Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Over stickers gesproken;

2 Agip wit (wat normaal geel is dus).
5x12

Ik heb ze over dus wie maak ik er blij mee?
(gratis dus)

34913630-DD62-4CB2-8F20-0A6AE471C9E6.jpeg
 
😳 🤭 Te koop als losse onderdelen bij een ‘748s’ op marktplaats.

maak je vrienden mee.
 

Bijlagen

  • 3B4BC3B4-2A3E-4771-89A6-3B39A926F0B0.png
    3B4BC3B4-2A3E-4771-89A6-3B39A926F0B0.png
    229,2 KB · Weergaven: 12
Ivm aansluiten Gipro gearindicator;
Ik wil het toeren signaal bij mijn bobine vandaan halen. Weer iemand welke van deze twee draden (stekker in bobine) het toerensignaal geeft?
Ik kan het niet duidelijk terugvinden in mijn Haynes.

bedankt!


5537E437-299C-43FC-8665-F97FB6638A54.jpeg
 
Op zich haal je doorgaans niet het rpm signaal van de bobine af. Als je een dis bobine heb ga je mooi nat vanwege dubbel vonken (ook bij de uitlaatslag).
Normaliter van je bdp of krukassensor. (Pick up spoel in jaren 90 taal).
 
dis bobine? Nee, lees ik. Gewoon bobine per cilinder. Handleiding Gipro geeft aan dat het (via bobine) een mogelijkheid is, een mede forumlid heeft het ook zo. Hij alleen even slecht bereikbaar. Vandaar hier even de vraag.
 
Wat ik lees;

een dis bobine (is) voor meerdere cilinders toch?
Ik heb er twee.

Maar:
ik ga morgen het eens proberen. Misschien anders uit dashboard.
 
Pen klopt. Maar het bij een xx9 model is het aansluiten van zo’n gearindicator ook meer plug&play (oa door digitale snelheidsmeter tov mechanisch @9xx).
 
Met contact aan meette ik niets in de stekker van de bobine (de verkeerde moet constant spanning hebben). Stekker losgemaakt en de motor gestart (bijzonder geluid op maar een cilinder) toen meette ik wel iets. #opgelost


Ivm aansluiten Gipro gearindicator;
Ik wil het toeren signaal bij mijn bobine vandaan halen. Weer iemand welke van deze twee draden (stekker in bobine) het toerensignaal geeft?
Ik kan het niet duidelijk terugvinden in mijn Haynes.

bedankt!


Bekijk bijlage 1483805
 
Vandaag een bezoekje gebracht aan Verduyn in Capelle. Leuk zaakje, mooie Ducati’s staan. Direct een afspraak gemaakt om de motor eens te testen. Bij gebrek aan een referentie kader lijkt me dat wel slim.
 
Dag mensen, ik heb nog steeds een '97 750ss staan die me ca 2 jr terug in handen is gedrukt door broerlief, zou koopje zijn en kon ik wat winst op maken.
Doch, hij wilde niet over de 5000 rpm heen. Er was gesneden in het lufihuis met originele sproeiers, dus ik heb een nieuw lufideksel gemonteerd.
Ik kreeg het dringende advies de riemen te vervangen welke braaf klaar liggen maar ik krijg mezelf er niet toe; Er schijnt een foefje voor te zijn/kan iets mis gaan en dan?Wat als hij dan nog niet goed loopt?
Ik krijg mezelf er niet aan toe aan dit ding te beginnen en de motro staat al 2 jaar met de bekapping er los bij..
Iemand tipstrics/gersutstelling?
 
Slecht lopen kan komen door lekkende kleppen.
Een duc heeft geen klepveren maar 2 tuimelaars per klep, eentje trekt hem dicht en de andere open.
Als hier te veel speling op zit gaat hij beroerd lopen.
De riemen zijn goed te wisselen :
En voor de kleppen:
 
Dank voor de reactie, hij liep erg prima maar vanaf 5000 rpm viel hij dood..
Zoals hij nu is krijg ik'r denk ik geen 1500 euro voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan