Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Het ging een tijdje geleden op een van de Ducati topics over deze motor
En dan vooral over de prijs op aanvraag
Ik zag vandaag op marktplaats de prijs , valt eigenlijk wel mee zo op het eerste gezicht
Eentje met de originele motor is duurder ( terecht) maar deze om me te rijden waarschijnlijk beter
Bekijk bijlage 1715834
Daarom hou ik de mijne nagenoeg origineel…motorisch, en ik heb het al vaker geschreven: standaard vermogen zat…meer pk’s heb ik niet nodig.

CD796E8A-2FED-4D9B-9791-9ABAD3EE2FFB.jpeg
 
Lijkt me trouwens wel de doodsteek voor een hele branche als je zelfs er geen andere spiegel of knipperlicht op mag zetten
Ik vermoed / hoop dat ekeur dingen met certificaat die voldoen aan de wettelijke bepalingen gaan gedoogd worden. Anders kan denk ik 95% van de motor de baan niet meer op. Voor veel semirecente motoren kan je voor onderdelen immers enkel nog bij de aftermarket terecht.
Maar chassis/motor combinatie, kentekenplaatverlichting, hoek van de nummerplaat, ekeur uitlaten met certificaat voor dàt type en bouwjaar motor, geluid, bandenmaten en dergelijke zullen zeker op het lijstje staan.
 
Ik vermoed / hoop dat ekeur dingen met certificaat die voldoen aan de wettelijke bepalingen gaan gedoogd worden. Anders kan denk ik 95% van de motor de baan niet meer op. Voor veel semirecente motoren kan je voor onderdelen immers enkel nog bij de aftermarket terecht.
Maar chassis/motor combinatie, kentekenplaatverlichting, hoek van de nummerplaat, ekeur uitlaten met certificaat voor dàt type en bouwjaar motor, geluid, bandenmaten en dergelijke zullen zeker op het lijstje staan.
Ik zag pas een filmpje van het monteren van een akra op een streetfighter
Dat was geloof ik een dag werk , lijkt me niet dat er nog veel van verkocht worden in België
Ik denk dat dealers een groot gedeelte van hun omzet en vooral winst halen
 
Nèh…de 916 heeft er een zusje bij.
Wel nog wat werk aan. De vorige eigenaar heeft haar waarschijnlijk buiten laten slapen en of in de pekel gereden maar was wel eigenaar sedert 2006.
De 916 wordt terug origineel gezet en de 996 mag haar taak op het circuit overnemen.
Me happy boy😀
 

Bijlagen

  • 96E85855-9D66-4980-BD3B-63628EC83DF2.jpeg
    96E85855-9D66-4980-BD3B-63628EC83DF2.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 50
  • A896E298-712F-4002-93A0-B870C1028CAB.jpeg
    A896E298-712F-4002-93A0-B870C1028CAB.jpeg
    200,7 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Nice.👌
Mooie collectie.
Is dat een glory hole in de muur achter je 916?🤔

Henk!!!
Nint Henk…aan de muur was mijn tv bevestigd. Dat gat diende om al de kabels in te stoppen en dan onderaan de muur eruit te laten komen in het stopcontact en dergelijke. Slim gezien é. Kweet het 🤷‍♂️
Heb de tv buiten gesmeten en kijk nu naar iets moois😜
 
Oh jee.. Succes!

Interessant via een Italiaan via whatsapp.

Sicom heeft maar even klauwen gemaakt, maar ze gaven problemen (met idd, terugtrekken zuigers). Daarom ze uit de handel gehaald (niet allemaal dus). De gast gaat nog even informeren bij ene Sanson (van deze fiets: Elaborazione Ducati 998 Ben Bostrom Replica - CuoreDesmo) die is nog verkoper van Sicom schijven. Heeft mas nog wat liggen.


Ik ben nu te ver om de klauw niet meer te gebruiken/testen als ik er toch een ring voor kan krijgen.
 

Bijlagen

  • 1642204933552.jpeg
    1642204933552.jpeg
    192,7 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan