Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Je moet oppassen met uitlaat spruitstukken voor 998's, daar zijn nl. versies uitgevoerd met het puntcarter (ala de 999) en die uitlaat systemen zijn niet uitwisselbaar.

Oh ik zie nu dat dat al vermeld wordt.........
 
zwarte bochten.. niet mijn ding.
ik blijf lekker poetsen.

20220705_110043.jpg


hadden de 998S'en niet alleen een puntcarter en 50mm?
 
Net terug van 2 zonnige dagen Assen op deze prachtige oldschool Superbike. Ik was even twijfelachtig over de 15/41 tandwielverhouding maar deze was zoals voorspeld door de vorige eigenaar quasi perfect voor Assen (15/40 was voor mijn gevoel misschien nog net iets beter geweest).

Wat een ongelofelijke baan blijft Assen toch, hoe snel of hoe traag je ook rijdt daar. Het was mijn 4de tweedaagse daar dus ken de baan intussen aardig maar toch blijft er nog veel ruimte voor verbetering (en dan durf ik niet eens te kijken naar Bo Bendsneyder die met 1.41 door de A-groep knalde). Mijn 996S is 23 jaar oud maar qua sturen valt daar niks van te merken, wat stuurt dat ding scherp, alsof je het voorwiel tussen je handen hebt! Na dag 2 was ik met 2.02,6 amper 0.8sec trager dan op mijn 2010 R1 met 175pk. Heel erg tevreden en zeker ruimte om misschien ooit richting de 2.00 te gaan op deze prachtige motor.

Nog een leuke ontmoeting gehad met Marcel die langs kwam op zijn Panigale V2 Bayliss replica. Zou ook wel bevallen om hiermee rondje Assen te doen 😊
 

Bijlagen

  • Ducati Assen 2022.jpg
    Ducati Assen 2022.jpg
    518,4 KB · Weergaven: 47
Tank weer retour, deze week nog even monteren en testen. De rit terug van garage ging toen vreemd genoeg vlekkeloos...misschien was het probleem dus (hopelijk) al weer weg. Tegelijkertijd ook weer zorgelijk natuurlijk. Afijn...daarna vakantie.

Over vakantie gesproken; heeft die 'op je 998 naar Kaapstad' Muurman gast geen boek geschreven ofzo? Kan alleen wat filmpjes en online artikelen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan