het grote 749/999 Ducati topic

even hiero een vraagje neer leggen , weet of heeft iemand waar ik knipperlichten van een 999 bj 2003 kan kopen ,of alleen de lensen 8-)
 
even hiero een vraagje neer leggen , weet of heeft iemand waar ik knipperlichten van een 999 bj 2003 kan kopen ,of alleen de lensen 8-)

Bij StarTwin kun je OEM lenzen kopen nog.

Screenshot_20230418_211422_Chrome.jpg
 
Mocht NOSfearatu ze niet kunnen vinden, dan heb ik ook nog wel twee heldere glaasjes liggen. Heel en bijna ongebruikt.
 
Heb je een foto van die busjes? Dan zou je dus met je standaard rearset een reverse shifter kunnen maken?
Leo van Affetto heeft destijds (2013) voor mijn 999s van 2006 een speciaal shift handeltje besteld, origineel Ducati en dat maakt dat je met de originele rearset reverse shift hebt. Helaas heb ik deze mee gegeven aan de nieuwe eigenaar. Maar wellicht dat dit gewoon nog te bestellen is via de dealer. Kosten mij toen der tijd 35 euro meen ik. Werkte net zo goed als origineel! Geen gedoe met busjes enzo en gewoon nog de juiste afstelling van je schakelpook nog steeds instelbaar.
 
Leo van Affetto heeft destijds (2013) voor mijn 999s van 2006 een speciaal shift handeltje besteld, origineel Ducati en dat maakt dat je met de originele rearset reverse shift hebt. Helaas heb ik deze mee gegeven aan de nieuwe eigenaar. Maar wellicht dat dit gewoon nog te bestellen is via de dealer. Kosten mij toen der tijd 35 euro meen ik. Werkte net zo goed als origineel! Geen gedoe met busjes enzo en gewoon nog de juiste afstelling van je schakelpook nog steeds instelbaar.
Dat klinkt als een goede oplossing!
Nog een aanvulling... het is in ieder geval niet mogelijk met de standaard rem- en schakelset (je hebt een extra onderdeel nodig). Ronald van Potenza heeft vorig jaar geprobeerd om het schakelpatroon om te draaien. Helaas zonder resultaat. Vervolgens heb ik een topicmember benaderd en hij gaf aan dat er drie opties zijn, te weten: afstandsbusjes, een rechte schakelstang of een "directe" schakelhevel zonder schakelstang. Alle drie de opties zouden moeten werken.

Hij heeft afstandsbusjes voor me gedraaid. Ik moet de afstandsbusjes nog plaatsen, maar het lijkt me een prima oplossing:). Toevallig kwam ik deze week een "reverse shifter" van Rizoma (tweedehands) tegen speciaal voor de 749/999. Als het goed kan ik deze shifter direct op de schakelas monteren. Ik kon het niet laten om nog wat andere dingen van hem over te nemen (originele hendels en z.g.a.n. oem handvatten). Binnenkort ga ik even experimenten wat voor mij het beste werkt!

Geen idee of de reverse shifter van Rizoma nog te bestellen is voor de 749/999.
 
Dat klinkt als een goede oplossing!
Nog een aanvulling... het is in ieder geval niet mogelijk met de standaard rem- en schakelset (je hebt een extra onderdeel nodig). Ronald van Potenza heeft vorig jaar geprobeerd om het schakelpatroon om te draaien. Helaas zonder resultaat. Vervolgens heb ik een topicmember benaderd en hij gaf aan dat er drie opties zijn, te weten: afstandsbusjes, een rechte schakelstang of een "directe" schakelhevel zonder schakelstang. Alle drie de opties zouden moeten werken.

Hij heeft afstandsbusjes voor me gedraaid. Ik moet de afstandsbusjes nog plaatsen, maar het lijkt me een prima oplossing:). Toevallig kwam ik deze week een "reverse shifter" van Rizoma (tweedehands) tegen speciaal voor de 749/999. Als het goed kan ik deze shifter direct op de schakelas monteren. Ik kon het niet laten om nog wat andere dingen van hem over te nemen (originele hendels en z.g.a.n. oem handvatten). Binnenkort ga ik even experimenten wat voor mij het beste werkt!

Geen idee of de reverse shifter van Rizoma nog te bestellen is voor de 749/999.
Hetgene dat niet werkt, houd ik me voor aanbevolen😉
 
Ik heb nog originele Ducati Termignoni (6x6cm) in de handel. Prijs €12,50 incl verzenden (NL enveloppe) voor een setje.
 

Bijlagen

  • B76AF939-E41A-45C2-8100-5E7D893F8E0B.jpeg
    B76AF939-E41A-45C2-8100-5E7D893F8E0B.jpeg
    306,5 KB · Weergaven: 13
Is met die reverse shifting bar de schakelweg ook wat korter?
En is er iemand maandag ook op Assen op de Ducati dag?
Mijn 749 is er bijna klaar voor!
 

Bijlagen

  • AB56545B-ACB1-4973-B53C-F5E55341A31E.jpeg
    AB56545B-ACB1-4973-B53C-F5E55341A31E.jpeg
    177 KB · Weergaven: 22
gezocht nette ducati 999 (rood)
Ik ben op zoek naar een nette Ducati 999 als volgende motor. Liefst met historie etc. Mocht er iemand interesse hebben dan ontvang ik graag een pb.
mvg
 
Mooie dag gehad op Assen gisteren met de Ducati dag.
Verder weinig 749/999 gespot op mijn maatje na.
Waar waren jullie toch allemaal? ;)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-05-09 at 08.27.09.jpg
    WhatsApp Image 2023-05-09 at 08.27.09.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan