Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ja klopt maar ik ben zo'n autist die vindt dat op een Strada van 1994 ook kuipdelen moet uit 1994 :+

Hahaha!!! 100% eens!! Mijn kuipdelen worden ook gespoten hoor... het Cagiva logootje is heilig natuurlijk..

Ik ben net zo'n autist hoor... vindt het prachtig als je in zowat al het gietwerk op een 916 het bouwjaar kunt zien, wielen, clip-ons, remklauwen, cilinderkoppen, achterbrug, T-stuk etcetc.. maar ook in de lens van de koplamp en glas knippers en achterlicht.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, naar een stuk rijden gisteren het volgende. Naar een korte tussenstop..sleutel om en een flauw neutraal/olie op dashboard. Pomp slaat niet eens aan.
Na nog een paar keer sleutel af/om...wel gewoon fel oplichtend en dus genoeg elec. Ik heb sleutelgat en de stekker eruit al bekeken/schoongemaakt/contactspray..... hij blijft bij tien keer je sleutel af/om te draaien een paar keer heel zwak doen. Bekend probleem? (ja, kwaliteit electrisch circuit zeker?). Tijdens rijden nergens last van (natuurlijk).

Moet zeggen dat nadat ik met de motor twee keer stil heb gestaan zonder benzine (lampje/sensor kapot) en een keer door accu (SR kapot) hij me heeft laten staan....ik toch soms wat onzeker ben...het zal toch niet he! Zoals wanneer je gas los laat en het dus even helemaal niets is....hoop ik dat hij daarna weer stationair gaat pruttelen :X
 
Tja, het zijn natuurlijk ondertussen wel motors van een jaar of 20 hè .
Als je jouw probleem wil oplossen zal je terwijl de storing aanwezig is op de verschillende onderdelen
Kunnen tikken die volgens het bedrading schema in aanmerking komen.
Relais / stekkers, connectoren etc.
Ik weet natuurlijk niet hoever jouw eclectische vaardigheden gaan.
 
Tja, het zijn natuurlijk ondertussen wel motors van een jaar of 20 hè .
Als je jouw probleem wil oplossen zal je terwijl de storing aanwezig is op de verschillende onderdelen
Kunnen tikken die volgens het bedrading schema in aanmerking komen.
Relais / stekkers, connectoren etc.
Ik weet natuurlijk niet hoever jouw eclectische vaardigheden gaan.

mja, vandaag naar werk en weer terug gewoon starten. Thuis eens wat getest. Tich keer sleutel omgedraaid en als hij dus heel zwak was...overal aangezeten om of het dan wel ineens vol power kreeg. En...bij het aanzetten van stad/dimlicht dan floepte hij ineens weer vol power aan (dus dan fel Neutraal en Olie ipv heel flauw). Iemand?
 
Vanmiddag een Bayliss (#21 toch?) replica van Gouda naar Den Haag (a12), ik de andere kant op. Iemand van hier?
 
Ok, dat was kinderachtig .
In het onderstaande plaatje zie je linker stuurschakeling .
De afbeelding is van mijn motor , maar het zal niet veel verschillen.
Boven het grijze vlak zie je een dunne grijze streep, dat is je connector .
Ik zou deze eens losnemen en inspecteren op corrosie etc.
Vanuit daar verder.

Succes.
 

Bijlagen

  • IMG_0006.JPG
    IMG_0006.JPG
    679,2 KB · Weergaven: 4
Van afstand niet onaardig maar de folie zit mij er niet netjes genoeg op. Ook al ben ik van de periode correcte opties, de Ohlins vork met radiale klauwen misstaat niet:t
 
True, gele folie op achterkant zit ook scheef. Verder wel mooi spul (sebimoto kappen enzo).
 

Bijlagen

  • IMG_0070.jpeg
    IMG_0070.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 13
Ik heb ooit mijn vorkpoten door mijn kroonplaat laten zakken, omdat ik dat mooier vind. Een beetje gekeken hoe ver het kon. Ik zie nu dat het ver genoeg is. Dit zal een keer bij extreem hard remmen geweest zijn.

Ik heb BOS dempers, daar zaten db killers bij. Ik betwijfel of deze nu echt werken. Bij stationair lopen hoorde ik weinig verschil iig.

knoppen op stuur gedemonteerd en schoongemaakt, even kijken of dat het soms zwakke voeding bij sleutel om zal verhelpen. Massa kan het bijna niet zijn, ik heb de originele en nog een extra dikke ergens anders gemonteerd.
 

Bijlagen

  • AC8A703B-FB29-4F6E-AF76-37DB45193389.jpeg
    AC8A703B-FB29-4F6E-AF76-37DB45193389.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 13
  • 5F9D4C4B-9F19-4770-AB7A-5D20E26249C3.jpeg
    5F9D4C4B-9F19-4770-AB7A-5D20E26249C3.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 16
  • D7C9B35F-FD6A-4CA1-9365-2BDE8E4A7CED.jpeg
    D7C9B35F-FD6A-4CA1-9365-2BDE8E4A7CED.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 13
Kont is veel mooier zo, de afwerking... Laat dat spuiten.
Ik zou die vork terug laten zakken ;)
 
Waarom denk je dat ze geen nut hebben? Het gat van je demper wordt kleiner gemaakt door de db killer, dus lijkt mij dat ze wel iets doen qua demping.
 
Waarom denk je dat ze geen nut hebben? Het gat van je demper wordt kleiner gemaakt door de db killer, dus lijkt mij dat ze wel iets doen qua demping.

maar zowel van binnenuit als rondom kan alles vrij stormen. Wellicht is mijn demperwol ook gewoon nooit vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan