Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

En die Fredriks op zn 996 sps blijft ook leuk mee doen.
20230521_130053.jpg
 
Wij zaten op Ecuyers voor een tweedaagse met onze 30j oude brommers tussen het jong geweld maar desalniettemin zo genoten van het rijden en het mooie weer.
Veel gelachen en geen sleutel uit de materiaalkoffer gehaald of het was de 46mm voor een achterband te verwisselen.
Alleen jammer dat die “noorderbuur” zijn cb’tje 4 keer moest neerleggen eer hij besefte van misschien wat overmoedig te zijn. Een nieuwe R1 die het nodig vond om twee opeenvolgende sessies hem op de baan te parkeren en te zorgen voor de rode vlag. Onder lichte dwang door alle kwade blikken in de paddock de boel dan maar ingeladen of men stak hem in brand😬
De rijtijd is al duur genoeg dus als het kan zet je aan de kant als je niet gevallen bent en enkel maar een bruine streep in de broek hebt.
Chapeau aan me maatje met zijn 916SP. Wat gaat ie hard. Zo zie je maar dat supermotard en cross rijden echt wel een goeie training en meerwaarde is.
 

Bijlagen

  • IMG_8916.png
    IMG_8916.png
    143,3 KB · Weergaven: 44
  • IMG_8915.png
    IMG_8915.png
    166,7 KB · Weergaven: 45
Deze avond het verplichte nummertje ‘meelopen avondvierdaagse’, want betrokken ouder natuurlijk. 😅

Het hoogtepunt van de avond, en zelfs dochterlief herkende de motor ‘die heb jij ook’. Das mooi.

Niemand van hier volgens mij.

5442ADFD-7B34-4800-BF9E-6DAD1A34A98F.jpeg
 
Beetje gerommeld met glasvezel en epoxy en spiegel weer terug. Laatste keer vond ik de spiegelafstelling (dit zijn volgens mij grotere spiegels in die behuizing) als zo verschillen van elkaar. Nu zie ik waarom, oorzaak lijken de pootjes op de lampbehuizing te zijn…eentje staat dus schever. Snel maar vergeten 😅

Verder nog wat goud eruit en Ti er in. Links kan je goed de verlengde vorkpoot zien.

FF255A2A-E7F5-4419-8E66-8E606771778A.jpeg


A1ED21DD-39F8-4EF5-8443-FC32680BBD1C.jpeg
 
Mooi spul 👌
Kroonplaat is wel voor een monster, dus even kijken of/hoe er op een 916 manier een stuurdemper op kan. Op de (oude) monster manier (zijkant frame) kan het niet volgens mij. Hyperpro zit in de buurt.

FEC90E20-0917-4F09-92E6-848F4505EA02.jpeg
BFD4059B-0D18-420E-9907-F0FAC981A4C9.jpeg
 
Ik ga eerst eens lekker een seizoen rijden, van de winter ga ik wel weer het 1 en ander aanpakken kwa onderhoud en uiterlijk.
Op de 1 of andere manier krijg ik niet uit mn hoofd dat 1 rode ducati genoeg is, een aangezien de 848 een rood frame heeft is die opnieuw laten spuiten misschien niet de slimste keuze...
 
Deze avond het verplichte nummertje ‘meelopen avondvierdaagse’, want betrokken ouder natuurlijk. 😅

Het hoogtepunt van de avond, en zelfs dochterlief herkende de motor ‘die heb jij ook’. Das mooi.

Niemand van hier volgens mij.

Bekijk bijlage 1883555
Dat is mijn "oude" motor!
Nieuw gekocht in 2002( overjarig) en tot 2014 82000 km mee gereden. Nooit iets mee gehad.Is de enige motor waar ik spijt van heb dat ik hem heb ingeruild! Waar is dit?
Ingeruild op deze
D524A73B-BC5B-4CB1-A9FE-A7886D860613.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Voor de 996 had ik deze 748 ,2 jaar. Was een speciale opgeleukte editie van Safe. 20 pk minder dan de Aprillia mille die ik daarvoor had, maar zoveel leuker om te rijden! Blij dat ik weer terug was bij Ducati.
Alle Roadracing spul daarna overgezet op de 996.
90C39E6E-CFDD-4672-9716-1FC091AED06E.jpeg
 
Voor de 996 had ik deze 748 ,2 jaar. Was een speciale opgeleukte editie van Safe. 20 pk minder dan de Aprillia mille die ik daarvoor had, maar zoveel leuker om te rijden! Blij dat ik weer terug was bij Ducati.
Alle Roadracing spul daarna overgezet op de 996.

Dit was in Gouda. Die roadracing spullen vielen mij ook direct op. En moest ook even denken aan iemand’s motor van hier 😉
 
Dat lukt mij met de oudste erbij wel!
Dus zelf de hoogte versteller vervangen voor die van met carbon. Zou zo’n stang van echt carbon overigens wel kunnen?

917E7A92-B9C4-4DEE-8868-CEF2E74824C2.jpeg
B01AC675-C87B-4331-84BD-4961E4591A9B.jpeg


In uitlaat opknappen geen zin in nog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan