Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Vanzelfsprekend, de motor zal ook binnen staan. Maar je kan beveiligen gekker maken door camera, gps tracker etc... maar is de motor überhaupt (nog) populair onder het dievengilde?
Ze worden enkel duurder en duurder.
 
Exotische modellen zijn/waren/blijven duur maar zelfs een nette ‘94 916 blijft toch redelijk binnen de perken.

Andere vraag, ivm een lamme poot na een dagje circuit, is elke after market koppelingscilinder een verbetering of moet ik toch echt kijken voor een Ducabike, Oberon of EVR exemplaar?
 
Hoi, ben nieuw hier maar volg het al een tijdje, erg leuk allemaal👍😍🇮🇹
Gelijk maar even een foto van de mijne
D48F63BD-03C7-4F35-8A5B-52DCE92904B8.jpeg
 
Exotische modellen zijn/waren/blijven duur maar zelfs een nette ‘94 916 blijft toch redelijk binnen de perken.

Andere vraag, ivm een lamme poot na een dagje circuit, is elke after market koppelingscilinder een verbetering of moet ik toch echt kijken voor een Ducabike, Oberon of EVR exemplaar?

Had ook al op het Ducati forum geantwoord, als je veren eruit kunt halen is dat de beste manier om je koppeling lichter te maken, slave cilinder helpt daar niet veel aan.
 
Had ook al op het Ducati forum geantwoord, als je veren eruit kunt halen is dat de beste manier om je koppeling lichter te maken, slave cilinder helpt daar niet veel aan.
Ik wist niet zeker of het Duc forum nog leefde ;) maar veren eruit zou ik voor een straat fiets nog overwegen maar op het circuit?
 
Ik ben op zoek naar deze twee kunststof pinnetjes, iemand die hier toevallig liggen?

Ook piept mijn brandstofpomp, dat schijnt normaal te zijn als de motor langer stil staat.
 

Bijlagen

  • image_6483441.JPG
    image_6483441.JPG
    62,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Carbon gelamineerde kuipruit 👌
Spiegels met knipperlicht en carbon huls 👌

Nu dat rijbewijs nog 😅
 

Bijlagen

  • 98971147-43AD-42C8-853C-CA7C58D943D2.jpeg
    98971147-43AD-42C8-853C-CA7C58D943D2.jpeg
    173 KB · Weergaven: 17
heren 996 kenners,
sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 996 bj.2002.
na aankoop naar binnen gedaan voor grote beurt en banden en sindsdien nog maar een paar honderd km. gereden.
motor hiervoor een sv650, en niet eerder Ducati gereden.
mijn vraag is ; ik heb moeite met de langzame stukjes.
bijv. van de camping afrijxen in z'n 1 en file rijden .
zodra je ruimte hebt is er geen probleem, maar op lage snelheid ploft ze en wanneer ze wat warmer wordt is dat nog erger.
de motor is voorzien van een rapidbike 2 ecu en andere dempers. na het plaatsen ban de db killers werd het ploffen wel minder, dus ik denk dat hij hierop is afgesteld.
is een 996 gewoon niet geschikt voor dergelijke ritjes , enkel circuit , of moet ik m op de testbank zetten o.i.d.?
groet
chris
 
Klinkt alsof ie eens netjes bij een (liefst Ducati) specialist op de bank afgesteld moet worden. Bokken doen ze allemaal wel op lage snelheid, al heb ik er weinig last van, kwestie van goede afstelling. Waar in de omgeving woon je?
 
Rapidbike eruit slopen en rechtstreeks in de ecu door een ervaren specialist laten herprogrammeren. Zo’n kastje is er tussen gezet omdat ze geen apparatuur/ervaring hadden om de mapping in de ecu aan te passen.

HdB, vd Biggelaar etc....kunnen jouw ecu IAW 16M (eprom) herprogrammeren, agv aangepaster luchtfilter icm uitlaten etc...

En dat bokken zul je altijd min of meer houden, bijv. koud naar warm.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt alsof ie eens netjes bij een (liefst Ducati) specialist op de bank afgesteld moet worden. Bokken doen ze allemaal wel op lage snelheid, al heb ik er weinig last van, kwestie van goede afstelling. Waar in de omgeving woon je?

in mijn profiel vind je mijn woonplaats , waarom vraag je er om ?
Ik zou wel willen dat iemand met 996 ervaring er eens een stukje op rijdt om te weten of er ruimte is voor verbetering.
 
Rapidbike eruit slopen en rechtstreeks in de ecu door een ervaren specialist laten herprogrammeren. Zo’n kastje is er tussen gezet omdat ze geen apparatuur/ervaring hadden om de mapping in de ecu aan te passen.

HdB, vd Biggelaar etc....kunnen jouw ecu IAW 16M (eprom) herprogrammeren, agv aangepaster luchtfilter icm uitlaten etc...

En dat bokken zul je altijd min of meer houden, bijv. koud naar warm.

Hier had ik ook over gedacht, ik heb alleen de originele ecu niet, dus die zal ik moeten kopen.
Op zich wel een goed idee, bedankt voor de tip.
 
Oh, hele ecu of alleen de eprom achter het dekseltje?
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
 
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

Beste keuze die je kunt maken!
 
Ok, dan komt het goed....

De mijne met p8 ecu is een jaar of 25 geleden aangepakt...en nog steeds een super tevreden mee. Vanaf 3k tot 10,5k zonder enig probleem. Alleen lange tijd stilstand/koud eentje met gebruiksaanwijzing, een beetje met de koppeling spelen lukt het dan
prima...
 
Ik loop uit m,n nek te lullen.
Er is wel een ecu aanwezig , ik ging er van uit dat zo,n rapidbike de ori ecu verving.
Heb even zitten kijken op de site van Biggelaar, voor 400 euro maken ze een mapping op maat.
Ik.denk dat ik dat ga laten doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

Inderdaad hele goede keuze, in mijn fiets is ooit door een vorige eigenaar bij B te Oi het 916 blok vervangen door een 996 SPS, geflowd met maat mapping, fijnste fiets die ik ooit gehad heb, bijna rechtlijnige afgifte curve!
 
Terug
Bovenaan Onderaan