Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

5,5 inch velg is standaard op 748 en 916/998 modellen. Alleen monteerde Ducati in hun wijsheid verschillende maten banden vanaf fabriek. Maar normaal is 180 op 5,5 inch.
Zo ook voor bij 748. Ze monteerden daar een 120/60 hoge voorband. Die reed ik over de rand, niet fijn dus!
 
Hey @-Tinne- , voor als je geen inspiratie meer hebt voor je Duc:

187433489_10226481427492514_4688020877681686633_n.jpg
187230916_10226481425732470_7035346613902680780_n.jpg
186541784_10226481426292484_1156441979029375067_n.jpg
 
Woensdag lekker weer is met de motor naar het werk gaan. Ben ik bijna thuis...voel ik mijn achterwiel een klein stapje zetten bij wegrijden.. ‘zal wel iets glads geweest zijn’. Kom ik thuis....zijkant vol met druppels ‘door een plas gereden?’ .... druppelt onder de motor en ik zie een streep door de straat...🤨

Kvs dus...oorzaak: Bekijk bijlage 1631266

hoezo dan?


Het had zoals altijd weer op vele manieren erger kunnen aflopen...
Hmm...zo’n breuk is wel wat vreemd. Ik zou ook aan denken oorzaak in kwaliteit van het materiaal. Ik heb ooit eens kleine scheurtjes ontdekt bij twee slangenklemmen van een van mijn motoren (gelukkig op tijd en geen lekkage of schade o.i.d.), En sindsdien maak ik gebruik van slangklemmen van het merk: Mikalor.
 
Hmm...zo’n breuk is wel wat vreemd. Ik zou ook aan denken oorzaak in kwaliteit van het materiaal. Ik heb ooit eens kleine scheurtjes ontdekt bij twee slangenklemmen van een van mijn motoren (gelukkig op tijd en geen lekkage of schade o.i.d.), En sindsdien maak ik gebruik van slangklemmen van het merk: Mikalor.

Gisteren alles vervangen 👌
 
Massapunt op subframe montagepunt? Er zit een montagepunt voor massa op carter, dat staat wat netter als je hem daar monteert nmm.

ik dacht problemen met massa te hebben, die daarachter op carter kreeg ik niet los. Ik erger me niet aan deze extra kabel.
 
Prachtige fiets! Biposto subframe er bewust op geschroefd?
bedankt! Heel scherp, het stalen subframe zat er al op, deze had de vorige eigenaar verkocht😢. nu heb ik 10 jaar geleden al een ander origineel 996sps subframe op de kop getikt. vervolgens dacht ik die er even op te zetten Vorige zomer. Wat denk je ......past die niet🤯, op een 996sps zitten andere bevestigings punten voor een p8 computer, zover had ik me nog niet verdiept.
 
Heren,

sinds vervangen drukplaat en/of aanpassen telleraandrijving voorwiel (ik miste een ring tbv aandrijving) heb ik een enorme trilling (zelf hoorbaar) die een soort van vanaf midden motor naar voorwiel gaat. Het lijkt alleen voelbaar bij vlot optrekken eerste versnelling/wegrijden dus. Wat zit niet goed of kan het los staan van mijn sleutelwerk?
 
Laatst bewerkt:
Toch hier eens vragen.... goedemorgen.

Wat vinden jullie van deze motor?
Ducati 748 SP Biposto (bj 1998) € 4.999,00 ≥ Ducati 748 SP Biposto (bj 1998) - Motoren | Ducati - Marktplaats.nl

Ik heb er geen verstand van maar het internet verteld mij dat een SP van 94 tot 96 is geleverd, en nooit een biposto is geweest. In de advertentie zie ik bj 98 en biposto. Wat gaat er mis (of niet)?
Zeker geen SP, lijkt mij een "gewone" biposto met wat carbondelen. Een SP herken je uiterlijk gezien makkelijk aan een monoposto zit met wit nummervlak, alu subframe, oliekoeler en de fullfloaters. En waar ze nog het meest onderscheidend zijn tov deze 748 is de kleur... Een SP is namelijk altijd geel! De combinatie SP en Biposto is dus af fabriek nooit zo geleverd geweest. Misschien zit hier een SP blok in een 748 Biposto gebouwd, dat ze dat bedoelen? Even bellen met Jacco van AMC.
 
bedankt! Heel scherp, het stalen subframe zat er al op, deze had de vorige eigenaar verkocht😢. nu heb ik 10 jaar geleden al een ander origineel 996sps subframe op de kop getikt. vervolgens dacht ik die er even op te zetten Vorige zomer. Wat denk je ......past die niet🤯, op een 996sps zitten andere bevestigings punten voor een p8 computer, zover had ik me nog niet verdiept.
Ik heb eentje voor een 16M en wil wel ruilen. Vreemd genoeg kan ik je geen privé bericht sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan