Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Dag allen, ik heb nu al 2 jaar tot volle tevredenheid een 748 uit 2001. Deze heeft de duozit. Ik heb lang gezocht naar een betaalbare en nette monozit, maar heb het niet kunnen vinden. Daarom even geleden een monozit gekocht via Ali. Die ziet er netjes uit en wil hem ergens de komende herfst/winter gaan monteren.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, specifiek met het monozitje van Ali? Als ik het goed heb, kun je de monozit zo monteren en moet je alleen het zadel vervangen voor een monozadel omdat dit type zadel dan mooier aansluit. Die loopt wat hoger door.

Ik vond deze tutorial Ducati 996 bp to 996 sps. Daarin wordt beschreven wat je nodig hebt om beide zitjes te voorzien van alle onderdelen, zodat je bij het wisselen binnen 10 min klaar bent. Ik wil de komende tijd blijven rijden met het monozitje en heb niet de intentie om deze regelmatig te wisselen.

Dus, kan ik de onderdelen zo overzetten of heb ik wellicht toch nog iets nodig om de nieuwe monozit te monteren?

Thnx.
 
Dag allen, ik heb nu al 2 jaar tot volle tevredenheid een 748 uit 2001. Deze heeft de duozit. Ik heb lang gezocht naar een betaalbare en nette monozit, maar heb het niet kunnen vinden. Daarom even geleden een monozit gekocht via Ali. Die ziet er netjes uit en wil hem ergens de komende herfst/winter gaan monteren.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, specifiek met het monozitje van Ali? Als ik het goed heb, kun je de monozit zo monteren en moet je alleen het zadel vervangen voor een monozadel omdat dit type zadel dan mooier aansluit. Die loopt wat hoger door.

Ik vond deze tutorial Ducati 996 bp to 996 sps. Daarin wordt beschreven wat je nodig hebt om beide zitjes te voorzien van alle onderdelen, zodat je bij het wisselen binnen 10 min klaar bent. Ik wil de komende tijd blijven rijden met het monozitje en heb niet de intentie om deze regelmatig te wisselen.

Dus, kan ik de onderdelen zo overzetten of heb ik wellicht toch nog iets nodig om de nieuwe monozit te monteren?

Thnx.
Het is best simpel eigenlijk.
Je moet de verlichting overzetten.
En beugeltjes voor o.a. bedrading en bevestiging.
1663760110135.png


Zo hoort de binnenkant eruit te zien als je klaar bent.
Geel omcirkelt is de beugel/scharnier die zit met 2 asjes met daartussen een rubbertje (zwart) die asjes op zijn plaats houden.
Zwarte vlak is onderzijde zadel.
Daarna 3x bedrading geklemd.
Beugel met pin die je met sleutel opent.
En als laatste verlichting.
Gaasjes kan/moet je er waarschijnlijk zelf in maken, of via een dealer of anders via modelbouw.
 
De flens van de linker lijkt niet in't center van de as te zitten?

Gaat DLC op titanium?
Misschien geen slecht idee, tegen gripperen.
 
De flens van de linker lijkt niet in't center van de as te zitten?

Gaat DLC op titanium?
Misschien geen slecht idee, tegen gripperen.
denk gezichtsbedrog anders had die ook niet in mijn achtervork gegaan.
DLC gaat perfect op titanium en RVS,alu niet dat smelt.
Heb alleen maar zwarte titanium bouten op fiets van Pro Bolt.
 
Laatst bewerkt:
Titanium spacers van remklauwen en wat bouten van kettingspanners die ik heb laten voorzien van DLC coating,kost een drol.
Die floaters van achterremschijf zijn van RVS.
0C9C3671-1C5E-420A-BC64-192CF3CB5AE3.jpeg
 
Het ging eerder regenen dan ik dacht. Maar half uur door de regen….geen problemen! ✔️

Bellypan is wel een bak water dan (water gaat via extra gaten en opening oliekoeler naar binnen). Natuurlijk wel gecheckt of het ook gewoon water was 😅.

DF610EAD-BCE5-400B-AD4B-7A1CD1FE5083.jpeg


En een beetje droogmaken.

8D53B20E-B2D6-4D6F-B9ED-1CB9097E1308.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is de bedoeling.
Als er tenminste verticaal geen speling op zit.
En 't niet te heel los zit.
 
inderdaad beetje vreemd..
zitten echt wel mooie spulletjes tussen!
Maar wat zou zo iets nou compleet waard zijn?
 
Is geen Monster achterbrug , deze is gemaakt door Kees van der Starre van Star Twin Techniek

Knappe 916 heb je opgebouwd! Mag ik vragen wat voor blok erin ligt? Ik zie een 1.6 ecu met dubbele injectoren, dus niet meer een standaard 1994er 916 Strada.
 
voor €100,- Showa poten gekocht met 40mm montage remklauw. Denk dat ik wanneer ik ze zwart laat coaten goedkoper uit ben dan de voorgestelde set van Desmo Market.
 
Terug
Bovenaan Onderaan