Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Het lijkt zeker rond expansie tankje vandaan te komen. Zaterdag gewoon even tank erop en warm laten worden. Drukdop radiator?
 
Ik hoop op een ander iets 🤭....

want als je te veel kvs hebt..bij warm worden eerst naar overloop en dan er evt uit toch? Dan zou je tussen je cilinders toch ‘lekkage’ moeten hebben?
Ik weet dan mijn tankje leeg moet zijn, dus niet half gevuld ofzo....dus koelsysyteem vol, geen lucht en tankje mag droog staan.

Is al 15 jaar zo....

Lekke koppakking.....luchtbellen en/of mayo in je olie.
 
Ik weet dan mijn tankje leeg moet zijn, dus niet half gevuld ofzo....dus koelsysyteem vol, geen lucht en tankje mag droog staan.

Is al 15 jaar zo....

Lekke koppakking.....luchtbellen en/of mayo in je olie.

Duidelijk. Spoor kvs liep vanaf expansie...dus het dat wel zijn.
 
Riemen, de "originele" Ducati variant van Gates zouden het 5 jaar moeten volhouden met ik denk max 10.000km (ik rij niet zoveel dus ik hou een termijn aan).

Is dat zo? ducati termijn was 2 jaar zag ik. Ik heb ze er nu 3 jaar op zitten. Maar daar zou dus nog 2 jaar bij kunnen?
Voor die 100 euro ga ik ze zelf gewoon vervangen, maar had niet verwacht dat er nog zo veel bij zou kunnen.
 
Dayco it is. En idd aanzienlijk goedkoper. Volgens de service intervallen die er in mijn wphb en user manual staan moeten ze om de 2jr vervangen worden. Is ook niet echt iets om mee te gaan gokken :)
 
Ja dayco had ik inderdaad ook gezien. De Facom tool heb ik al (is eventueel ook te huur) om de riemen mee op spanning te zetten.
Ik moet even kijken of dayco ook de 93 tands versie heeft. Ik heb namelijk een 2002 model met de andere koppen.
 
Die tool heb ik niet. Ik gebruik mn kennis en ervaring. Ga jij die riem maar eens spannen op die hoeveel hz. Dan denk je..mwoah..netjes.

Laat hem dan eens een heatcycle geven en
Kijk eens hoe strak ze dan staan.
Een piano is er niks bij! Logisch dat de lagers stuk draaien.
 
ik heb de tool welke hetzelfde werkt als de originele ducati tool. Niet op frequentie maar op riemspanning meten dmv een veer. Daar zitten 2 waardes in, 1 bij nieuwe riem en 1 als ondergrens.
 

Bijlagen

  • AA3C4D1E-4108-4A2C-B0D3-60884F16082E.jpeg
    AA3C4D1E-4108-4A2C-B0D3-60884F16082E.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 13
Valt me wel tegen van EVR, ik moet wel zeggen dat het tankje bij ontvangst niet nieuw leek 🤔. Maar ik wilde zo graag weer rijden hé. 🤭
 
Zou je dit trouwens moeten willen repareren? Ik kan zelf wat met epoxy/polyester of ken een mannetje die.... Maar omdat het op de naad is vrees ik dat het vervolgens ergens anders ook kan gaan lekken. Ik wantrouw heel de naad dan.
 
Ik kan daar wel iets opsmeren....maar om zeker te zijn, lossnijden en opnieuw plakken. Maar...nieuw gekocht...mag natuurlijk niet gaan lekken. Mag ik niet accepteren (was ook niet goedkoop). Dan maar mailen/wachten.
 
Reservoir maar even gedemonteerd. De kitnaden vond ik er toen (ding is nog geen jaar oud) ook niet echt nieuw/netjes er uit zien.
 

Bijlagen

  • CB68602B-DBFE-428B-8B5E-98C9C8196B8D.jpeg
    CB68602B-DBFE-428B-8B5E-98C9C8196B8D.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 9050F5E8-0474-47A2-8B05-A2ED106092B8.jpeg
    9050F5E8-0474-47A2-8B05-A2ED106092B8.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan