Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

wel, dit lijkt me zelf vinden en toevallig al zwart..
Als je een 40mm vork zoekt, lijkt 't me dat je sowieso enkele honderden kwijt bent.

Dan is er nog niets geanodiseerd.

Natuurlijk, als je't zelf doet, is alles fris en kan je ook DLC laten aanbrengen.

Kan je carbonwrap vriend niet je bovenpoten doen? (enkel onder T-stuk dan)
 
Bekijk bijlage 1793737

Kwam nog zo’n set spiegels tegen. Interessant natuurlijk, want carbon. Maar voor beter zicht hoef het niet te doen lees ik en ik zou dan weer ergens knipperlichten moeten monteren. Nu geïntegreerde knipper is mijn origineel lijkende spiegels, ik zou daar alleen voor de veiligheid een ledje bij willen zetten oid.
Je ziet er idd nagenoeg niets in
 
Afgelopen donderdag de 998 nog eens gebruikt waar die voor gemaakt is :]
(Superbikes of the 90's, lekker een sessie zonder 190 pk geweld om je heen)

20220818nr206-Actiefoto_VR-1276.jpg
 
deze week maar even voor de zakelijke kilometers de 998 gepakt, die stond alweer 6mnd stil.
Even vergeten dat ik het linker knipperlicht nog moest vervangen, nieuwe ligt klaar.
Maar ze had nog wat meer nukken, slecht stationair, aflslaan op de jiffy. Was thuis makkelijk op te lossen door de stekker van de neutraalschakelaar er weer op te drukken.
Andere ding was de temperatuur, nu was het op de dijk ook wel 33 graden, maar ik kreeg wel heel veel beenverwarming te verduren (leuk zo'n dichte 998 kuip).
Temp meter ging richting 120 graden, op de plek van de foto even kuipen er af en gezien dat beide ventilatoren het niet deden... uhm, dan maar met voldoende "gang" verder.
Op het werk zekering gecheckt , voor de zekerheid nieuwe er in en ze deden het, yes!
Maar terugweg zelfde verhaal, bij thuiskomst hoorde ik er wel een heel twijfelachtig draaien, maar echt aanslaan deed hij niet.
Ik ga het maar eens zoeken bij de welbekende relais, misschien plakt hij wat, of iemand een ander idee?

1661505608132.png
 
Zekering stuk = ventilatoren in overstroom gegaan. Lagertjes roestig van stilstaan?

Knap ding wel.
 
Zekering stuk = ventilatoren in overstroom gegaan. Lagertjes roestig van stilstaan?

Knap ding wel.

Zekering leek niet stuk, bij het terugplaatsen begonnen ze wel ineens te draaien. Zekering kan ook wel eens niet helemaal lekker zijn, dus vandaar een nieuwe.
Roestige lagers? misschien maar eens wat gangbaar maken, goed idee.

Thanks!
wel op dit tripje de 50k aangetikt, deed wel pijn, maarja beter af en toe gebruiken dan stilstaan.
 
Ik lees elders ook; Relais of massa van ECU.
massa ECU nu schoon, was niet voor niets.
het rare is, als ik de zekering er uit haal, via daar de fan spanning geef, gaan ze draaien.
Stop ik daarna de zekering terug, gaat hij weer draaien (motor uit). contact uit, daarna aan gaat hij soms ook weer draaien.
2 relais onder de accu losgekoppeld, geeft geen verandering, die zijn het dus niet.

Snap nu precies wat Tinne door het hoofd ging enige tijd terug.....
 
massa ECU nu schoon, was niet voor niets.
het rare is, als ik de zekering er uit haal, via daar de fan spanning geef, gaan ze draaien.
Stop ik daarna de zekering terug, gaat hij weer draaien (motor uit). contact uit, daarna aan gaat hij soms ook weer draaien.
2 relais onder de accu losgekoppeld, geeft geen verandering, die zijn het dus niet.

Snap nu precies wat Tinne door het hoofd ging enige tijd terug.....

Italiaans temperament :+
 
deze week maar even voor de zakelijke kilometers de 998 gepakt, die stond alweer 6mnd stil.
Even vergeten dat ik het linker knipperlicht nog moest vervangen, nieuwe ligt klaar.
Maar ze had nog wat meer nukken, slecht stationair, aflslaan op de jiffy. Was thuis makkelijk op te lossen door de stekker van de neutraalschakelaar er weer op te drukken.
Andere ding was de temperatuur, nu was het op de dijk ook wel 33 graden, maar ik kreeg wel heel veel beenverwarming te verduren (leuk zo'n dichte 998 kuip).
Temp meter ging richting 120 graden, op de plek van de foto even kuipen er af en gezien dat beide ventilatoren het niet deden... uhm, dan maar met voldoende "gang" verder.
Op het werk zekering gecheckt , voor de zekerheid nieuwe er in en ze deden het, yes!
Maar terugweg zelfde verhaal, bij thuiskomst hoorde ik er wel een heel twijfelachtig draaien, maar echt aanslaan deed hij niet.
Ik ga het maar eens zoeken bij de welbekende relais, misschien plakt hij wat, of iemand een ander idee?

Bekijk bijlage 1797263
Verwonder mij over die temperaturen, ik heb een monster 950 en die komt nauwelijks boven de 80 graden ook als het 30 graden is ,de ventilator begint bij 99 graden te draaien en dat gebeurt eigenlijk alleen als je een tijd stilstaat
 
Ook, check/maak de contacten/connectoren schoon vd bundels.
massa ECU nu schoon, was niet voor niets.
het rare is, als ik de zekering er uit haal, via daar de fan spanning geef, gaan ze draaien.
Stop ik daarna de zekering terug, gaat hij weer draaien (motor uit). contact uit, daarna aan gaat hij soms ook weer draaien.
2 relais onder de accu losgekoppeld, geeft geen verandering, die zijn het dus niet.

Snap nu precies wat Tinne door het hoofd ging enige tijd terug.....
Bij mijn 888 gaat onafhankelijk vd contactslot de fan draaien, net zolang dat het naaldtje onder de 100 graden komt; springt bij 105 graden wel aan.

check anders de bundel connectoren, ff schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan