Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

oke.

Heb hier nog een carbon monoseat hangen, zonder achterlicht uitsparingen. Moet ooit nog op de motor komen (samen met mono frame etc).
Eventjes gedacht om dit (de led strip) te maken...maar denk toch niet dat ik dat wil/kan. Ori achterlichten natuurlijk best iconisch.
 

Bijlagen

  • IMG_5872.jpeg
    IMG_5872.jpeg
    75,2 KB · Weergaven: 18
Een klusje (andere achterremschijf) waarvan ik dacht, moet mij we lukken. Blijkt een van de vier schijfreminbussen rond/dol te zijn. Wél eruit gekregen, maar ook een nieuwe moeten bestellen 😬.
 

Bijlagen

  • D8AE7E62-FE53-4C1C-AD45-6C16C40C79E5.jpeg
    D8AE7E62-FE53-4C1C-AD45-6C16C40C79E5.jpeg
    174,7 KB · Weergaven: 31
(dan maar) subtiel wat stickers (BOS/showa) plakken!

Volgende klus; Carbon clipons.
 

Bijlagen

  • D4BB42DC-54BB-4101-AD24-09A075E30F3E.jpeg
    D4BB42DC-54BB-4101-AD24-09A075E30F3E.jpeg
    117 KB · Weergaven: 21
  • F55E3B69-EDCB-4FF4-B360-5C4B9E09F518.jpeg
    F55E3B69-EDCB-4FF4-B360-5C4B9E09F518.jpeg
    171,6 KB · Weergaven: 20
Beide bobines vervangen en hij loopt weer zoals het hoort!

Even een kleine toevoeging. Enkele dagen later begon de motor weer te stotteren. Omdat ik toen geen logische verklaring meer kon bedenken heb ik hem bij de motorzaak neergezet. Zij hebben de gasklephuizen goed afgesteld, ook bleek dat de motor veel te rijk liep. De motor loopt nu weer beter dan ooit te voren.
 
Even een vraag aan de zelfsleutelaars hier, om de bobines van mijn 996 te vervangen moet o.a. De tank eraf.
Nu zie ik daar een connector , een dun slangetje ( beide al los ) en de dikkere brandstofleidingen.
Deze lijken met een soort snelsluiting / klikverbinding aan de tank te zitten.
De vraag is ; hoe maak ik deze los zonder de boel te slopen ?
 
Onlangs mijn clipons omgedraaid, dat voelt beter aan. Wel wat gedoe met stuuruitslag / raken van dashboard.
Ook carbon stuurbuisjes gemonteerd, alleen nog die groef voor montage in clipon frezen.
Ook nog een hyperpro stuurdemper gekocht 😎 Verder kan je altijd stickers plakken 😅


Straks carbon zitje monteren om te kijken hoe dat staat.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    206,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Toch maar eens gekeken hoe dat carbon zitje staat. Wat betreft een mono achterframe, ik ben van plan een aftermarket frame te kopen mét slot. Dan is zo’n carbon beugel (voor snelsluiter bevestigingen kap) op achterframe niet nodig toch?


F394830F-B12B-41FA-8F1F-05BAEEEB60EF.jpeg
 
Zoiets dus niet nodig wanneer je een slot blijft gebruiker en je kap dus achter ook vastzit.
 

Bijlagen

  • BD843C71-A259-4EE8-A7FE-30BE093CDC6D.jpeg
    BD843C71-A259-4EE8-A7FE-30BE093CDC6D.jpeg
    10,2 KB · Weergaven: 13
Recent heb ik m'n 748s verkocht en een erg mooie 916 uit Duitsland opgehaald. Heeft er iemand hier toevallig nog een leuk setje carbon dempers liggen ter vervanging van de standaard dempers?
Verder weet ik dat er 45mm en 50mm dempers worden aangeboden, weet iemand welke diameter daarmee bedoeld wordt? Ik heb naar mijn weten standaard dempers, maar de diameter van het stuk dat in het verloop schuift is 47mm.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-10-06 at 21.51.26(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-10-06 at 21.51.26(1).jpeg
    83,9 KB · Weergaven: 11
  • WhatsApp Image 2019-10-06 at 21.51.26.jpeg
    WhatsApp Image 2019-10-06 at 21.51.26.jpeg
    123 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Je zal je dempers moeten verwijderen en de buis/ binnendiameter moeten meten, je meet nu de buitendiameter.
En koop alsjeblieft een goeie analoge schuifmaat , een digitale hoe duur ook kan afwijken en je weet niet hoeveel en wanneer.
 
Die heb ik, maar voor de foto is digitaal een stuk makkelijker :)! Ik zal de dempers binnenkort wel even los halen.
 
Inmiddels rijbewijs behaald. Nog mooi een dagje kunnen rijden (afgelopen zondag). Hopelijk komt er nog een mooie dag voorbij voordat hij/zij de stalling in gaat.

Iemand trouwens interesse in een gele (duoposto) of deze (van foto) fiberglas met carbonweefsel afgewerkte achterkap?
6717A02E-471A-4349-A8CA-E86EFE7408CE.jpeg
 
Inmiddels rijbewijs behaald. Nog mooi een dagje kunnen rijden (afgelopen zondag). Hopelijk komt er nog een mooie dag voorbij voordat hij/zij de stalling in gaat.

Iemand trouwens interesse in een gele (duoposto) of deze (van foto) fiberglas met carbonweefsel afgewerkte achterkap?
Bekijk bijlage 1436452

Is deze van carbon of overtrokken met carbon?
Misschien wil je ook vermelden wat je voor die en die gele zou willen hebben?
 
Uiteraard, ik dacht een hele advertentie zal niet gewaardeerd worden. Wellicht interesse dan via pm.

-De Carbon kap bestaat uit glasfiber en de laatste laag is van carbonweefsel.
Kap is onlangs nieuw gekocht en heeft een kort ritje gemonteerd gezeten.
Alles past netjes en omdat hij niet geheel Carbon is ook lekker stevig. Ik vraag €199,- voor deze kap. Dat is iets minder dan ik er voor betaald heb. Evt verzendkosten betaal ik.

-Gele oem duoposto
Exclusief achterlicht, inclusief duo zadel en roosters.
Gedeelte rond achterlicht is beplakt met Carbon folie. Verder netjes. Staat (origineel) 748 op.
Ik vraag €79 voor die gele kap, evt inclusief verzendkosten.

Meer foto’s kan je vinden op marktplaats. Even zoeken op ‘Ducati gouda’.
Graag dan ook via marktplaats (als je lid bent) bieden.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard, ik dacht een hele advertentie zal niet gewaardeerd worden. Wellicht interesse dan via pm.

-De Carbon kap bestaat uit glasfiber en de laatste laag is van carbonweefsel.
Kap is onlangs nieuw gekocht en heeft een kort ritje gemonteerd gezeten.
Alles past netjes en omdat hij niet geheel Carbon is ook lekker stevig. Ik vraag €199,- voor deze kap. Dat is iets minder dan ik er voor betaald heb. Evt verzendkosten betaal ik.

-Gele oem duoposto
Exclusief achterlicht, inclusief duo zadel en roosters.
Gedeelte rond achterlicht is beplakt met Carbon folie. Verder netjes. Staat (origineel) 748 op.
Ik vraag €79 voor die gele kap, evt inclusief verzendkosten.

Meer foto’s kan je vinden op marktplaats. Even zoeken op ‘Ducati gouda’.
Graag dan ook via marktplaats (als je lid bent) bieden.

Geen geld voor beiden!
Wat voor zadel heb je op de carbon zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan