Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

In Loenen staat er ook een. Geen idee watdie kost.
Euro 15.800, 44.000 km. Zitten wel mooie onderdelen op, carbon air intake, airbox en zitje van 998R.
Ducati-998-S-FE-Monoposto-1-Overige-foto-s.jpeg
 
Gister ben ik een avondje wezen vlammen in Zeeland met de 748. Blijft een fantastische en prachtige motor maar ik kom toch een beetje vermogen te kort. Weg doen / inruilen voor iets snellers is geen optie want dit is altijd al mijn jongensdroom geweest en de stuureigenschappen blijven fantastisch!
Voor degenen met een 748, hebben jullie wel eens overwogen deze wat meer punch te geven?
Paar opties die ik zou overwegen:
- Tuning (bijv. bij Biggelaar) in combinatie met een grote beurt
- Blokwissel (996 zou een makkelijke swap moeten zijn, of toch inruilen voor een 996/998?)
- Een 853 kit laten installeren
Idealiter zou ik zelfs wel naar een 848/1098/1198 blok willen gaan (klassieke looks met moderne rijeigenschappen) maar hier ontbreekt de technische kennis mij een beetje en vooral het gehannis met de airbox zou mij tegenstaan. En dit laten doen zou zomaar érg prijzig kunnen worden denk ik. Ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij!
 
Gister ben ik een avondje wezen vlammen in Zeeland met de 748. Blijft een fantastische en prachtige motor maar ik kom toch een beetje vermogen te kort. Weg doen / inruilen voor iets snellers is geen optie want dit is altijd al mijn jongensdroom geweest en de stuureigenschappen blijven fantastisch!
Voor degenen met een 748, hebben jullie wel eens overwogen deze wat meer punch te geven?

De vorige eigenaar van mijn 748 heeft er een 916 blok ingehangen.

Een bevriende coureur is nu bezig met een 996 blok in zijn 748.
 
En als je dan de kans krijgt om ook een Sicom set voor de voorkant te kunnen kopen…dan doe je dat (na een klein weekje overdenken) vanaf je vakantie adres ook ‘gewoon’.

uiteraard ook deze klauwen nog zwart maken @Hubertje. Moet ook nog nieuwe 40mm poten gaan kopen, mooi projectje omdat die dan ook zwart te maken en hyperpro veren er in te doen.

Bekijk bijlage 1784312Bekijk bijlage 1784313

Jij heerlijke elitaire duc vriend :Y

Mooi spul. Puur voor looks...of ook voor de kracht.
 
Gister ben ik een avondje wezen vlammen in Zeeland met de 748. Blijft een fantastische en prachtige motor maar ik kom toch een beetje vermogen te kort. Weg doen / inruilen voor iets snellers is geen optie want dit is altijd al mijn jongensdroom geweest en de stuureigenschappen blijven fantastisch!
Voor degenen met een 748, hebben jullie wel eens overwogen deze wat meer punch te geven?
Paar opties die ik zou overwegen:
- Tuning (bijv. bij Biggelaar) in combinatie met een grote beurt
- Blokwissel (996 zou een makkelijke swap moeten zijn, of toch inruilen voor een 996/998?)
- Een 853 kit laten installeren
Idealiter zou ik zelfs wel naar een 848/1098/1198 blok willen gaan (klassieke looks met moderne rijeigenschappen) maar hier ontbreekt de technische kennis mij een beetje en vooral het gehannis met de airbox zou mij tegenstaan. En dit laten doen zou zomaar érg prijzig kunnen worden denk ik. Ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij!
minder remmen;)
 
minder remmen;)
Haha ja dat is ook zo. Het kan hard zat dat is het probleem niet. Ik rijd graag met veel (overmatig) vermogen en koppel. Gebruik je het? Bijna nooit of het moet op het circuit zijn. Maar het is wel fijn en leuk om te hebben! Mede om die reden ook altijd dikke lol op mijn Tuono die ik er naast heb. Toch blijft een racer voor mij mooier en leuker om mee te rijden.
 
Gister ben ik een avondje wezen vlammen in Zeeland met de 748. Blijft een fantastische en prachtige motor maar ik kom toch een beetje vermogen te kort. Weg doen / inruilen voor iets snellers is geen optie want dit is altijd al mijn jongensdroom geweest en de stuureigenschappen blijven fantastisch!
Voor degenen met een 748, hebben jullie wel eens overwogen deze wat meer punch te geven?
Paar opties die ik zou overwegen:
- Tuning (bijv. bij Biggelaar) in combinatie met een grote beurt
- Blokwissel (996 zou een makkelijke swap moeten zijn, of toch inruilen voor een 996/998?)
- Een 853 kit laten installeren
Idealiter zou ik zelfs wel naar een 848/1098/1198 blok willen gaan (klassieke looks met moderne rijeigenschappen) maar hier ontbreekt de technische kennis mij een beetje en vooral het gehannis met de airbox zou mij tegenstaan. En dit laten doen zou zomaar érg prijzig kunnen worden denk ik. Ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij!
Biggelaar tuning levert dacht ik iets van 125 krukas pk's op.
853 kit is als ik het goed heb 916 zuigers en cilinders op je normale krukas e.d.
848/1098/1198 blokken kan je ook in (laten) bouwen. TK21 heeft nog wel hiervoor speciale airboxen, ook trouwens een bekende van Biggelaar.
Hier een verslag van iemand die ook 1098S blok in een 748 heeft gebouwd.
 
Met een 748 kun je redelijk legaal nog eens wat toeren maken, persoonlijk vind ik de 748sp daarom de leukste van mijn collectie. De goedkoopste optie om een 748 te tunen is om er een 916/996 blok in te hangen. Vervolgens kun je wat verder optimaliseren met 50mm uitlaat een Ecu tune. Zou mijn keuze zijn als het budget beperkt is.
 
Bij mij Broer is ook het vliegwiel verwijderd.(acceleratie)
Er mee wegrijden vraagt dan wel gewenning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan