Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ik ga het 1 keer zeggen, en zal je er ook 1 keer in de toekomst aan herinneren, daar ga je spijt van krijgen! En geragandeert dat je in de toekomst heel erg veel geld voor een 748 moet betalen, veel meer dan je er nu voor krijgt!
Ik denk dat je gelijk hebt m.b.t. die waardestijging. Aan de andere kant denk ik ook dat de 'winst' weer wat meevalt als je kijkt wat het kost om een motor 'vers' te houden. Bijvoorbeeld elk jaar olie, om de 2 jaar riemen, slangetjes die verouderen en scheuren, banden die uitdrogen, etc. En dan heb je er nog geen meter mee gereden.

Maar goed, ik heb de 748 gekocht als tussenstap naar een Pani en hij maakt eigenlijk ook onderdeel uit van het budget voor een Pani, dus dat telt dan ook weer mee in mijn overwegingen :)

fluistertoon naar @RoySurf01 de 748 is te koop hoor ;) ;)
 
Een man weet niet wat ie mist, maar als ze er niet is, weet een man pas wat ie mist. Zoiets toch? :)
Als je t voor t geld niet hoeft te doen. Zou ik hem houden (748). Ik heb met een 1199 geracet ik zou zo’n fiets niet voor de straat willen hebben. Dus zou mij nog even bedenken.
 
Plaatje.
 

Bijlagen

  • 48A83BFC-DE72-4F16-87E1-5AEA9C0DF2E3.jpeg
    48A83BFC-DE72-4F16-87E1-5AEA9C0DF2E3.jpeg
    60,4 KB · Weergaven: 5
Gefeliciteerd @Pilz met je Pani! En lekker rijden wat je zelf leuk vindt!

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een standaard 748 heel veel geld waard gaat worden, of het moet een SP, SPS of een R zijn.
Die gaan wel in waarde omhoog, maar een standaard 748 of 748E.. hhmm.. Nmm geen exoot die verzamelwaardig is.
Maar ik zit er wel eens vaker naast hoor!
 
Dank u!
Gefeliciteerd @Pilz met je Pani! En lekker rijden wat je zelf leuk vindt!

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een standaard 748 heel veel geld waard gaat worden, of het moet een SP, SPS of een R zijn.
Die gaan wel in waarde omhoog, maar een standaard 748 of 748E.. hhmm.. Nmm geen exoot die verzamelwaardig is.
Maar ik zit er wel eens vaker naast hoor!

Ja en dan heb ik een 748S, twijfelgevalletje he *D. Geen basis, maar ook zeker geen exoot als de modellen die jij noemt.
 
Als ik alle foto's die jij deelt optel krijg ik de indruk dat er inderdaad vrij weinig 'originele' 748's en 916's meer over zijn haha
 
Dank u!


Ja en dan heb ik een 748S, twijfelgevalletje he *D. Geen basis, maar ook zeker geen exoot als de modellen die jij noemt.
Ik zeg niet dat ze veul en veul meer waard gaan worden maar ik zeg je wel dat je een keer spijt gaat krijgen op een nader te bepalen punt in de toekomst en je dan heul erg graag weer een 748 wilt........ en die zijn dan toch meer in waarde gestegen dan je er nu voor krijgt met onderhoudskosten. Ohja, ik ben een ervaringsdeskundige, vandaar (ok niet met een 748).
 
Helemaal mee praten kan ik niet.
Maar probeer het toch ;)
Maar heb naast de 998 (wat een paar weken geleden nog een 748 was) nog een 1098. Geen Pani, maar wel een stuk moderner dan de 748/916/669/998 reeks. Wat een verschil!
Vermogen, koppel, gewicht.
Maar wat leuker is?? Moeilijk te zeggen, heb op beide veel lol, het koppel van de 1098 (wat misschien binnenkort een 1198S wordt) is waanzinnig. Maar het werken op de oude dame is ook heerlijk echt motorrijden...
En smaken verschillen (gelukkig)
 
Als ik alle foto's die jij deelt optel krijg ik de indruk dat er inderdaad vrij weinig 'originele' 748's en 916's meer over zijn haha

Goeie vraag, hoeveel 748/916/996/998 zijn er eigenlijk in totaal geproduceerd?
En hoeveel zouden er in NL nog ‘rondrijden’.
 
Goeie vraag, hoeveel 748/916/996/998 zijn er eigenlijk in totaal geproduceerd?
En hoeveel zouden er in NL nog ‘rondrijden’.
Kun je op het typenummer opzoeken hoeveel er op nederlands kenteken staan. Heb het zelf laatst voor de 748 biposto gedaan (code h3). Kan zo even niet zeggen hoeveel 't er waren.
 
Helemaal mee praten kan ik niet.
Maar probeer het toch ;)
Maar heb naast de 998 (wat een paar weken geleden nog een 748 was) nog een 1098. Geen Pani, maar wel een stuk moderner dan de 748/916/669/998 reeks. Wat een verschil!
Vermogen, koppel, gewicht.
Maar wat leuker is?? Moeilijk te zeggen, heb op beide veel lol, het koppel van de 1098 (wat misschien binnenkort een 1198S wordt) is waanzinnig. Maar het werken op de oude dame is ook heerlijk echt motorrijden...
En smaken verschillen (gelukkig)
Mee eensch, heb van 748E t/m 1098S ervaring (zat ook een Hyperdepieper tussen) maar ik vind de 996SPS de fijnste fiets!
 
Gewoon genieten van die pani. Motorrijden doe je niet voor het geld dat je ermee verdient.
Anders mag Tinne ook wel stilaan stoppen.
 
Je brommers kiezen op basis van toekomstige verkoopwaarde is een beetje als je eten kiezen op basis van hoe vlot het er achteraf terug uit komt :+
 
Gewoon genieten van die pani. Motorrijden doe je niet voor het geld dat je ermee verdient.
Anders mag Tinne ook wel stilaan stoppen.

wat? al dat geld wat ik er in stop verhoogt de waarde toch? Mijn motor kan ik toch straks gewoon als geheel wel voor minstens vier nullen verkopen? :+

precies, genieten!
 
Een motor als belegging is moeilijk denk ik.
Als je voor 20000 een nieuwe 996sps had gekocht en die zonder al te veel op te rijden 20 jaar hebt nu,zijn de kosten heel laag geschat al zeker 500 per jaar. Dus kost hij nu al 40000! Zonder naar inflatie e.d. te kijken.
Huis kopen was financieel slimmer, of aandelen.
Motor is gewoon om te gebruiken en te genieten. Lekker de Alpen in.....😋
 
Heren! Ik zie hier weer ernstig mooi spul voorbij komen :9~
Ik ben even benieuwd of iemand deze 916 al eens voorbij heeft zien komen? Dat is namelijk m’n vorige bike, toen door omstandigheden verkocht en was benieuwd of hij nog ergens rond rijd...
 

Bijlagen

  • 82DBF5BE-D18E-4031-AD5E-2711B1FFF7D9.jpeg
    82DBF5BE-D18E-4031-AD5E-2711B1FFF7D9.jpeg
    115,3 KB · Weergaven: 8
Een motor als belegging is moeilijk denk ik.
Als je voor 20000 een nieuwe 996sps had gekocht en die zonder al te veel op te rijden 20 jaar hebt nu,zijn de kosten heel laag geschat al zeker 500 per jaar. Dus kost hij nu al 40000! Zonder naar inflatie e.d. te kijken.
Huis kopen was financieel slimmer, of aandelen.
Motor is gewoon om te gebruiken en te genieten. Lekker de Alpen in.....😋


True..maar een ducati van bepaalde series is waardevaster dan menig jap.
Een drol gaan ze niet kosten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan