Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Aangezien ik een andere motor op het oog heb staat mijn 998 te koop. Is er hier iemand die eventueel interesse heeft in een set carbon Akrapovic dempers? Ik heb de demper vorig jaar juli, nieuw, aangeschaft. Vervolgens heeft Mile Pajic de dempers passend gemaakt op de 998. Kwalitatief gezien zijn er maar weinig dempers die aan deze set kunnen tippen. De db-killers heb ik ook in het bezit.

[afbeelding]

Ik wil er graag € 600,- voor hebben. Vorig jaar heb ik er € 900,- voor betaald.

Akrapovic dempers

In het kader van niet geschoten is altijd mis... mocht er iemand op zoek zijn naar een nette/originele 998, de motor staat op marktplaats te koop.
 
Vraagje, ik werd laatst geattendeerd door iemand met een 888 SP5 over de moeite die hij had om onderdelen te vinden. Nu heeft mijn 996 SPS weinig gelopen, en is het blok een paar jaar en 6000km geleden helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd. Moet ik mij zorgen maken over de eventueel te vinden onderdelen op termijn, of is dit iets wat beschikbaar blijft?
 
Goede middag duc rijders.

Ik heb op mijn zrx 1100 de radiale rem.en koppeling gemonteerd van een ducati 916,nu wil ik daar ook zilveren klaphendels op hebben,nu mijn vragen:

Heeft iemand nog wat liggen?
Passen de remhendels van meerdere modellen?
Waar eventueel te koop?

Met vriendelijke groet,

Johan
received_10208551445448407.jpeg
 
Ben even aan het googlen geweest maar kom er niet achter....
Is er iemand die weet op welke datum de 916 voor het eerst onthuld is voor het publiek?
Dat moet ergens oktober 1993 geweest zijn, dus bijna 25 jaar geleden
 

Bijlagen

  • 11A5BFD7-4FEF-47C3-B8AB-AF086144F11A.jpeg
    11A5BFD7-4FEF-47C3-B8AB-AF086144F11A.jpeg
    764,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
18 oktober 1993 was de openingsdag van de EICMA en op die beurs is de 916 onthuld. Ik weet niet of dat op de eerste dag is gebeurd...
 
Heeft iemand hier een motodynamic achterlicht, of wel eens gezien?
M'n meisje heeft haar beklag gedaan over de huidige aftermarket LED achterlichten. Ze zijn niet goed te zien, zeker de knippers niet.

Wat ik wil weten is of ze echt zo fel zijn als op het filmpje op youtube lijkt.

Bedankt!
 
Ik had ook van die smoke achterlichten met knippers, helemaal ruk. Toen het originele er weer in gezet.
(Inmiddels me 916 verkocht)
 
Dag mensen, 2 jr gelden meldde ik me hier om een '97 duc 750ss die inhiled vanaf 5000 rpm.. ik denk vangwege het opengewerkte luchtfilterdeksel in combi met originele hoofdsproeiers.
Om de motor weer op te bouwen(is intussen niets mee gebeurd) zoek ik het clipje waarmee de ene sproeier de andere vasthoud (bizarre constructie?) en een intact lufideksel.
Als iemand wat weet lees ik 't graag.
 
Je zou Biggelaar, Affretto, of lucky ducy performace eens kunnen proberen.

Groet
Sebas
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!
Even kort voorstellen, Luz, Ducati 748s, afgelopen zomer gekocht met inruil van m'n SV1000s. Errug blij mee, compleet andere ervaring.

Nu ben ik voor de Duc nieuwe banden aan het bestellen en ik merk dat de maat van de voorband niet heel gangbaar is (120/60-17). Gezien ik op m'n andere fiets afgelopen jaar Pirelli Diablo Rosso Corsa II heb gemonteerd en daar zeer tevreden over ben wilde ik deze ook op de 748 leggen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het monteren van een 120/70 ipv de 120/60 die er standaard op zit?
 
Ja, de huidige LEDs zijn niet echt fel. Maar deze lijken een stuk beter te zijn.
Ik ga het eens bekijken.

Ik ben benieuwd. Ik heb ook een led achterlicht met geintergreerde knipperlichten en die schijnt ook slecht zichtbaar te zijn. Over die motodynamic hoor ik ook goeie verhalen. Het probleem schijnt de stand van de leds te zijn. Doordat het achterlicht schuin is.
 
120/70 is de moderne maat, zal goed rijden.

Op mn monster was t ook dadelijk een verbetering.
 
Vraag over biposto - monoposto subframes;
Bij het biposto subframe zit de 16M ecu in de lengte gemonteerd. Klopt het dat bij de originele monoposto subframe dezelfde ecu alleen maar overdwars gemonteerd kan worden en een kabelboom verlengen of verleggen noodzakelijk is?

Ik kijk rond om op mijn gele 748 biposto een mono subframe en uiteindelijk ook een monozit te gaan monteren.

Mvg, tinne
 
Intact lufideksel en carbclipje zijn onderweg en kan ik de - voor mij zeer exotische '97 750 ss weer en elkaar zetten.
De banden zijn zeker 10 jaar oud en die moeten vervangen worden, daarnaast lekt hij flink olie direct na starten onder uit het blok.

Duss, ik denk niet dat ik met de 1500 euro die hij gekost heeft een winstproject gaat worden.
Er zelf-een poosje- op rijden is wellicht logischer, al vond ik het ding bizar gedragen in de bochten.

Goed, hoe zit het nu met deze dingen? Echt veel vermogen hebben ze niet.. betekend dit dat ze niet aan mijn vooroordeel doen dat ze snel stuk lopen?
Zijn er qua rijden dingen die je niet moet doen? (zoals te veel vanuit lage touren wegtrekken?)
Zijn er meer zwakke punten waar ik op moet letten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan