Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Woensdag lekker weer is met de motor naar het werk gaan. Ben ik bijna thuis...voel ik mijn achterwiel een klein stapje zetten bij wegrijden.. ‘zal wel iets glads geweest zijn’. Kom ik thuis....zijkant vol met druppels ‘door een plas gereden?’ .... druppelt onder de motor en ik zie een streep door de straat...🤨

Kvs dus...oorzaak:
image.jpg


hoezo dan?


Het had zoals altijd weer op vele manieren erger kunnen aflopen...
 
maar...’hoe dan’ ?

-te vast gedraaid? (Ism hitte en uitzetten slang/alu buis?)

-door de sleuven niet de sterkste klem (maar daar niet gescheurd?!)

ik heb er namelijk nog 8 dezelfde op de motor zitten 🤭.
 
maar...’hoe dan’ ?

-te vast gedraaid? (Ism hitte en uitzetten slang/alu buis?)

-door de sleuven niet de sterkste klem (maar daar niet gescheurd?!)

ik heb er namelijk nog 8 dezelfde op de motor zitten 🤭.
Het enige wat ik me kan bedenken is metaalmoeheid. Combinatie van vaak warm worden en afkoelen plus onder spanning aangedraaid.

Alleen is het vreemd, want deze vriendjes zouden voor "de job" ontwikkeld zijn, en dus redelijkerwijs wel bestand. Maargoed, uiteindelijk heeft alles zo z'n tax.
 
No offence maar het lijkt me wel een beetje Ali kwaliteit klem Tinne... zeker mazzel gehad!

mijn eerste idee ook, maar ze komen niet van Ali. Via een NL webshop, maar je weet het tegenwoordig (want geen merk iets) natuurlijk nooit. Ik ga de andere checken en hoop op ‘te vast gedraaid’.

Sowieso mazzel gehad ja.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Vond deze om onduidelijke reden toch mooier dan die EVR. 😅 Die EVR is te koop, maandje oud. Was €146 (inclusief nieuw lager).


10F30047-3C78-41A5-B59F-F915C7A4F146.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die licht grijze senna had Henk de Vries van motoport Wormerveer ongeveer 8 jaar geleden
in de zaak te koop staan ..
stond volgens mij nog geen 2000 km op de teller
stond toen te koop voor 9000 €
 
Die licht grijze senna had Henk de Vries van motoport Wormerveer ongeveer 8 jaar geleden
in de zaak te koop staan ..
stond volgens mij nog geen 2000 km op de teller
stond toen te koop voor 9000 €
en laatst eentje bij HP motoren voor 25 000
 
Die bij HP staat er al jaren. Die komt uit Amsterdam en had destijds een beetje schade aan de tank. Ik denk dat er zeker 15k marge op zit al weet ik niet meer exact wat die toen kostte.
 
mooi apparaat!
wat me opvalt, een 180'er achterband.
Zat standaard enkel om de 748 toch?
waar rijden jullie op? Ik merk dat mijn 190'er aan de zijkanten wat nieuw blijft O-) op de standaard velg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan