Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een pauzeprogramma met sbk motoren (staat ook in het tijdschema). Maar hoe en wat verder precies :? Ik weet wel wat, maar net alles.

Oke...ik ben benieuwd wat voor spul er staat!!! Er is nu dus wel een pauzeprogramma met oude SBK fietsenen een post ervoor niet :P :P :P ik ben ongeduldig...ben benieuwd wat voor moois ons te wachten staat! *O*
 
In de 'post ervoor' had ik nog niet goed in het tijdschema gekeken en wist niet of dat al verteld mocht worden. Aangezien het in het tijdschema staat kan ik het hier ook wel vermelden.

Het wordt trouwens een 'mooi' weekend om het tegendeel te bewijzen voor wat betreft het vooroordeel van Italiaanse elektronica en (regen)water

Helaas, maar het is niet anders... -O-
 
Laatst bewerkt:
In de 'post ervoor' had ik nog niet goed in het tijdschema gekeken en wist niet of dat al verteld mocht worden. Aangezien het in het tijdschema staat kan ik het hier ook wel vermelden.

Het wordt trouwens een 'mooi' weekend om het tegendeel te bewijzen voor wat betreft het vooroordeel van Italiaanse elektronica en (regen)water

Helaas, maar het is niet anders... -O-

Ben benieuwd wat voor fietsen er te zien zullen zijn!
 
Weet niet wie 't was, wel een hele fraaie motor, heb er met plezier naar staan kijken.

Thanks ;)

Heb ook nog een tijd opzij mogen kijken naar jouw fiets.
Toevallig ergens een opbouw topic die ik kan bekijken, veel leuk spul op de fiets, ben wel benieuwd.

Zag ik nou goed dat je de motor starte door ergens een stekkertje los te halen? :P
 
Thanks ;)

Heb ook nog een tijd opzij mogen kijken naar jouw fiets.
Toevallig ergens een opbouw topic die ik kan bekijken, veel leuk spul op de fiets, ben wel benieuwd.

Zag ik nou goed dat je de motor starte door ergens een stekkertje los te halen? :P

Alles om gewicht te besparen, draadje weegt minder dan een drukschakelaar en kan ook niet stuk gaan ;)
 
Gisteren de Brembo 16 RCS koppelingspomp gemonteerd.
Gelijk alle rem- en koppelings vloeistoffen vervangen en ontlucht.
Blijft vervelend die pompen daar ze tegen de klokken aankomen bij scherp sturen.
Voorem had ik vorige week al omgewisseld met het startknopstuurgedeelte. Dus die loopt nu vrij. maar is niet ideaal.
(dit omdat ik een keer tussen de file van rijbaan moest veranderen en daardoor de voorrem ingedrukt, werd door een te grote stuuruitslag en dan tegen de klokken aan komt)
Koppelingspomp komt nog wel tegen de klokken aan dus zit nu te denken aan langere Vortex stuurbuizen. De originele buizen zijn, gemeten zonder valdop 245mm. en de Vortex zijn 275mm.
Dit kan net het verschil maken.

Iemand anders hier ook last van, of een andere oplossing?
 
Gisteren de Brembo 16 RCS koppelingspomp gemonteerd.
Gelijk alle rem- en koppelings vloeistoffen vervangen en ontlucht.
Blijft vervelend die pompen daar ze tegen de klokken aankomen bij scherp sturen.
Voorem had ik vorige week al omgewisseld met het startknopstuurgedeelte. Dus die loopt nu vrij. maar is niet ideaal.
(dit omdat ik een keer tussen de file van rijbaan moest veranderen en daardoor de voorrem ingedrukt, werd door een te grote stuuruitslag en dan tegen de klokken aan komt)
Koppelingspomp komt nog wel tegen de klokken aan dus zit nu te denken aan langere Vortex stuurbuizen. De originele buizen zijn, gemeten zonder valdop 245mm. en de Vortex zijn 275mm.
Dit kan net het verschil maken.

Iemand anders hier ook last van, of een andere oplossing?
Dit is het bekende probleem....wat je ook kunt doen is 2 blokjes rubber vastzetten aan het frame onderaan bij het balhoofd zo dat het t-stuk niet verder kan doorsturen. Zie je verder ook nix meer van.
 
Dit is het bekende probleem....wat je ook kunt doen is 2 blokjes rubber vastzetten aan het frame onderaan bij het balhoofd zo dat het t-stuk niet verder kan doorsturen. Zie je verder ook nix meer van.

Deze zaten op de motor bij aankoop, maar beperkten de stuuruitslag zodanig dat ik de motor niet eens de schuur in kreeg. De Vortex stuurbuizen kosten maar €14,36 p.s. dus denk dat ik die maar ga proberen. Dat zijn de kosten immers niet. daar heb je met die gefreesde pompen geen last van..... :?
 
Deze zaten op de motor bij aankoop, maar beperkten de stuuruitslag zodanig dat ik de motor niet eens de schuur in kreeg. De Vortex stuurbuizen kosten maar €14,36 p.s. dus denk dat ik die maar ga proberen. Dat zijn de kosten immers niet. daar heb je met die gefreesde pompen geen last van..... :?
Met de gefreesde pompen is pcies hetzelfde....met mn wide track vork geen last meer van. Ik moet alleen nog n nylon prop hebben op mn t stuk zodat t helemaal goed zit. Maar verlengde clipons is mssn ook wel n fraaie oplossing.
 
Als je een verstelbaar balhoofd heb dan kan je die draaien in de race stand dan heb je er ook geen last meer van.Alleen word die op de snel weg met hoge snelheid wat onstabiel, maar stuurt wel weer wat scherper de bocht in :] .

Deze zaten op de motor bij aankoop, maar beperkten de stuuruitslag zodanig dat ik de motor niet eens de schuur in kreeg. De Vortex stuurbuizen kosten maar €14,36 p.s. dus denk dat ik die maar ga proberen. Dat zijn de kosten immers niet. daar heb je met die gefreesde pompen geen last van..... :?
 
Als je een verstelbaar balhoofd heb dan kan je die draaien in de race stand dan heb je er ook geen last meer van.Alleen word die op de snel weg met hoge snelheid wat onstabiel, maar stuurt wel weer wat scherper de bocht in :] .
De 998 heeft een verstelbaar balhoofd...alleen de 748e niet. Je kunt je stuurslot geloof ik niet meer gebruiken dan. En dikke corse brug erin en probleem met instabiliteit is ook opgelost haha
 
Ja dat klopt, je kan inderdaad je stuurslot niet meer gebruiken. Ik zelf vind de motor beter rijden in de race stand. En ik merk niet echt dat die onstabiel word in deze stand. Ik heb nog geen tijd gevonden om me corse achterbrug te monteren met nog wat andere onderdelen. Ik denk dat ik het van de winter ga monteren en dan natuurlijk foto's.

De 998 heeft een verstelbaar balhoofd...alleen de 748e niet. Je kunt je stuurslot geloof ik niet meer gebruiken dan. En dikke corse brug erin en probleem met instabiliteit is ook opgelost haha
 
Ja dat klopt, je kan inderdaad je stuurslot niet meer gebruiken. Ik zelf vind de motor beter rijden in de race stand. En ik merk niet echt dat die onstabiel word in deze stand.
In begin is deze stand even wennen, maar ik wil ook niet meer anders
Oja en ik laat mijn motor nooit onbeheerd achter dus voor mij geen probleem.

Ook maar even piccie posten van paar weken geleden toen het nog droog weer was.
998s_21.png
 
Ja dat klopt, je kan inderdaad je stuurslot niet meer gebruiken. Ik zelf vind de motor beter rijden in de race stand. En ik merk niet echt dat die onstabiel word in deze stand. Ik heb nog geen tijd gevonden om me corse achterbrug te monteren met nog wat andere onderdelen. Ik denk dat ik het van de winter ga monteren en dan natuurlijk foto's.
Heb je pics van je brug...gaaf!! En brug erin en eruit met een spanner om frame uit elkaar te drukken...aangezien er bussen in t frame vallen. Zo gepiept! Mn factory frame is nog makkelujker...daar vallen geen bussen in t frame..brug kan er dan zo in en uit zonder frame uit elkaar te duwen.
 
In begin is deze stand even wennen, maar ik wil ook niet meer anders
Oja en ik laat mijn motor nooit onbeheerd achter dus voor mij geen probleem.

Ook maar even piccie posten van paar weken geleden toen het nog droog weer was.
[afbeelding]

Mooie foto!!!
Heb jij je knippers voorin je ramair gebouwd? komt ie geen lucht tekort dan?
 
GS Heb je alles al over gezet in je RS frame, super gaaf man. Dan ben je nu zeker wel klaar met het project??. En nog bedankt voor info klinkt in der daad makkelijk zo als jij het zegt.


Heb je pics van je brug...gaaf!! En brug erin en eruit met een spanner om frame uit elkaar te drukken...aangezien er bussen in t frame vallen. Zo gepiept! Mn factory frame is nog makkelujker...daar vallen geen bussen in t frame..brug kan er dan zo in en uit zonder frame uit elkaar te duwen.
 
GS Heb je alles al over gezet in je RS frame, super gaaf man. Dan ben je nu zeker wel klaar met het project??. En nog bedankt voor info klinkt in der daad makkelijk zo als jij het zegt.
To do list is nog een complete rs dash...rs kettingbeschermer...injectie nog aanpassen...rs as achteras compleet maken...sensors op de shock en voorvork...evt quicksifter erop en dan zijn we n heel eind op weg voor n echte complete rs. Als ik alles bij elkaar heb dan gaat pas t rs frame erin. Dus nog even geduld haha
 
To do list is nog een complete rs dash...rs kettingbeschermer...injectie nog aanpassen...rs as achteras compleet maken...sensors op de shock en voorvork...evt quicksifter erop en dan zijn we n heel eind op weg voor n echte complete rs. Als ik alles bij elkaar heb dan gaat pas t rs frame erin. Dus nog even geduld haha
Even op de foto met de ex fiets van mn held...ex fogarty 916 van 94...

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan