Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Heel veel 748 spullen aangeboden.


Geen Carbon underbelly.
En ligt er naast het kenteken een digitaal dashboard?

en dan dit unieke blok 🤭
C5780113-D4AA-4A8C-BFF1-9B666178D051.jpeg
 
nee hoor, 98 zit in Nld gelukkig geen ethanol in, dus helemaal prima. Bij voorkeur aftanken, zodat de gehele tank lekker beschermd is, maar voor een maand of 2 ga je ook met een half volle tank geen problemen krijgen.
Hangt wel af van welke pomp je tank.

Hier een lijst welke 98 ethanol vrij zijn.
 
Hangt wel af van welke pomp je tank.

Hier een lijst welke 98 ethanol vrij zijn.
Volgens mij zijn effectief alle 98's in NL ethanol vrij. Ben in een grote brandstofterminal geweest en daar wordt de enthanol en aditieven pas bijgemengd tijdens het vullen van de tankwagens. Ongeacht het merk is de benzine dus altijd hetzelfde. Alleen de 98 komt via een ander kanaal binnen en zal geen ethanol bevatten.
 
Volgens mij zijn effectief alle 98's in NL ethanol vrij. Ben in een grote brandstofterminal geweest en daar wordt de enthanol en aditieven pas bijgemengd tijdens het vullen van de tankwagens. Ongeacht het merk is de benzine dus altijd hetzelfde. Alleen de 98 komt via een ander kanaal binnen en zal geen ethanol bevatten.
Klopt, maar als klant A zegt mijn 98 moet ethanol vrij zijn dan blijft die vrij terwijl klant b zegt ik maak wel gebruik van de max 5% refeling.
Daarom is dat lijstje zo makkelijk.
 
Ethanol is hygroscopisch dus trekt vocht aan. Het enige wat je daar mee kunt krijgen is roest in je tank. Maar als je hem tot aan de nok toe vult kan er geen zuurstof bij dus geen roest.
 
en sommige plastic / rubber soorten lossen er in op als deze niet geschikt zijn voor ethanol. En dit los gekomen rubber kan dan weer je injectoren laten dichtslibben.
 
Deze winter laat ik een evr 48 monteren. Een drukplaat moet ik er alleen nog voor aanschaffen. Logischerwijs een (geventileerde) drukplaat van evr zelf wellicht....maar ik kom ook dit tegen. Heeft het mogelijk lagere gewicht koppelingstechnisch echt een meerwaarde?

A10BD65E-5BEA-483E-A788-3468CC3FA8EB.jpeg
DB9B337D-F3AF-4B23-9018-5B55A0F57897.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Deze winter laat ik een evr 48 monteren. Een drukplaat moet ik er alleen nog voor aanschaffen. Logischerwijs een (geventileerde) drukplaat van evr zelf wellicht....maar ik kom ook dit tegen. Heeft het mogelijk lagere gewicht koppelingstechnisch echt een meerwaarde?

Bekijk bijlage 1570039Bekijk bijlage 1570048
Alles wat rondraait en minder gewicht heeft zal minder weerstand geven maar wat dat voor effect op je koppeling heeft......
 
Gewicht drukplaat is te verwaarlozen op t effect wat t zou hebben. Koppeling draait helft van t toerental wat je draait op de krukas. Volgens mij. Als je een open deksel monteert moet je t voor de looks doen.
 
Alles wat rondraait en minder gewicht heeft zal minder weerstand geven maar wat dat voor effect op je koppeling heeft......

over een geheel lichtere koppelingspakket lees ik dit:

These lightweight (slipper) clutches reduce engine breaking and help the rider with a smoother and faster corner entry. The lightweight construction allows faster acceleration, as well a bike that handles faster, due to less inertia in the drive train.
 
Gewicht drukplaat is te verwaarlozen op t effect wat t zou hebben. Koppeling draait helft van t toerental wat je draait op de krukas. Volgens mij. Als je een open deksel monteert moet je t voor de looks doen.

niet eens een deksel 🙈
We houden het bij een EVR plaat, een zwarte natuurlijk.

E193B223-555F-44EF-8475-5FA5AD986E69.jpeg
 
These lightweight (slipper) clutches reduce engine breaking and help the rider with a smoother and faster corner entry. The lightweight construction allows faster acceleration, as well a bike that handles faster, due to less inertia in the drive train.
[/QUOTE]
De vraag is : voor wie?😉
 
De korf scheelt wel wat in gewicht ik heb ook een licht vliegwiel, helpt wel wat in het sneller op toeren komen
Na een paar weken ben je er aan gewend
436EEE90-7D02-456E-AA33-6134169B5A87.jpeg
 
Reduced engine braking? De facto is je koppelingsset toch ook een soort vliegwiel? Minder massa is dus juist sterker afremmen op de motor omdat er minder kinetische energie zit in de draaiende delen.
 
lichter vliegwiel komt er dan ook in. Ook een STM beschermer...jij ook afstandsbusjes, gek dat het de koppeling raakt als je hem zo monteert. Geen magnesium Carterdeksel of wel?
Mocht je voor een magnesium deksel gaan quantacostamuchogrande, houd er rekening mee dat pekel en magnesium geen gelukkig huwelijk is.
Je deksel wordt door de pekel opgevreten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan