Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Hoezo?
Vertel es wat meer. Een panigale staat wel op m'n lijstje namelijk. En of dat nu een 899 of 1199 is. Kan een hoop zelf maar voorkennis is altijd fijn.
Als je er mee op straat blijft rijden. Dan is er relatief weinig mis met een pani. Maar op t circuit. Is standaard een drama voor mij geweest. Sensoren , stekkers. Zorgden voor de meest vreemde storingen. Quickshifter is een keer gesneuveld. Uiteindelijk de hele kabelboom laten vernieuwen Koeling op t circuit is ook een probleem. Standaard onderbemeten standaard schijven zijn voor circuit gebruik te dun. Trekken krom na verloop van tijd. Bij sommige exemplaren raakt de achterrem oververhit Kostte mij een klauw en schijf. Mijn 1199 is verkocht met 8700 circuit km. Bij km stand 4300 1 e revisie. Bij 8600 2e revisie. Met nieuwe drijfstangen en krukas de gemonteerde was ovaal geworden.
 
Pff. Ovaal geworden intern....
Elektrische dingen blijft bij ducati een issue. Dat hebben ze nooit gekund en onder de knie.
Daarvoor is een jap echt beter.
Wel jammer dat je daarom hem weg moest doen. Het geeft dan idd hoofdpijn
 
Pff. Ovaal geworden intern....
Elektrische dingen blijft bij ducati een issue. Dat hebben ze nooit gekund en onder de knie.
Daarvoor is een jap echt beter.
Wel jammer dat je daarom hem weg moest doen. Het geeft dan idd hoofdpijn
Ja de pani heeft t plezier met racen wel vergald. Daarvoor reed ik met 916/998/en 996R. Nooit gezeik. Met de pani 1e jaar nul problemen. Daarna begon t. Van kwaad tot erger. Circuitdagen geboekt. Waar ik na 6 rondjes al klaar was. 🙈. Weg geld weg mooie dag. Toen besloten. Ik maak hem nog 1x netjes klaar. En dan weg ermee. Wilde helemaal stoppen. Maar ja kom je op uitnodiging weer kijken bij de clubrace 🙊. En dan wil je toch weer. Dus de 848 maar gekocht. Hoop daar weer veel plezier mee te hebben.
 
Sja... Audi kwaliteit hè 🙃 Ik heb die van mij weer verkocht vandaag, prachtige motor om te zien maar het gaf me te weinig Ducati gevoel. Typisch Audi, lijkt knap, veel plastic en 0 gevoel. Een motor met een fly by wire gashendel koop ik echt nooit meer,..
 
Sja... Audi kwaliteit hè 🙃 Ik heb die van mij weer verkocht vandaag, prachtige motor om te zien maar het gaf me te weinig Ducati gevoel. Typisch Audi, lijkt knap, veel plastic en 0 gevoel. Een motor met een fly by wire gashendel koop ik echt nooit meer,..
En nu ? Wat moois op t oog. Of is t goed zo ?
 
Ik heb eigenlijk geen wensen op dit moment. Eerst maar eens wat projecten afronden. Heb een 748sp bijna klaar dus die voldoet wel voor de rest van het seizoen.
 
Als je er mee op straat blijft rijden. Dan is er relatief weinig mis met een pani. Maar op t circuit. Is standaard een drama voor mij geweest. Sensoren , stekkers. Zorgden voor de meest vreemde storingen. Quickshifter is een keer gesneuveld. Uiteindelijk de hele kabelboom laten vernieuwen Koeling op t circuit is ook een probleem. Standaard onderbemeten standaard schijven zijn voor circuit gebruik te dun. Trekken krom na verloop van tijd. Bij sommige exemplaren raakt de achterrem oververhit Kostte mij een klauw en schijf. Mijn 1199 is verkocht met 8700 circuit km. Bij km stand 4300 1 e revisie. Bij 8600 2e revisie. Met nieuwe drijfstangen en krukas de gemonteerde was ovaal geworden.
Kanonne... wat een verhaal en wat een kosten ook! Hoe is dat met de V4 dan? Ook zoveel problemen?

Wat dat betreft is de 848 behoorlijk bulletproof. In de 848 Challenge ook weinig problemen en daar werd echt serieus hard gereden!!
 
Kanonne... wat een verhaal en wat een kosten ook! Hoe is dat met de V4 dan? Ook zoveel problemen?

Wat dat betreft is de 848 behoorlijk bulletproof. In de 848 Challenge ook weinig problemen en daar werd echt serieus hard gereden!!
Dat was voor mij doorslaggevend!! Weinig ellende bekend van 848. En daar kan zeker snel mee gereden worden. Merk dat ik er naar uit kijk om er een mooie circuitfiets van te maken. De pani stond soms weken na een circuitdag onder de vliegen onaangeroerd in de garage. 🤭
 
Dat was voor mij doorslaggevend!! Weinig ellende bekend van 848. En daar kan zeker snel mee gereden worden. Merk dat ik er naar uit kijk om er een mooie circuitfiets van te maken. De pani stond soms weken na een circuitdag onder de vliegen onaangeroerd in de garage. 🤭
Leuk man!! Het is dat ik op een kut manier van mn racehobby ben afgekomen door een zware crash, maar anders had ik nog wel met de 848 gereden. Graag updates plaatsen gedurende opbouwproces van jouw 848, is ook erg leuk om te doen!!
 
Heen rit van 2 uur, pauze en daarna nog een half uurtje. Rugzakje met wat gereedschap ed mee 😅. En uiteindelijk? Weg terug even niet verder terug dan versnelling drie, na wat gerommel alles weer oké. Even het mechanisme gaan checken.

Bij de pauze stop motor op zijstandaard zetten….’nog schuiner dan normaal?’ Hier klopt iets niet….en dat klopt.

450931CE-FC1E-4EBE-B8CA-58443D80B83F.jpeg
D9812EE3-DA5E-4576-B212-B369FCB14DB8.jpeg


Dus maar even anders geparkeerd 😅.

A4DED533-9A5E-47C7-9C47-BDF56DEBED4A.jpeg
2A8C98F4-39AF-415C-BF79-F7D59F1FBE73.jpeg
 
Moest ik jou zijn, en met die aanhoudende kleine probleempjes die je hebt, zou ik even het sleutelen aan de looks on hold zetten, deze winter het hele ding uit elkaar sleutelen, nakijken, en al wat enigszins dubieus is vervangen (liefst met origineel spul voor functionele delen).

De korte pijn zeg maar.
 
Kan de kerel die je tank carbogewrapt heeft dat trouwens niet even met je vorkpoten doen?
 
Moest ik jou zijn, en met die aanhoudende kleine probleempjes die je hebt….

De korte pijn zeg maar.

Ik las dat ik hier op dit type de meeste km’s maak….dan vind ik het niet vreemd voor een 20 jaar oude motor. Ik lig er in negatieve zin niet wakker van. Ik sleutels wat ik kan, graag. En als ik er een keertje weer op rijd….altijd geniet…ondanks of dankzij alles.

Kan de kerel die je tank carbogewrapt heeft dat trouwens niet even met je vorkpoten doen?

Nee, liever zwart.
 
1626897796976.png


Ik vind je avonturen wel leuk trouwens, en dat ding dient om mee te rijden,dus dat doe je goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan