Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

.
geel relais schoongemaakt en opengemaakt, hier het schakelaartje wat rechter gebogen. Even een rondje gereden en nog geen storing bij stoppen en uit/aan. Maar ik vermoed dat het eerder gebeurd bij langer en warmer....dus in de toekomst gaan we het merken.

Vandaag wederom een stukje gereden, die kluwe relais naast accu even uit dat rubber gehaald (door dat rubber klikken de stekker minder ver in relais hé ?!). En anders gemonteerd. Tot nu toe heb ik de storing niet meer ervaren Dat gele relais was wel bloedheet na het ritje van een half uur. Is dat normaal?

Omdat de stekker van mijn schakelaars rechts op stuur erg gehavend bleek te zijn monteer ik een nieuwe gebruikte tzt.
 
3B7A108D-A2F2-4912-BA12-F885195E19E2.png


053A5FC6-12AA-440B-A71F-83B5EE3B3E44.jpeg
 
Helemaal mee eens Chris! Ik ben zelf wel meer van “period correct” maar bouw mijn 748/9R-S op zoals ik het mooi vind. Het liefst met een FG43 maar ik sluit een Ohlins met radiale klauwen niet uit. Ik heb wel mijn grenzen trouwens maar dat is puur subjectieve smaak.
Staat mooi, ik heb het hahaha.
FGRT803 voorpoten van 848/1098/1198, die zijn 53mm en dan heb je geen ander T-stuk nodig.
Wel spacers voor de remschijven a 5mm en boutjes voor remschijf van Monster 796 aan de kant van je snelheids pick-up.
 
Ooit zo’n ‘crank case breather’ gekocht, een rechte en met membraan. Alleen het filtertje erop zat net té dicht bij spruitstuk en cilinder...dus op plekken al wat gesmolten.. Ik had nu toch een stukje slang over..
 

Bijlagen

  • 2FAA63F2-7783-4847-B82C-8C1DC47D9BF8.jpeg
    2FAA63F2-7783-4847-B82C-8C1DC47D9BF8.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 6
Hebben jullie suggesties voor een garage in de omgeving Delft voor onderhoud van een 916?
Heb er sinds kort 1 die een jaar of 2 vrijwel stil gestaan heeft, hij rijdt goed maar wil hem voor de zekerheid op korte termijn even voor kleine onderhoudsbeurt langs een garage halen om hem ook door een meer ervaren paar ogen te laten bekijken.
 
Heren, klopt het dat om je SR te sparen je het beste altijd met bijv licht aan kan rijden?

Afgelopen vrijdag noodgedwongen op de motor naar het werk, heen prima weer. Terug onvermijdelijk door de storm. Trots op mijn Duc, geen krimp geen gedoe. Wel goed gepoetst en alles droog gemaakt.
 
Heren, klopt het dat om je SR te sparen je het beste altijd met bijv licht aan kan rijden?

Afgelopen vrijdag noodgedwongen op de motor naar het werk, heen prima weer. Terug onvermijdelijk door de storm. Trots op mijn Duc, geen krimp geen gedoe. Wel goed gepoetst en alles droog gemaakt.
Geen idee.
Ik rij sowieso altijd met licht aan, voor mijn zichtbaarheid.
 
In de UK zijn er 50 geleverd door ducati UK.
Ik heb er ook 1 gevonden in Zwitserland. Die laten ketsen. Ding had 55 gedraaid met de nodige schades. En vroeg 9 ervoor. Dat was mij te gortig.

Die ik nu gevonden heb heeft 3 fietsen en deze staat (volgens MOT) op 17000 miles.
Laatste 3 jaar amper wat.
Moet uiteraard wel wat eraan doen.

De 50 in Duitsland was de 999s DMD.
Das een rooie...
 
In de UK zijn er 50 geleverd door ducati UK.
Ik heb er ook 1 gevonden in Zwitserland. Die laten ketsen. Ding had 55 gedraaid met de nodige schades. En vroeg 9 ervoor. Dat was mij te gortig.

Die ik nu gevonden heb heeft 3 fietsen en deze staat (volgens MOT) op 17000 miles.
Laatste 3 jaar amper wat.
Moet uiteraard wel wat eraan doen.

De 50 in Duitsland was de 999s DMD.
Das een rooie...
Hahaha bijna goed.

DMD was toch ook zwart met goudkleurige wielen?
 
Eindelijk is ze klaar. Het heeft even geduurd, maar ze staan er nu zo bij. Grote beurt gegeven en voorzien van nieuwe onderdelen. Helaas zijn de snelsluiters nieuw niet meer goudkleurig. Deze hebben een zilverkleurige afwerking. Misschien dat ze nog iets verkleuren. Afijn. Ik ben er blij mee. Morgen maar even een lekker blokje rond.
 

Bijlagen

  • 51CDA473-D437-4F96-AB8F-492606CFCAE4.jpeg
    51CDA473-D437-4F96-AB8F-492606CFCAE4.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 9
Ook al ga jij ineens weer branden, geloven doe ik je niet! 🙈
 

Bijlagen

  • 9725F650-C470-4D3A-A97B-18B5020D326A.jpeg
    9725F650-C470-4D3A-A97B-18B5020D326A.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 6
Die van mij brand ook terwijl de tank zo goed als vol zit. Bij een stukje heuvelaf ff uit en dan weer aan. Heb je dit al eerder gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan