Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

7B1C91CB-664E-47AE-B946-7798811F3B54.jpeg
F5D0E736-BD9D-4EE0-A233-CEF8D747D78A.jpeg
153D104C-AAE1-40BA-A7AC-3F0E69D4EC25.jpeg
 
Was gisteren even die langere zijstandaard aan het monteren, hij kwam compleet met die beugel voor op de carter. Kreeg helaas de oude beugel niet los, die inbusbouten zitten muurvast en m'n 8mm sleutel heeft net even te veel speling om lekker aan te hangen, durf het niet aan.
Heb nu de nieuwe standaard op de oude beugel gezet, zie foto. Lijkt goed te gaan. De oude standaard ook even op de nieuwe beugel gezet om te testen. De nieuwe beugel heeft rechtsboven richting dat rechter gat net wat meer vlees en stevigheid lijkt het, is het de moeite om m alsnog te verwisselen?
IMG_20220601_224917.jpg


IMG_20220601_224933.jpg
 
Bij mij ging de beugel scheuren omdat de bouten loskwamen. Die bouten zitten bij jou muurvast, dat is dan oké he.
Ik zou het zo laten. Nogmaals; cruciaal zijn voor mij die bouten.
 
Als ervaringsdeskundige, die bouten breken gemakkelijk af, dus ik zou ze laten zitten als ze toch muurvast zitten. Anders kan je gaan uitboren en helocoil erin. Wat overigens wel goed gaat maar voorkomen is beter dan genezen!
 
Top, bedankt :) laat ik het zo.
Zal straks eens kijken hoe veel het nou scheelt

Probeer het wel af en toe te controleren. Het is echt een bekend gevaar. Maar door de langere poot zal er sowieso wat minder krachten spelen. Oh, en nu niet denken dat je op de motor kan gaan zitten terwijl die op z’n zijstandaard staat hé.
 
Laatst bewerkt:
Wel een super lelijke standaard btw.
Die van de 999 is mooier ontworpen. Let wel..qua looks..want op een 999 gaat ie ook beetje doorhangen. Waardeloos ontwerp. Ik zoek altijd al de hogere stenen op zodat ie rechter staat.
En gaan zitten op een motor met standaard uit....schaam je tinne!! Je brommertijd met helmpje boven op je hoofd is voor bij he :P
 
Laatst bewerkt:
Wel een super lelijke standaard btw.
Die van de 999 is mooier ontworpen. Let wel..qua looks..want op een 999 gaat ie ook beetje doorhangen. Waardeloos ontwerp. Ik zoek altijd al de hogere stenen op zodat ie rechter staat.

Ik heb een zwarte, zie je niet.

En gaan zitten op een motor met standaard uit....schaam je tinne!! Je brommertijd met helmpje boven op je hoofd is voor bij he :P

Ohja? Het kost alleen meer geld nu, en de helm blijft op ja. Trouwens, zijn die roof helmen niet gewoon de nieuwe helm op je hoofd?
 
Probeer het wel af en toe te controleren. Het is echt een bekend gevaar. Maar door de langere poot zal er sowieso wat meer krachten spelen.
Oh, en nu niet denken dat je op de motor kan gaan zitten terwijl die op z’n zijstandaard staat hé.
Langere poot = de motor staat meer rechtop = juist minder krachten erop lijkt me toch?
Hij staat netjes zo hoor, maar zal 'm in de gaten blijven houden die boutjes en het beugeltje.
Vind het geen lelijk pootje, staat bijna origineel, had die zwarte ook gezien maar die zou bij mij niet staan denk ik
 
Langere poot = de motor staat meer rechtop = juist minder krachten erop lijkt me toch?
Hij staat netjes zo hoor, maar zal 'm in de gaten blijven houden die boutjes en het beugeltje.
Vind het geen lelijk pootje, staat bijna origineel, had die zwarte ook gezien maar die zou bij mij niet staan denk ik

Typefout, aangepast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan