Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

En nog een vraag over omgekeerd schakelen. Nu heb ik de punt laars nog steeds onder het pedaal…zou je nu niet standaard óp het pedaal moeten zitten met je laarspunt? Beetje zoals achterrem?
 
ben geen cpu/Ecu/Eprom oid expert, kan het niets anders zijn? Stekker zat natuurlijk ook ‘los’.
voetje waar de erom geplaatst is en de grote connector waar de stekker/bedrading aan hangt….. :? …..de rest is smd technologie waar je zelf weinig aan kunt doen.

Als de stekker los zat, ff goed aandrukken en checken of hij vergrendeld zit.
 

Hier valt als amateur weinig aan te solderen…l
0F5DDE61-F6C4-4481-BDBE-E1ED0DA6BD10.png
 
En nog een vraag over omgekeerd schakelen. Nu heb ik de punt laars nog steeds onder het pedaal…zou je nu niet standaard óp het pedaal moeten zitten met je laarspunt? Beetje zoals achterrem?
Normaal heb je je bal van je voet op de voetsteun, dan heb jij lange tenen als je tippen dan op hzt pedaal zitten.
 
Toch niet 1 te vroeg omdat ie uitviel he :+

Gelukkig geen last van trillingen hier. Losse stekker misschien?

Door het lichte vliegwiel en korte (gashendel) slag rijdt mijn motor nogal aan/uit. Gisteren liet ik ook mijn gashendel per ongeluk een beetje gaan….dan krijg je dus ook die ‘valt uit’ vertraging. Was wel even een kleine ‘oh kut, vluchtstrook?’.
 
Titanium as voor swingarm!
Wilde ik al, maar via race-pro niet meer leverbaar. Kwam er nog een tweedehands tegen via FC BikeDesign. 👌 Koopje ook!
7AEFB425-E778-4442-B22F-FAFD3F2F437A.jpeg
 
Koopje trouwens; ik nu €99,- maar nieuw €244,- 👌
244 had ik nog niet duur gevonden.
Materiaal van mij is racetitanium,zal wel iets van grade 5 zijn en bij titanium raceparts vandaan,maken er ook assen van voor rally auto’s.
Stuk wat ik heb is dacht ik iets van 35mm volstaf en dacht een cm of 60 lang,300 eurootjes.
Heb het zeker al 2 jaar maar moest er nu van komen.
 
Hier valt als amateur weinig aan te solderen…l
Bekijk bijlage 1793750

eens, ik heb wel een poging gedaan en na wat zoekwerk een soort how to/diy gevonden (o.a. weerstanden doorgemeten en condensator vervangen), maar het werd er niet bepaald beter van. Uiteindelijk is het toch een andere ECU geworden.

Je kunt zoals eerder genoemd flink wat van de 1.6M ECU's (en chips) uit wisselen, alleen bij de late modellen (996/998/ST4... ? ik weet het niet exact) moet je geloof ik opletten dat je geen oude versie hebt. Die hebben de 1.6m B1 en geen 1.6m A.. Dat heeft er mee te maken dat die 2 injectoren per cilinder hebben ipv 1 van de 748/816/st2, als ik het me goed herinner.
 
Kijk en dat is ook de hobby alles mooi bij elkaar sprokkelen voor bedragen die acceptabel zijn 👍🏼

Zo af en toe ja 😅.

Vandaag zowaar carbon ván de motor af gehaald. De twee carbon hielplaten horen bij een de ‘RS’ set die ik had en dus helemaal niet bij de carbon stepjes nu. Uitlaat beschermer mag ook nieuw: want verkleurd, want twill.

De stapjes zelf ook omgedraaid, staan dan wat meer naar beneden toe. Ik weet niet beter dan hoe ik nu zit, dus wellicht zit het beter met die lange benen.

950362A5-F90D-44B2-9899-0FF46669419B.jpeg


De gratis gekregen 🙃 demperklem nr.1 gemonteerd 👌 ziet er prima uit toch @Chriskx.

AD1C2B4E-8593-4372-9BD0-55B53C362612.jpeg
 
Zo af en toe ja 😅.

Vandaag zowaar carbon ván de motor af gehaald. De twee carbon hielplaten horen bij een de ‘RS’ set die ik had en dus helemaal niet bij de carbon stepjes nu. Uitlaat beschermer mag ook nieuw: want verkleurd, want twill.

De stapjes zelf ook omgedraaid, staan dan wat meer naar beneden toe. Ik weet niet beter dan hoe ik nu zit, dus wellicht zit het beter met die lange benen.

Bekijk bijlage 1794300

De gratis gekregen 🙃 demperklem nr.1 gemonteerd 👌 ziet er prima uit toch @Chriskx.

Bekijk bijlage 1794301

Hartstikke mooi, dat gewrapte karton. 👌
 
Zo af en toe ja 😅.

Vandaag zowaar carbon ván de motor af gehaald. De twee carbon hielplaten horen bij een de ‘RS’ set die ik had en dus helemaal niet bij de carbon stepjes nu. Uitlaat beschermer mag ook nieuw: want verkleurd, want twill.

De stapjes zelf ook omgedraaid, staan dan wat meer naar beneden toe. Ik weet niet beter dan hoe ik nu zit, dus wellicht zit het beter met die lange benen.

Bekijk bijlage 1794300

De gratis gekregen 🙃 demperklem nr.1 gemonteerd 👌 ziet er prima uit toch @Chriskx.

Bekijk bijlage 1794301

Je stapje zit wel dicht op je pedaal nu?
Is dat niet lastig voor je met schakelen en remmen?
 
En bij inremmen bocht op circuit, trekt ie hem een beetje in de achtervering (is mij ooit geleerd bij een circuit training). Overigens heb ik vanwege een achillespees probleem de rechter step ook lager staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan