Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Dat snap ik. Maar ben heel benieuwd hoe alle toleranties zijn. Slingeringen, ruimtes etc etc. Met 50000 km zitten die vaak al erboven. Terwijl ie nog goed kan lopen.

Straks zeg je nog dat een volvo v70 met 300k net ingelopen is. :+
Een Mercedes 190D wel.
 
Hahaha.. koop je voor paar 1000 met 300K op de klok, kan je nog vlot 700K met enkel regulier onderhoud.
Kom je wel nergens meer de stad mee in.
 
Zijstandaarden bij ducati, het was destijds een moeilijk gegeven. Ik controleer de mijne met regelmaat.

Hadden jullie dat niet even kunnen zeggen? 😅.
Ik lees dat de constructie daar en een schroefdraad op de rand van Carter vragen om problemen is met een korte standaard (dus moto schuin is meer gewicht op standaard) en los trillende bouten…

men laat zelfs metalen plaatjes maken voor ertussen, die dan de andere gaten daar (bok?) gebruiken om de krachten te verdelen.
 
E6583102-14FB-4575-BF8E-ACE751720140.jpeg
149C010A-D8EA-4EB5-9730-17CEE2AED5E6.jpeg
7753C9FB-0241-4295-A9A5-60F2DEBD7A72.jpeg
08A9D3EC-9330-44C4-8EE2-4800E8B18C50.jpeg
 
Mooi filmpje. Soms wel een beetje ruig .
Maar goed hij heeft hem in stukken.
Ik ben ook benieuwd naar het vervolg.
 
Ik dacht dat deze hier ook wel even tussen mocht:


Kwam het filmpje toevallig tegen en leek wel aardig, filmpjes dat alles zo gedetailleerd uit elkaar gaat zie je iets minder vaak, vandaar... Of het straks ook weer zo gedetailleerd in elkaar gaat blijft even afwachten natuurlijk.
De serie over zijn Super Sport 600 was iig leuk om te kijken. :Y
 
Je moet het ding ook niet kopen om lekker mee naar het Schwarzwald te touren hé!! ;)

Ik vind het een hele gave fiets met heel wat mooie spulletjes erop!
Zou prima bij mij in de schuur mogen staan!!
Maar goed, ik ben ook wat bevooroordeeld wbt de 748 racers natuurlijk!!
 
Je moet het ding ook niet kopen om lekker mee naar het Schwarzwald te touren hé!! ;)

Ik vind het een hele gave fiets met heel wat mooie spulletjes erop!
Zou prima bij mij in de schuur mogen staan!!
Maar goed, ik ben ook wat bevooroordeeld wbt de 748 racers natuurlijk!!

Ik ben heel lang geleden eens op een technische dag geweest bij die Ducati dealer in Terneuzen
Die raceten toen met deze motoren geloof ik
Daar kwamen ze door schade ( heel veel ) en schande er achter dat die titanium drijfstangen met een heel heel dure moment sleutel moesten worden vast gezet met nieuwe boutjes
Want om ze goed vast te draaien ( en blijven ) moesten die wat rekken en dat konden ze maar een keer doen
Dat is voor een gewone sterveling niet te betalen
 
Ken ik uit de tuningwereld inderdaad, gereedschapje met een micrometer er op om de rek van de (elke keer nieuwe) drijfstangboutjes te meten.
Is echt de allerbeste manier.
 
Ik ben heel lang geleden eens op een technische dag geweest bij die Ducati dealer in Terneuzen
Die raceten toen met deze motoren geloof ik
Daar kwamen ze door schade ( heel veel ) en schande er achter dat die titanium drijfstangen met een heel heel dure moment sleutel moesten worden vast gezet met nieuwe boutjes
Want om ze goed vast te draaien ( en blijven ) moesten die wat rekken en dat konden ze maar een keer doen
Dat is voor een gewone sterveling niet te betalen
De fiets van van Ginhoven was een 748RS, dus een Corse fiets die idd 1 van de meest dure Desmoquattro's is om mee te racen.
Qua blok niet te vergelijken met een 748SP, wat in oorsprong toch een straatfiets is.

Ik ben met je eens dat een RS niet te betalen is om mee te racen. Een SP kost al klauwen vol geld om rijdende te houden als je ermee raced.
Maar hey, racen kost nou eenmaal veel geld. Dat weet je als je eraan begint.
 
Terug
Bovenaan Onderaan