Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Hou iig de originele kont bij de motor zou ik zeggen.

Ding wordt enkel minder waard zonder.
 
Hou iig de originele kont bij de motor zou ik zeggen.

Ding wordt enkel minder waard zonder.

Ik snap je redenatie, maar ik zie mijzelf deze motor niet zo snel verkopen. Dus ‘waarde’ 🤔. Hobby hé 😉 Sowieso weinig origineels aan de moto, bij aankoop al niet. Ik maak hem naar mijn smaak mooier.
 
Recent heb ik m'n 748s verkocht en een erg mooie 916 uit Duitsland opgehaald. Heeft er iemand hier toevallig nog een leuk setje carbon dempers liggen ter vervanging van de standaard dempers?
Verder weet ik dat er 45mm en 50mm dempers worden aangeboden, weet iemand welke diameter daarmee bedoeld wordt? Ik heb naar mijn weten standaard dempers, maar de diameter van het stuk dat in het verloop schuift is 47mm.

ik heb een set zeer net Sil Moto (45mm) carbon demper. Geen verkleuringen of beschadigingen op het carbon. Ook niet waar de beugel zich klemt. Misschien is dat iets voor jou?
 
Na een rondje rijden, wat vragen;

-Ik had mijn clip-ons omgedraaid. Iedereen dan ook 'last' van een gebrek aan stuuruitslag omdat je direct met je knokkels tegen de spiegels zit?
Clipons lager op de poten zetten is bij mij geen stuurslot meer, ook niet handig.

-Temp.meter zegt (binnen bebouwde kom blijvend) snel 100 graden, logisch?

-Wat olie drupjes achter aftermarket carteronluchter (incl. filter), eens kijken of dat wel klopt allemaal.
 
Na een rondje rijden, wat vragen;

-Ik had mijn clip-ons omgedraaid. Iedereen dan ook 'last' van een gebrek aan stuuruitslag omdat je direct met je knokkels tegen de spiegels zit?
Clipons lager op de poten zetten is bij mij geen stuurslot meer, ook niet handig.

-Temp.meter zegt (binnen bebouwde kom blijvend) snel 100 graden, logisch?

-Wat olie drupjes achter aftermarket carteronluchter (incl. filter), eens kijken of dat wel klopt allemaal.

Ik heb mijn clip-ons orgineel staan, en de stuur uitslag is en blijf beperkt.
Als ik rijdt meestal rond de 80ºC en bij heel warm weer en veel stoplichten richting de 100ºC en er over, dan gaan de fans ook draaien.
Olie lekkage klopt nooit
 
Stuuruitslag met gedraaide clip-ons is voor mijn gevoel nog kleiner, en wil mijn spiegels ook niet gaan raken. Het is al wat fragiel.
Veel sloplichten, dus temperatuur klopt. Fans? heb jij er twee? (heb wel eens een rad voorbij zien komen met aan beide zijde een fan).
Foto van olie:
 

Bijlagen

  • image_6483441.JPG
    image_6483441.JPG
    131,3 KB · Weergaven: 11
Stuuruitslag met gedraaide clip-ons is voor mijn gevoel nog kleiner, en wil mijn spiegels ook niet gaan raken. Het is al wat fragiel.
Veel sloplichten, dus temperatuur klopt. Fans? heb jij er twee? (heb wel eens een rad voorbij zien komen met aan beide zijde een fan).
Foto van olie:

Ik heb geen omgedraaide clip-ons en ook nooit gehad, dus geen ervaring mee.
Temperatuur bij is als het tegen de 30ºC buiten is
Olie lekkage klopt nooit.
Probeer eens wat meer info te verkrijgen op het Ducati forum, het is er niet druk, maar wel veel kennis.
 
ik heb een set zeer net Sil Moto (45mm) carbon demper. Geen verkleuringen of beschadigingen op het carbon. Ook niet waar de beugel zich klemt. Misschien is dat iets voor jou?

Dank voor het aanbod, ik heb inmiddels een set termi's op de kop weten te tikken.
 
Temperatuur bij is als het tegen de 30ºC buiten is
Olie lekkage klopt nooit.
Probeer eens wat meer info te verkrijgen op het Ducati forum, het is er niet druk, maar wel veel kennis.

Temp is hier bij veel stoplichten, en enkel binnen de bebouwde kom. Ik denk dat het niet vreemd is.
Olielekkage; het zijn de oliedampen uit je carter die normaliter via de ontluchter/reservoir/airbox weer terugkomen.
Ik heb er een filtertje opzitten, als de 'breather' geen membraan heeft...dan is het niet vreemd.
 
Is er een programma / software waarmee je zelf je 996 kan uitlezen ?
Het is niet om te tunen maar om de werking van sensoren e.d. Te kunnen monitoren.
 
Ja,


Of

Guzzidiag voor een 16m ecu
 
Geen enkele, kan er toch niks mee en derhalve zonde van je geld.

En aanpassen kan ik zelf toch niet, mijn eprom/koppen/uitlaten zijn al aangepast door vd Biggelaar. Die heeft zoveel ervaring, en ikzelf niks, dus afblijven met de vingers....

Ding van mij loopt voor een bijna 30 jaar oude motor met een P8 ecu gewoon heel erg goed.

Succes.....
 
Ik zal mij ook even voorstellen voordat ik in dit topic ga plaatsen.
ik ben Arnold, 38 en heb oa deze 748S uit 2002.
hier was ik de striping van de wielen aan het verwijderen. Deze winter staat er groot onderhoud gepland voor de 748. Zo kunnen we aankomend voorjaar gaan genieten.

67D788FB-5F2B-4DD7-A9CD-FEA4AAE225FC.jpeg
 
Gaaf. Wat is het voor een?

Het is een 916 van begin 1995 met P8 ecu en alu subframe, juuste driespaaks erbij etc. Ik wil hem weer in nieuwstaat opbouwen. Blok is al gedaan. Zou hem gisteren ophalen, maar dat liep helaas ff anders. Haal hem nu volgende week zaterdag op.
 
Ik zal mij ook even voorstellen voordat ik in dit topic ga plaatsen.
ik ben Arnold, 38 en heb oa deze 748S uit 2002.
hier was ik de striping van de wielen aan het verwijderen. Deze winter staat er groot onderhoud gepland voor de 748. Zo kunnen we aankomend voorjaar gaan genieten.

Bekijk bijlage 1442422

Mooie 748!!! En die striping mag er idd heel snel vanaf.. zeer fijne fiets om mee te rijden, heb inmiddels al bijna 20 jaar een 748. Gaat ook nooit meer weg en de 916 is mooie aanvulling. Duo compleet en van hetzelfde bouwjaar!

Heb je de 748 pas gekocht? Wat moet er aan gebeuren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan