Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.899
167
32
Vanzelfsprekend, de motor zal ook binnen staan. Maar je kan beveiligen gekker maken door camera, gps tracker etc... maar is de motor überhaupt (nog) populair onder het dievengilde?
Ze worden enkel duurder en duurder.
 

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
43
Centraal
Exotische modellen zijn/waren/blijven duur maar zelfs een nette ‘94 916 blijft toch redelijk binnen de perken.

Andere vraag, ivm een lamme poot na een dagje circuit, is elke after market koppelingscilinder een verbetering of moet ik toch echt kijken voor een Ducabike, Oberon of EVR exemplaar?
 

RoySurf01

Die hard MF'er
6 jan 2004
965
247
NL
Exotische modellen zijn/waren/blijven duur maar zelfs een nette ‘94 916 blijft toch redelijk binnen de perken.

Andere vraag, ivm een lamme poot na een dagje circuit, is elke after market koppelingscilinder een verbetering of moet ik toch echt kijken voor een Ducabike, Oberon of EVR exemplaar?
Had ook al op het Ducati forum geantwoord, als je veren eruit kunt halen is dat de beste manier om je koppeling lichter te maken, slave cilinder helpt daar niet veel aan.
 

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
43
Centraal
Had ook al op het Ducati forum geantwoord, als je veren eruit kunt halen is dat de beste manier om je koppeling lichter te maken, slave cilinder helpt daar niet veel aan.
Ik wist niet zeker of het Duc forum nog leefde ;) maar veren eruit zou ik voor een straat fiets nog overwegen maar op het circuit?
 

-Tinne-

MF'er
14 mrt 2003
49
4
39
Gouda
Ik ben op zoek naar deze twee kunststof pinnetjes, iemand die hier toevallig liggen?

Ook piept mijn brandstofpomp, dat schijnt normaal te zijn als de motor langer stil staat.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
heren 996 kenners,
sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 996 bj.2002.
na aankoop naar binnen gedaan voor grote beurt en banden en sindsdien nog maar een paar honderd km. gereden.
motor hiervoor een sv650, en niet eerder Ducati gereden.
mijn vraag is ; ik heb moeite met de langzame stukjes.
bijv. van de camping afrijxen in z'n 1 en file rijden .
zodra je ruimte hebt is er geen probleem, maar op lage snelheid ploft ze en wanneer ze wat warmer wordt is dat nog erger.
de motor is voorzien van een rapidbike 2 ecu en andere dempers. na het plaatsen ban de db killers werd het ploffen wel minder, dus ik denk dat hij hierop is afgesteld.
is een 996 gewoon niet geschikt voor dergelijke ritjes , enkel circuit , of moet ik m op de testbank zetten o.i.d.?
groet
chris
 

RoySurf01

Die hard MF'er
6 jan 2004
965
247
NL
Klinkt alsof ie eens netjes bij een (liefst Ducati) specialist op de bank afgesteld moet worden. Bokken doen ze allemaal wel op lage snelheid, al heb ik er weinig last van, kwestie van goede afstelling. Waar in de omgeving woon je?
 
  • Like
Waarderingen: swetty

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.694
483
Enschede
Bezoek site
Rapidbike eruit slopen en rechtstreeks in de ecu door een ervaren specialist laten herprogrammeren. Zo’n kastje is er tussen gezet omdat ze geen apparatuur/ervaring hadden om de mapping in de ecu aan te passen.

HdB, vd Biggelaar etc....kunnen jouw ecu IAW 16M (eprom) herprogrammeren, agv aangepaster luchtfilter icm uitlaten etc...

En dat bokken zul je altijd min of meer houden, bijv. koud naar warm.
 
Laatst bewerkt:

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Klinkt alsof ie eens netjes bij een (liefst Ducati) specialist op de bank afgesteld moet worden. Bokken doen ze allemaal wel op lage snelheid, al heb ik er weinig last van, kwestie van goede afstelling. Waar in de omgeving woon je?
in mijn profiel vind je mijn woonplaats , waarom vraag je er om ?
Ik zou wel willen dat iemand met 996 ervaring er eens een stukje op rijdt om te weten of er ruimte is voor verbetering.
 

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Rapidbike eruit slopen en rechtstreeks in de ecu door een ervaren specialist laten herprogrammeren. Zo’n kastje is er tussen gezet omdat ze geen apparatuur/ervaring hadden om de mapping in de ecu aan te passen.

HdB, vd Biggelaar etc....kunnen jouw ecu IAW 16M (eprom) herprogrammeren, agv aangepaster luchtfilter icm uitlaten etc...

En dat bokken zul je altijd min of meer houden, bijv. koud naar warm.
Hier had ik ook over gedacht, ik heb alleen de originele ecu niet, dus die zal ik moeten kopen.
Op zich wel een goed idee, bedankt voor de tip.
 

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Oh, hele ecu of alleen de eprom achter het dekseltje?
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
 
  • Like
Waarderingen: swetty en Chriskx

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
1.369
232
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Beste keuze die je kunt maken!
 

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.694
483
Enschede
Bezoek site
Ok, dan komt het goed....

De mijne met p8 ecu is een jaar of 25 geleden aangepakt...en nog steeds een super tevreden mee. Vanaf 3k tot 10,5k zonder enig probleem. Alleen lange tijd stilstand/koud eentje met gebruiksaanwijzing, een beetje met de koppeling spelen lukt het dan
prima...
 

RoySurf01

Die hard MF'er
6 jan 2004
965
247
NL
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Inderdaad hele goede keuze, in mijn fiets is ooit door een vorige eigenaar bij B te Oi het 916 blok vervangen door een 996 SPS, geflowd met maat mapping, fijnste fiets die ik ooit gehad heb, bijna rechtlijnige afgifte curve!