Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

1614022792700.png
 
Bij een beetje schoonmaken dit rubber (waar jiffy tegen komt) er even afgehaald, ik vraag mij af waar het precies nodig is. Op eerste foto zonder gemonteerd. Tegen het hard inklappen? Het raakt verder niets nu zo zonder.
 

Bijlagen

  • AA89FA19-D005-4258-B253-89FA72E099DA.jpeg
    AA89FA19-D005-4258-B253-89FA72E099DA.jpeg
    276,2 KB · Weergaven: 8
  • 71ED0EBC-BC91-4743-A7B5-DE2DCD509E4C.jpeg
    71ED0EBC-BC91-4743-A7B5-DE2DCD509E4C.jpeg
    152,2 KB · Weergaven: 10
Staat jouw achterspatbord nou zo raar?
Ik zie dat ook jij dat gedoe hebt met de montage spatbord op achterbrug, extra ringetje want komt net niet uit/kapot.
 
Viel me op, meer niet 😉.
Ik heb ook een andere, maar ook zo’n groter ringetje (rood omcirkeld).
 

Bijlagen

  • CAF697DE-1BCD-46AB-BB37-21CC2B600267.jpeg
    CAF697DE-1BCD-46AB-BB37-21CC2B600267.jpeg
    151 KB · Weergaven: 13
Oh ja dat krijg je bij oude meuk van meer dan 20 jaar oud 😁 Overigens heb ik vroeger ooit eens (op mijn 998) een lang(er) carbon spatbord erop gehad achter, vond ik toch ook wel erg fraai staan.

Bevestiging van spatbord bij schokbreker is helemaal interessant met extra ringetjes, rubbers en tiewraps :$ maar ala, het zit en zo strak mogelijk aansluitend op band, vind ik esthetisch wel zo verantwoord.
 
Oh ja dat krijg je bij oude meuk van meer dan 20 jaar oud 😁 Overigens heb ik vroeger ooit eens (op mijn 998) een lang(er) carbon spatbord erop gehad achter, vond ik toch ook wel erg fraai staan.

precies, ik heb een langere van DP. Met deuk voor uitlaatbocht.

Bevestiging van spatbord bij schokbreker is helemaal interessant met extra ringetjes, rubbers en tiewraps :$ maar ala, het zit en zo strak mogelijk aansluitend op band, vind ik esthetisch wel zo verantwoord.

Daar zit de mijn kort op carter maar hij moet bij die rode cirkel hoger omdat hij anders aanloopt. En zo heb je wel meer andere oplossingen dan ori.

ik kon mij nieuwe kentekenhouder ook weer opnieuw vastdraaien... trillen!
 
Goedenavond,

ik had me al enige tijd geleden gemeld, met het verhaal dat ik aan een motorwissel voor m'n 748 zat te denken.
Een aantal reacties had me aan het denken gebracht.
de 748 binnen een dag verkocht, en een 998 in huis gehaald. Met veel werk, maar niet erg.
Is in een week al aardig opgeknapt (veel zoeken naar originele delen en die weer terug gezet).

Na wat speurwerk kwam ik er achter dat die 998 hier jaren geleden ook al eens voorbij is gekomen.

Maar ik zit even met het volgende, er zit een carbon bellypan onder, een dichte. Maar die is in slechte staat, de blanke lak begint er af te breken.
volgens een oud bericht van een verre vorige eigenaar is hij in Frankrijk besteld, is dus dicht aan de onderkant.
zegt jullie dit type iets? wil hem wel vervangen, maar moet wel dezelfde zijn aangezien hij pas gemaakt is.
inmiddels ook al alle stickers er af gepeuterd...
 

Bijlagen

  • bellypan.JPG
    bellypan.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 14
Kan je zelf of laten doen.
afschuren en dan misschien eerst nog epoxy...of ander direct blanke lak.

komt dit niet door de warmte trouwens?
 
Net mn Duck weggebracht naar de specialist, koppelingsmodificatie wordt ingebouwd en open dekseltje erop. Laat het geklingklangklingklangklingklang maar beginnen *O*
 
Niet gereden vandaag maar wel even het beugeltje waarmee remleiding op voor spatbord zit opnieuw gepopnageld en een vaag stekkertje die onder mijn achterveer het carter ingaat even hoesje/kit gedicht. Was een open stekker.
 

Bijlagen

  • 271CFDBA-8C60-4017-92A0-EF8F8BA64B06.jpeg
    271CFDBA-8C60-4017-92A0-EF8F8BA64B06.jpeg
    375 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan