Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Goeie vraag, op blok staat 916 (maar dat kan dus ook ST4 zijn). Oliekoeler lijkt er een van een ST4. Ecu dus ook, maar chip is 916.

Wat de motorische verschillen waren tussen 916 en ST4 blijft voor mij onduidelijk.

Ik zou denken inwisselbaar.

Mensen op fb zeggen: inwisselbaar.
 
De ecu van de 748 t/m de 996 is gewoon een 16M op de P8 modellen na. Alle andere Duc’s met het Desmoquattro blok gebruiken ook de 16M. Alleen de eprom is natuurlijk afgestemd op het specifieke blok.
 
Wachtend op andere silentblocks hoop ik stiekem dat het de stekker van de ECU was die niet goed er in geklik zat. Ben het anders wel een beetje zat. 🤔
 
Bedrijfsgeheim blijkbaar 😅

126472AA-0FBA-4356-AD97-23A3EEF29701.jpeg
 
Klein uur gereden en geen klap gemist!
Drie keer even gestopt om een rondje om de motor te lopen en starten en weer gaan.

Het lijkt er dus op dat doordat de computer (Ecu? Eprom?) wel in silentblocks zat maar het motoholders subframe toch raakte. De trillingen zorgde voor storingen in de computer. Ik heb nu het subframe aangepast.

Ik lijk te kunnen bedanken: @swetty (kijk eens naar ECU!) en @Chriskx (herinnerde zich iets van twaalf jaar geleden). 👍👏


08789EB4-BE78-4F9C-A972-010059AA8869.jpeg
 
Wij hanteren in onze vriendenkring de kebab als munteenheid.
Streekproducten werkt beter met internationale handel, ik weet uit ervaring dat Tinne aan lekkere wafels kan geraken.
 
Ooit was het in het Ducati-topic 50 euro en een zelfgebakken appeltaart.
Was overigens een lekkere taart die @Thoran toen gebakken had :9

Tjah, die ExTurbo heeft nog een paar jaar bij mij in de schuur gestaan, maar daar was weinig meer aan te redden ;)
(Hoewel mensen dat vast ook van m'n huidige BIG vinden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan