Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

maar zowel van binnenuit als rondom kan alles vrij stormen. Wellicht is mijn demperwol ook gewoon nooit vervangen.

Maar dat stromen rondom je killer is toch nog steeds in je demper? De feitelijke uitgang van je demper wordt wel in diameter verkleind toch?

En idd, je demperwol heeft ook invloed. Die een keer vervangen kan nooit kwaad. Voorkomt ook dat je hulzen te heet worden en verbranden.
 
Het zwak stroom/start probleem is na schoonmaken stuurschakelaars niet verholpen. Het lijkt te gebeuren na een lang stuk rijden/motor warm. Even wat meer stekkers gaan schoonmaken denk ik. SR misschien?

ook afspraak gemaakt met de Carbon meneer hier in de buurt. Als ik op vakantie ben, gaat hij de tank lamineren met C

ritje met anderen. De cbr600f maat ging een gsxr1000 kopen...ik probeerde hem nog een RSV mille aan te smeren...helaas.
 

Bijlagen

  • E860A952-0AA9-42A0-ACC9-E94B550C4811.jpeg
    E860A952-0AA9-42A0-ACC9-E94B550C4811.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 16
Voor een paar euro per stuk kun je de relais vervangen: mains, ecu en pomp....(lijstje van tintin staat op het ducati forum) dan de zware (en te dunne fabrieks) bekabeling, bekabeling bij krimp en moer aansluitingen checken op corrosie etc...

Ondertussen heb je een oldtimer en jaren gaan wel tellen. Dikke bekabeling is jaren geleden bij mij vervangen en de startmotor ‘fluit’ er overheen ipv een sec wachten na het indrukken vd startknop en op gang....
 
Laatst bewerkt:
Het verrast me niet, maar iets waardoor het af en toe niet start (vaak even daarna wel gewoon)...wel zenuwachtig.
 
Het verrast me niet, maar iets waardoor het af en toe niet start (vaak even daarna wel gewoon)...wel zenuwachtig.
Dat zijn geen fijne storingen, anders de bekabeling rondom je balhoofd en onderzoeken op breuk of sluiting agv jaren lange buigingen....

Alle zekeringen vernieuwen.
 
Wie wil er wat voor mij controleren?

Ik wil graag weten wat het bereik van mijn rebound adjuster is op mijn Showa voorvork. Als het goed is hebben de meeste van jullie deze ook.
Mensen met Öhlins daarbuiten gelaten.

Zou iemand zowel op de linker als de rechter poot kunnen tellen hoeveel kliks je kunt halen op de middelste stel schroef midden boven op de poten. Dus helemaal naar rechts en dan tellen hoever je naar rechts kunt. Vergeet niet als je dit zou willen doen om te tellen hoeveel klikken je hebt tot je hem helemaal hebt ingedraaid. Dan kan je vanaf die stand weer terug naar origineel.

Reden dat ik dit vraag is dat ik merkte dat ik een verschil heb van 12 in de linker en 9 in de rechter poot. Zou willen weten of dit zo hoort of dat er wat mis is met mijn voorvork.

Zie ook mijn post in het Technische forum:
 
Wie wil er wat voor mij controleren?

Ik wil graag weten wat het bereik van mijn rebound adjuster is op mijn Showa voorvork. Als het goed is hebben de meeste van jullie deze ook.
Mensen met Öhlins daarbuiten gelaten.

Zou iemand zowel op de linker als de rechter poot kunnen tellen hoeveel kliks je kunt halen op de middelste stel schroef midden boven op de poten. Dus helemaal naar rechts en dan tellen hoever je naar rechts kunt. Vergeet niet als je dit zou willen doen om te tellen hoeveel klikken je hebt tot je hem helemaal hebt ingedraaid. Dan kan je vanaf die stand weer terug naar origineel.

Reden dat ik dit vraag is dat ik merkte dat ik een verschil heb van 12 in de linker en 9 in de rechter poot. Zou willen weten of dit zo hoort of dat er wat mis is met mijn voorvork.

Zie ook mijn post in het Technische forum:

Inmiddels al bericht dat beide poten 12 zouden moeten hebben. Toch iets mis bij mij.

Vering instellingen leken helemaal nergens op. Ook compressie setting groot verschil in wat er ingesteld was. Kan geen kwaad om een keer alles gelijk te zetten en te loggen wat je nu hebt.

Spelen jullie wel eens met de settings?
 
Mede forumleden, lees al enkele weken met plezier mee. Mooie plaatjes om af en toe te bewonderen. Heb twintig jaar mijn motorrijbewijs maar nooit een motor gekocht. Tot vorige week, onderstaande 748s staat nu bij mij in de gararage, erg blij mee. Aangezien ik twee linkerhanden heb en technisch niet zo goed ben, heb ik de machine bij een dealer gekocht zodat ik over de technische staat geen zorgen hoef te hebben. Nu alleen nog rij-ervaring op gaan bouwen en genieten!

In de winter is het verstandig om de accu op een druppellader aan te sluiten begrijp ik. Ik lees soms dat deze aangesloten kan worden op de diagnose stekker / Canbus stekker van een ducati? Dat geldt toch niet voor een 748 uit 2001? Dan moet de lader op gewoon rechtstreeks op de polen van de accu aansluiten toch? Halen jullie de accu eruit of kan die gewoon aangesloten in de motor blijven zitten?
Een Optimate 3 is toch prima voor dit doel en zwaar genoeg?
Of volstaat zoiets ook? Goedkope Einhell druppellader

Fijne zondag allemaal
IMG_1342.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel rijplezier ermee.

Gewoon een eenvoudige optimate/ctek rechtstreeks op de accuklemmen aansluiten mbv de bijgeleverde adapter kabel en laat hem zijn werk doen; opladen, checken en druppelen. Van het voorjaar pas afkoppelen en rijden. Accu gaat ooit een keer kapot dus daar kan een optimate ook niets meer aan doen.

Druppelladers kennen wel een soort van herstelmode maar daar ik niks mee, accu niet goed en gelijk een nieuwe voor 7 tientjes ofzo want ik wil onderweg niet zitten knoeien met een half gesloopte motor en dito accu.

De mijne hangen altijd aan de druppelladers omdat ik soms weken er niet mee rij...ben ik zeker van een volle accu.

Uiteraard staan ook op internet andere verhalen over druppelladers maar ik heb alleen maar goede ervaringen ermee.

A0BDFBE5-07C0-46D9-A112-19F733DA4657.jpeg
 
Ik heb de optima 4 is een prima ding
Kan je vast aansluiten op de accu,dan krijg je een snoertje met een stopkontaktje,waj je ergens onder je buddysit uit laat komen
Wil je laden prik je in het stopkontakje de stekker van de lader,en laden maar.
Stopkontakt en stekker niet te letterlijk nemen,is allemaal heel klein en goed weg te werken
 
Je kan ook de avond voor je wil gaan rijden aan de lader hangen, is meer dan genoeg. Maar met een Motobatt accu kan ik de hele winter door zonder bij te laden.
 
Het soms zwakke stroom na omdraaien sleutel lijkt(!) verdwenen. Maar ik reken mij nog niet rijk. Wat stekkers schoongemaakt en zekeringenkast ook ff gedaan.

binnen om in de winter te (laten) monteren;
Cf undertray (dan ook Alu Singraven)
Gefreesd carterdeksel, alleen jammer dat een ‘boutgat’ gedeeltelijk is opgelast. Blijkbaar een half open geweest. Niet te zien op eBay foto’s 🤭

Db killers gemonteerd en een stuk gereden...ik hoor niet echt een verschil 🙈
 

Bijlagen

  • EAEBDD4C-84FC-4935-A90D-4C15C8E917C3.jpeg
    EAEBDD4C-84FC-4935-A90D-4C15C8E917C3.jpeg
    665,2 KB · Weergaven: 10
  • E42EB5F8-B78C-410F-8570-5528B138ABC7.jpeg
    E42EB5F8-B78C-410F-8570-5528B138ABC7.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 11
ja, kan er niet vanaf blijven. Ook wel een creatieve uitlaatklep naast af en toe een rondje rijden. Gewoon lekker een sleutelen en nergens aan denken. Oh, en lekker geld over de balk smijten natuurlijk 🙈 echte hobby dus 😅

Bij Verduyn nog een keer remmerij en vering laten afstellen, was een tip van ze. Bij aanremmen tikt mij voorvork, hij lijkt naar voor-achteren te kunnen..maar echt speling voel je eigenlijk niet.
 
ja, kan er niet vanaf blijven. Ook wel een creatieve uitlaatklep naast af en toe een rondje rijden. Gewoon lekker een sleutelen en nergens aan denken. Oh, en lekker geld over de balk smijten natuurlijk 🙈 echte hobby dus 😅

Bij Verduyn nog een keer remmerij en vering laten afstellen, was een tip van ze. Bij aanremmen tikt mij voorvork, hij lijkt naar voor-achteren te kunnen..maar echt speling voel je eigenlijk niet.

Dus dan direct maar een dikke Ohlins vork er in!!
Op Ebay kleinanzeigen staat er 1. 😁😁😁



Wel ff de onderpoten terugbouwen naar gefreesde uitvoering. En T-stuk ook nog ff scoren.
 
Vorige week haperde de startknop, open gemaakt met contact spray alles ingespoten, schoon gemaakt en met zuur vrije vaseline weer ingesmeerd, hoef maar naar de knop te kijken en start al!
 
Maar dat stromen rondom je killer is toch nog steeds in je demper? De feitelijke uitgang van je demper wordt wel in diameter verkleind toch?

ik twijfel of ze dus echt wat doen...
 

Bijlagen

  • 314F45EC-A5EB-4B8A-8E9F-33CEAB404D5A.jpeg
    314F45EC-A5EB-4B8A-8E9F-33CEAB404D5A.jpeg
    996,3 KB · Weergaven: 11
  • CCC78BB9-CBFE-4909-A727-C9793074721B.jpeg
    CCC78BB9-CBFE-4909-A727-C9793074721B.jpeg
    597,9 KB · Weergaven: 11
  • 7EF1D20A-1C21-490E-B09B-AD34C99115F3.jpeg
    7EF1D20A-1C21-490E-B09B-AD34C99115F3.jpeg
    60,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan