Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ze zijn redelijk bomvrij.
Belangrijk is dat de riemen op tijd vervangen worden, af en toe nieuwe olie en natuurlijk de kleppen controleren en eventueel stellen.

Olie lekkage kan van de carter ontluchting komen, als deze dicht zit blaast hij olie uit alle hoeken en gaten.
Groet
Sebas
 
Dank voor de info.. Werkt het stellen nog met boutje-stelmoertje/
Ik zal eens goed naar de carterontluchting kijken, maar waardoor kan deze dicht gaan zitten?
 
Ha! voor het eerst dat ik dat legendarische systeem echt zie!
Ik zal er t.z.t naar kijken.
super dank voor de hulp!
 
Showing off........ mijn 996SPS........

IMG_3883.JPG mettet2c.jpg

Met sinds kort carbon wielen......

IMG_8780.jpg IMG_8781.jpg

En als je het bolletje van de koplamp moet vervangen......

IMG_8828.jpg

Moet ze zo uit de kleren......
 
Ik ben wellicht voornemens mijn 916 Biposto te verkopen om iets anders aan te schaffen. Wat zou een beetje een gangbare prijs moeten zijn voor een 916 uit '96?
Motor heeft 58k gelopen, maar het blok is bij 50k gereviseerd. Is voorzien van nieuwe banden, ketting, tandwielen, accu en olie. Riemen zijn net vervangen en tevens benzinefilter. Koppelingshuis en platen zijn 2000 km oud.
Uitgerust met Termignoni's, originele uitlaten ook nog aanwezig.
Hoor het graag van de kenners, alvast bedankt.
 
3500,- tot 4500 mits hij netjes is.
Ik zie veel hogere prijzen voorbij komen, maar echt verkopen voor die bedragen doen ze niet (of staan heel lang te koop)
Groet
Sebas
 
Gisteren tijdens de training van de DCR is het blok van de 748 in de soep gelopen. (Uitkomen Ramshoek opeens nog maar 1/10e van m'n vermogen, voelde alsof de benzine op was), meteen maar van de baan af gegaan via de pitmuur en geprobeerd er achter te komen wat er voor zorgde. Daarna nog 1 keer geprobeerd in de volgende trainingssessie, maar eigenlijk meteen toen ik de baan op reed voelde ik al dat het mis was. Dus bij de ruskenhoek de motor weer langs de kant gezet.

Met stationair starten en een beetje gas geven hoorden we zooi klepperen/tikken dus daarna maar snel de motor uit gelaten.

Terwijl ik me mentaal aan het voorbereiden ben op het blok open halen en kijken wat ik kan ontdekken, ben ik ook alvast naar andere opties aan het kijken. Een daarvan is een ander blok in de fiets lepelen, dus ik vroeg me af, welke blokken passen er zonder al te veel moeite in een 748(E)? (Even er vanuitgaande dat ik liefst enkel blok en eprom vervang).
Kort googlen gaf me:
- 748 (dûh!)
- 916
- 996

Maar ik vroeg me af, past bijvoorbeeld het blok van een ST4, ST4S of Monster S4R ook? Dit zijn in principe 916/996 blokken, toch?
 
Ik heb jarenlang met Michelin Pilot Powers gereden op de 748. Die deden het wat mij betreft prima op straat als op circuit.
Als je serieus circuit gaat rijden (onder de 2:05 op Assen) zou ik wel overstappen naar iets plakkerigers. Ik rij nu met Bridgestone R11
 
Haynes is erg goed, maar let op welke type je koopt, er zitten wat verschillen in Europese en Amerikaanse ducjes, dus ook in de service manuals
Groet
Sebas
 
Terug
Bovenaan Onderaan