Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Kopen!!!

Er is ook ooit eens een Belg geweest met een carbon frame, dat is ook wel wat voor jou.
Of was dat nou toch een 888???

ik ken wel het CarboTech frame voor 916 etc, maar veels te gek allemaal (en sowieso nog nergens te koop gezien). Ik spaar nu voor het aluminium subframe. Die carbon schijven (braketech volgens mij) ook te gek.
 
Alleen de centers, carbon remvlakken op straat lijkt me niet heel handig. Die kun je beter gebruiken op een fiets die gebruikt wordt waar ze voor ontworpen zijn, het circuit...
 
Goedemorgen allemaal,

Ik wil het voorwiel van mijn 916 eruit halen, nu doe ik dat normaal altijd met een paddockstand waarbij zo'n pin onderin het balhoofd valt.
Echter dit blijkt dicht te zijn bij de 916...
Hoe doen jullie dat? Je hebt van die pinnen die aan de onderkant in de vork vallen maar kun je dan de as er zonder problemen uit schuiven?
Benieuwd naar jullie tips & tricks.
 
Zijn dat carbon centers of ook remvlakken?

Alleen de centers, carbon remvlakken op straat lijkt me niet heel handig. Die kun je beter gebruiken op een fiets die gebruikt wordt waar ze voor ontworpen zijn, het circuit...

Minder dan 700 gram per schijf 😁
These lightest of composite ceramic brake discs - manufactured from a Fibre-Reinforced Densified Double Matrix Composite Material - are by far the most advanced motorcycle brake rotors in existence.

  • Available for all recent sports and race bikes
  • High coefficient of friction for instant bite - even when wet and cold (unlike Carbon discs which only operate at race temperatures)
  • Low weight - typically less than 700g per disc for extremely low gyroscopic force
  • Extreme rotor surface hardness for the longest life
  • 6mm rotor thickness
  • Advanced fully-floating T-Drive design
  • Supplied complete with high-performance sintered brake pads
  • Pads and discs are compatible with OE or aftermaket calipers
  • No oxidation/corrosion at all from either salt water or from extremely high temperatures
  • European TÜV and USA DOT approved for legal road use
Tuv geprüft en al 👌🏻
 
Goedemorgen allemaal,

Ik wil het voorwiel van mijn 916 eruit halen, nu doe ik dat normaal altijd met een paddockstand waarbij zo'n pin onderin het balhoofd valt.
Echter dit blijkt dicht te zijn bij de 916...
Hoe doen jullie dat? Je hebt van die pinnen die aan de onderkant in de vork vallen maar kun je dan de as er zonder problemen uit schuiven?
Benieuwd naar jullie tips & tricks.
in principe kan dat, maar ik heb ook wel eens een stuk van die pinnetjes afgezaagd. As eruit is geen probleem, maar als de pinnetjes te lang zijn vallen die in het gat bij verwijderen as en gaat ie er niet meer in.
 
Ik til de motor aan de voorkant op en iemand zet gewoon twee assteunen onder de onderkanten van vork.

1620289392142.jpeg
 
😅 gewoon omdat het kan?


offset is trouwens nul trouwens

edit
Offset is de afstand tussen lager en schijf...of ze dus naar buiten staan zogezegd. Nul offset is problemen met klauw die schijf al gaat raken of?
/edit
 
Laatst bewerkt:
Die e10 check slaat soms nergens op...
Vele modellen zijn rond die jaren nog jaren doorgevoerd..en dan mogen ze wel.
Exact zelfde codes van blokken enzo...
Nou op de site staat vanaf 2007 voor Ducati modellen.
Aangezien onze modellen tot 2003 verkocht zijn, waag ik mij er zeker niet aan.
Geen bio-ethanol voor mijn voertuigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan