Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Tank weer retour, deze week nog even monteren en testen. De rit terug van garage ging toen vreemd genoeg vlekkeloos...misschien was het probleem dus (hopelijk) al weer weg. Tegelijkertijd ook weer zorgelijk natuurlijk. Afijn...daarna vakantie.

Over vakantie gesproken; heeft die 'op je 998 naar Kaapstad' Muurman gast geen boek geschreven ofzo? Kan alleen wat filmpjes en online artikelen vinden.
Is er een probleem gevonden?
 
Heb je de connectoren die overall zijn weleens op corrosie beoordeeld, schoongemaakt en iets ingesmeerd met zuurvrije vaseline oid…. :?
 
Heb je de connectoren die overall zijn weleens op corrosie beoordeeld, schoongemaakt en iets ingesmeerd met zuurvrije vaseline oid…. :?

Ooit al als advies al opgevolgd 😉. In zoverre ze toegankelijk waren. Maar zowel ik als de monteur denken sterk aan benzine toevoer.
 
Laatst bewerkt:
Vervelend probleem….wordt de gehele circuit nalopen.

Mja, terwijl de motor op de weg naar de garage raar deed, deed hij het op de weg terug helemaal niet. En we hebben aldaar nog wel an dingen gefrutseld, wellicht is het al ‘verholpen’ (dat hoop ik dan). Helaas wil je altijd weten wat het precies was natuurlijk.
 
Mja, terwijl de motor op de weg naar de garage raar deed, deed hij het op de weg terug helemaal niet. En we hebben aldaar nog wel an dingen gefrutseld, wellicht is het al ‘verholpen’ (dat hoop ik dan). Helaas wil je altijd weten wat het precies was natuurlijk.
Toch zou ik zelf geen vrede mee hebben….

Aantal maanden geleden na de winterstop en op snelheid (150-200) hikte mijn 888 op de Duitse autobahn ook een paar keer….op terugweg ff verse benzine erbij en tot op heden geen probleem, wellicht oude benzine.
 
Toch zou ik zelf geen vrede mee hebben….

Aantal maanden geleden na de winterstop en op snelheid (150-200) hikte mijn 888 op de Duitse autobahn ook een paar keer….op terugweg ff verse benzine erbij en tot op heden geen probleem, wellicht oude benzine.

Heb ik ook niet, maar wil wel nog een normaal rondje rijden voordat we op vakantie gaan 😅.
 
Dus na vervangen benzinefilter en monteren tank nu een klein rondje gereden. Na honderd meter het gas eens open gegooid in z’n 1, en flink inhouden. Gas los en niets meer aan de hand. Opschakelen en vol gas…ook niets. Paar honderd meter verder weer inhouden….in z’n 1. Daarna niets meer aan de hand. Even pauze en weer starten/rijden…geen problemen meer.

🤔 nog een nawee?

Komende week weer ietsje verder proberen.
 
Tps? Daar is aan gerommeld toch?
Als je gas gaf en dat opbouwde ipv vol erin? Hoe ging dat?

Die is gesteld ja
Zo uit mijn hoofd; opbouwend geen gedoe.
In het begin snel vol opendraaien in 1, gedoe.
Gas vol opendraaien is op mijn fiets ook best spannend trouwens

Misschien de tankontluchting verstopt, of verkeert om........🤞

Verkeert om? Wat en waar zit dat dan?
 
Ik had het met mijnes dst bij kalm opendraaien het amper was.. en gas erop...resulteerde in bokken en klappen uit de uitlaat. Dat kon ik ook zien op de laptop. Toen wist ik dat de tps aan het kloten was.
Was dit sinds je de motor terug hebt? Maw..sinds de motorzaak? Hebben die gereden??
 
Ik had het met mijnes dst bij kalm opendraaien het amper was.. en gas erop...resulteerde in bokken en klappen uit de uitlaat. Dat kon ik ook zien op de laptop. Toen wist ik dat de tps aan het kloten was.
Was dit sinds je de motor terug hebt? Maw..sinds de motorzaak? Hebben die gereden??

Die hebben gereden. Pas bij mijn tweede rit gek doen.
 
Die is gesteld ja
Zo uit mijn hoofd; opbouwend geen gedoe.
In het begin snel vol opendraaien in 1, gedoe.
Gas vol opendraaien is op mijn fiets ook best spannend trouwens



Verkeert om? Wat en waar zit dat dan?
Bij mijn 888 en bij de 996rs zit deze aan de voorkant van de tank, slangetje en terugslagklepje.
Maar ik denk, als ik de foto's bekijk, dat de ontluchting bij de "gewone" tank onder de tankdop zit.
Jouw problemen lijken nl heel erg op het vacuüm trekken van de tank.
ik kan het mis hebben, maar je kan het even checken......
 
Bij mijn 888 en bij de 996rs zit deze aan de voorkant van de tank, slangetje en terugslagklepje.
Maar ik denk, als ik de foto's bekijk, dat de ontluchting bij de "gewone" tank onder de tankdop zit.
Jouw problemen lijken nl heel erg op het vacuüm trekken van de tank.
ik kan het mis hebben, maar je kan het even checken......

Schijnt bij mij onder de tank te zitten, de slang en t-stuk.

Ff rijden met dop beetje open een optie?

Prima idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan