Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Morgen en overmorgen een dagje of twee fun.
Even over en weer van de Belgische kust naar Apeldoorn om terug naar Frankrijk te rijden. Als je geen FG43 vindt dan koop je toch een hele moto waar zo’n vork inzit.
Eventjes kijken wat zo’n Yoshi brommer doet alvorens de vork uit te halen. Is wel voor een 851/888 maar dat kan de pret niet drukken. Iemand nog 40mm remklauwhouders liggen of deze wil uitlenen om er te laten maken of er wil maken of er weet liggen laat het me gerust weten.
Of nog beter. Op zijn geheel wisselen tegen ene voor een 916 al zal die kans wel heel heel klein zijn😉
 

Bijlagen

  • IMG_9073.jpeg
    IMG_9073.jpeg
    284,1 KB · Weergaven: 41
  • IMG_9074.jpeg
    IMG_9074.jpeg
    160,9 KB · Weergaven: 41
Morgen en overmorgen een dagje of twee fun.
Even over en weer van de Belgische kust naar Apeldoorn om terug naar Frankrijk te rijden. Als je geen FG43 vindt dan koop je toch een hele moto waar zo’n vork inzit.
Eventjes kijken wat zo’n Yoshi brommer doet alvorens de vork uit te halen. Is wel voor een 851/888 maar dat kan de pret niet drukken. Iemand nog 40mm remklauwhouders liggen of deze wil uitlenen om er te laten maken of er wil maken of er weet liggen laat het me gerust weten.
Of nog beter. Op zijn geheel wisselen tegen ene voor een 916 al zal die kans wel heel heel klein zijn😉
Hmm ook wel bijzonder. Prachtige voorvork en dan adapters (laten maken/kopen?) om er weer de Tokico's op te zetten. :? Die Tokico zijn nou niet bepaald het beste wat er is op rem gebied.
Erg mooie vork hoor :t Als de prijs juist was voor alleen al de voorvork, had ik die motor ook gekocht.
 
Hmm ook wel bijzonder. Prachtige voorvork en dan adapters (laten maken/kopen?) om er weer de Tokico's op te zetten. :? Die Tokico zijn nou niet bepaald het beste wat er is op rem gebied.
Erg mooie vork hoor :t Als de prijs juist was voor alleen al de voorvork, had ik die motor ook gekocht.
Nee je bent niet mee in het verhaal. Ik heb die adapters nodig om die vork in m’n Duc te zetten en de 40mm cnc Brembo’s te kunnen monteren.
Los van de voorvork zit er ook een Ohlins achterveer in. Ohlins stuurdemper. Race kabelboom. Yoshimura nokkenassen, mechanische spanner, 6inch achterwiel. Dus in onderdelen is die ruimschoots zijn geld waard en die vork zal mooi staan in me 851. Ben eigenlijk opzoek naar ene voor de 984 maar voorlopig nog niet gevonden. Dus bij deze…moraal van het verhaal ik zoek die adapters om de Brembo’s te monteren.
Maar de prijs was idd correct.
Zou het anders niet gedaan hebben😉
 
Laatst bewerkt:
Nee je bent niet mee in het verhaal. Ik heb die adapters nodig om die vork in m’n Duc te zetten en de 40mm cnc Brembo’s te kunnen monteren.
Los van de voorvork zit er ook een Ohlins achterveer in. Ohlins stuurdemper. Race kabelboom. Yoshimura nokkenassen, mechanische spanner, 6inch achterwiel. Dus in onderdelen is die ruimschoots zijn geld waard en die vork zal mooi staan in me 851. Ben eigenlijk opzoek naar ene voor de 984 maar voorlopig nog niet gevonden. Dus bij deze…moraal van het verhaal ik zoek die adapters om de Brembo’s te monteren.
Maar de prijs was idd correct.
Zou het anders niet gedaan hebben😉
Maar de vorige eigenaar heeft toch de Tokico remmen op de ohlins gezet met adapters? Dat bedoelde ik.
Ik had op de gsxr ook brembo's willen hebben.
Die adapters zijn vrij eenvoudig te maken, niet goedkoop, maar het is goed te doen.
Maar ik kan me voorstellen dat ze ook zo te koop zijn.
 
Maar de vorige eigenaar heeft toch de Tokico remmen op de ohlins gezet met adapters? Dat bedoelde ik.
Ik had op de gsxr ook brembo's willen hebben.
Die adapters zijn vrij eenvoudig te maken, niet goedkoop, maar het is goed te doen.
Maar ik kan me voorstellen dat ze ook zo te koop zijn.
Ja klopt. Ik zou dit ook zo niet doen.
Zoals je zegt zijn ze niet gekend voor hun goede werking al zijn de 4 zuigers beter dan hun 6 zuiger modellen.
Ja het is maar freeswerk en op de juiste plaats 4 gaten boren. Komt wel goed😉
 
Ja klopt. Ik zou dit ook zo niet doen.
Zoals je zegt zijn ze niet gekend voor hun goede werking al zijn de 4 zuigers beter dan hun 6 zuiger modellen.
Ja het is maar freeswerk en op de juiste plaats 4 gaten boren. Komt wel goed😉
Eerst contouren laten watersnijden, en dan gaten en lagen op de freesbank maken. Zo heb ik de adapters gemaakt voor brembo p4 op mijn Suzuki Srad 600.
 
Morgen en overmorgen een dagje of twee fun.
Even over en weer van de Belgische kust naar Apeldoorn om terug naar Frankrijk te rijden. Als je geen FG43 vindt dan koop je toch een hele moto waar zo’n vork inzit.
Eventjes kijken wat zo’n Yoshi brommer doet alvorens de vork uit te halen. Is wel voor een 851/888 maar dat kan de pret niet drukken. Iemand nog 40mm remklauwhouders liggen of deze wil uitlenen om er te laten maken of er wil maken of er weet liggen laat het me gerust weten.
Of nog beter. Op zijn geheel wisselen tegen ene voor een 916 al zal die kans wel heel heel klein zijn😉
Ik zou toch eens bij de Ohlins dealer informeren, voor niet al te lang geleden kon ik nog 60mm adapters krijgen (heb zelf 40mm)
 
Dacht al..snel geregeld.
Begrijp het wel...anders is het seizoen voorbij en heb je amper km gedraaid. Frustrerend...

Ik maak het mijzelf vaak moeilijk. Met mooi weer ga ik liever naar het strand. Gevolg...rij niet veel. En wil weer naar een leuk festival. Dus weekend is wasted:Y
 
Dacht al..snel geregeld.
Begrijp het wel...anders is het seizoen voorbij en heb je amper km gedraaid. Frustrerend...

Frustrerend is het niet perse, maar ga de set niet verkopen oid alleen maar omdat ik nog geen seals kan vinden. Uiteraard dachten/hoopten we allemaal dat het wél plug&play zou zijn.


Ik maak het mijzelf vaak moeilijk. Met mooi weer ga ik liever naar het strand. Gevolg...rij niet veel. En wil weer naar een leuk festival. Dus weekend is wasted:Y

Ik wil weer de structuur (op woensdag er mee naar werk) vinden, maar dan moet de voorrem het wel weer doen natuurlijk.

Even de balans tussen ‘er moet iets gedaan worden’ en rijden weer vinden. Anders kan ik net zo goed op de Cagiva gaan rijden en de Duc als eeuwig stilstaand sleutelobject gaan zien…:en dat is zonde. Rijden met dat ding!
 
Mooi spul dat CNC racing natuurlijk, maar ook hier weer wat ‘anders’. Kroonplaat is duidelijk aangepast (lees: montage stuurdemper is er helaas af), ik denk voor gebruikt monster ofzo?

8651BD64-DA5B-41E3-A24A-C77E4EBDA5B0.jpeg
870F4C7B-0E82-44BA-B653-8C64A406E25A.jpeg


En er zitten dus twee stuurpennen bij, voor iemand zo op het oog al duidelijk welke voor 916 is? Uiteindelijk zal het toch vergeleken worden met wat er uit de motor komt natuurlijk, maar je kan maar al vast een vermoeden hebben natuurlijk.

0A9ED934-2371-4DD2-91C2-62F53E811820.jpeg
E9687F81-8B42-4564-BE7F-6AB23F4D3869.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan