Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Volgens mij is die 1098 vork een marzocchi, maar ik kan zomaar helemaal mis zijn.

Edit: ik ben uiteraard gewoon mis :+
 
Zou kunnen zijn dat ie oorspronkelijk van een 848 kwam. Maar deze zat in een 1098 en was zeker een Showa heb t binneeerk later nog verkocht. Met een cartridge NIX 30. Heb je volwaardig ohlins zonder je kroonplaten aan te moeten passen.
 

Bijlagen

  • 782EF408-73A6-44CE-BE34-5084FFA9C46A.png
    782EF408-73A6-44CE-BE34-5084FFA9C46A.png
    233,4 KB · Weergaven: 10
Wat zeg ik je al maanden?

zal dan coaten worden, inclusief onderpoten. Wel ooit, heb andere prioriteiten wat betreft duc. Sowieso moet de vork nagekeken worden, er zit een ‘richting stoplicht, remmen…laatste cm voor stilstaan een tikken bij kroonplaat’, mogelijk lagers oid (alhoewel geen speling).
 
zal dan coaten worden, inclusief onderpoten. Wel ooit, heb andere prioriteiten wat betreft duc. Sowieso moet de vork nagekeken worden, er zit een ‘richting stoplicht, remmen…laatste cm voor stilstaan een tikken bij kroonplaat’, mogelijk lagers oid (alhoewel geen speling).
Geleide bussen versleten. Lagers zitten er niet in
 
Zou kunnen zijn dat ie oorspronkelijk van een 848 kwam. Maar deze zat in een 1098 en was zeker een Showa heb t binneeerk later nog verkocht. Met een cartridge NIX 30. Heb je volwaardig ohlins zonder je kroonplaten aan te moeten passen.
Nee hoor ik was gewoon mis. De 1098 heeft DLC gecoate showa. Marzocchi is vanaf de 1199 panigale.
 
Dit weekend een 848 evo opgehaald. , deze ga ik ombouwen tot circuitmotor. Ik sta er versteld van hoe snel zo’n 848 is.
100D62B0-5BF6-469F-912E-4143364197E0.jpeg

inderdaad, de evo loopt hard, maar persoonlijk vind ik het motor karakter van de gewone 848 prettiger. Ook uitlaat geluid is compleet anders. De evo is veel scheller en agressiever met open Termi's. 848 is donkerder en voor mij mooier. Daarom had ik de originele er maar weer onder gezet en open pijpen verkocht
 
Bekijk bijlage 1656686
inderdaad, de evo loopt hard, maar persoonlijk vind ik het motor karakter van de gewone 848 prettiger. Ook uitlaat geluid is compleet anders. De evo is veel scheller en agressiever met open Termi's. 848 is donkerder en voor mij mooier. Daarom had ik de originele er maar weer onder gezet en open pijpen verkocht
Daarom viel voor t circuit de keuze op de evo. Zit al een mooie TTX achterop snelwissel systeem met 520 ketting. Showa voor ga ik nog upgraden met betere shims Voor zitten al klauwen en schijven van de panigale 330 mm zwevend.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen winter 1199S verkocht. Super snelle fiets. Maar te veel problemen met elektronica. Met hoge kosten. Nu weer terug naar meer basic. Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan. Maar Pani is wel een beest van een motor
 

Bijlagen

  • 724CDCE9-C455-4369-B7D5-962EA1064ADA.jpeg
    724CDCE9-C455-4369-B7D5-962EA1064ADA.jpeg
    470,7 KB · Weergaven: 21
Dit weekend een 848 evo opgehaald. , deze ga ik ombouwen tot circuitmotor. Ik sta er versteld van hoe snel zo’n 848 is.

Goeie keus!! Ik had Ohlins cartridges in de vork en TTX achter op mn 848EVO SE. Ding stuurde super makkelijk en heel mooi bruikbaar vermogen. Fijnste circuitfiets die ik heb gehad.
Ding was goed voor 1:43 rond op Assen!!


Klein detail is wel dat ik dat er bij lange na niet mee gereden heb hoor.... 😊😊
vorige eigenaar van de fiets reed dat ermee en won toen ook de 848 Challenge in 2013 op Assen als bijprogramma van de BSB destijds.
 
Afgelopen winter 1199S verkocht. Super snelle fiets. Maar te veel problemen met elektronica. Met hoge kosten. Nu weer terug naar meer basic. Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan. Maar Pani is wel een beest van een motor


Hoezo?
Vertel es wat meer. Een panigale staat wel op m'n lijstje namelijk. En of dat nu een 899 of 1199 is. Kan een hoop zelf maar voorkennis is altijd fijn.
 
Goeie keus!! Ik had Ohlins cartridges in de vork en TTX achter op mn 848EVO SE. Ding stuurde super makkelijk en heel mooi bruikbaar vermogen. Fijnste circuitfiets die ik heb gehad.
Ding was goed voor 1:43 rond op Assen!!


Klein detail is wel dat ik dat er bij lange na niet mee gereden heb hoor.... 😊😊
vorige eigenaar van de fiets reed dat ermee en won toen ook de 848 Challenge in 2013 op Assen als bijprogramma van de BSB destijds.
Ja als je.je rijstijl gevonden hebt met een 848 dan kun je t de pani nog zuur maken. SE is nog mooier. 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan