werkt , ook led pinkers erop gezet en mijn carbon koppeling deksel van roel :) .
[~[url="http://img571.imageshack.us/img571/6682/img0116no.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Nu zit ik met een dilemma voor de airbox deze geel laten spuiten of carbon of zwart en met welk schuurpapier mag ik mijn tank op schuren ?
greetz
Netjes. Ziet er goed uit nu je het deksel half open hebt gemaakt.
Welke kleur wordt de rest van de motor?
Daar kun je de airbox dan op aanpassen.
 
Ik heb een gele met grote luchthapper. Min of meer in niet zo goede staat maar wel bruikbaar.
dank je Roel , maar zoek een dicht deel zoals afbeelding
de delen met grote lucht openingen heb ik hier 2 complete kuipen liggen !!
maar waar je veel van hebt , dat heb je nooit nodig
op het circuit gaat ook altijd dat spul kapot wat je net niet bij je hebt :(
 
Afgelopen weekend twee cilinderkoppen van een 748S gekocht. Blok was in de soep gelopen en de motor had 2.000km geleden een beurt gehad (en een aantal nieuwe nokvolgers).
De cilinderkoppen waren nog compleet, alle nokvolgers zijn goed en de prijs die de jongen vroeg maakte het zelfs winstgevend om ervoor naar Groningen te rijden ;)

Voor een 'habbekrats' heb ik nu 16 goede nokvolgers erbij (8x openen, 8x sluiten) en als bonus ook nog de rest van de cilinderkoppen (kleppen, nokkenassen enz) en nog een achterbandje (Michelin Pilot Power).

De nokvolgers die in de 916 zaten waren slecht.
full


In de 'nieuwe' koppen zaten goede exemplaren dus alle 8 de openers eruit gehaald.
full


Ik dacht, even de bougies uit de 'nieuwe' koppen en bewaren als reserve. Eentje is er toch echt wel overleden...
full


Vanavond een cilinderkop van de 916 weer compleet maken en dan de klepspelingen weer meten en nieuwe shims/klephoedjes gaan halen.
Later deze week dan nog de andere cilinderkop.
Eindelijk weer opbouwen...
 
dank je Roel , maar zoek een dicht deel zoals afbeelding
de delen met grote lucht openingen heb ik hier 2 complete kuipen liggen !!
maar waar je veel van hebt , dat heb je nooit nodig
op het circuit gaat ook altijd dat spul kapot wat je net niet bij je hebt :(

Dat dacht ik al. Geen probleem, het spul vreet geen brood.
Heb je 2 complete kuipen liggen (met luchthappers)? Circuit of straat? Met of zonder gesloten belly-pan? Ik zoek nog een setje voor de 916 circuitfiets. Verkoop jij ze ook (over een maandje of 2...)?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan