het grote 749/999 Ducati topic

Jaren geleden de circuit 999 verkocht en helaas altijd spijt van gehad. 999R blok heb ik altijd bewaard en ik heb nu besloten om weer een dikke 999 te gaan bouwen voor op het circuit.

Basis is een 749 dark uit 2005. 999R blok wordt helemaal opnieuw opgebouwd met splinieuwe carters die ik nog op zolder vond :o. Frame van een 749S en 1198 voorvork heb ik ook al liggen. Frame wordt aangepast naar RS look, alleen nog even kijken waar ik die extra buizen vandaan haal. Iemand een idee?

Duurt nog wel even voor dat alles af is. Doel is clubrace 2025.
 

Bijlagen

  • 20240527_121046.jpg
    20240527_121046.jpg
    931,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240527_203025.jpg
    20240527_203025.jpg
    578,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240520_164359.jpg
    20240520_164359.jpg
    513,3 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240610_212937.jpg
    Screenshot_20240610_212937.jpg
    359,1 KB · Weergaven: 0
Vandaag wel de wielen weer opgehaald bij de bandenboer met nieuw rubber. De Pirelli Diablo 2 is wat goedkoper tov de 3 (310 voor set incl opleggen en balanceren) en zullen voor mij ruim voldoen. De Duc gaat mee naar Frankrijk over een paar weken dus wel iets om naar uit te kijken.
Worden deze nog geproduceerd of was dit een oud setje? 310 is schappelijk idd voor een setje pirelli
 
Jaren geleden de circuit 999 verkocht en helaas altijd spijt van gehad. 999R blok heb ik altijd bewaard en ik heb nu besloten om weer een dikke 999 te gaan bouwen voor op het circuit.

Basis is een 749 dark uit 2005. 999R blok wordt helemaal opnieuw opgebouwd met splinieuwe carters die ik nog op zolder vond :o. Frame van een 749S en 1198 voorvork heb ik ook al liggen. Frame wordt aangepast naar RS look, alleen nog even kijken waar ik die extra buizen vandaan haal. Iemand een idee?

Duurt nog wel even voor dat alles af is. Doel is clubrace 2025.
Zo dan, gaaf project 👌. Niet toevallig die dark die met 999 blok te koop stond?
 
Ik meen te herinneren een verlies van ongeveer 12% van krukas naar het achterwiel dus ik schat zo'n dikke 160 krukas pk's.

Weliswaar een 30 pk minder dan mijn Kawa ZX12R die ik toentertijd ook op de dynojetbank heb gehad, maar toch ook vliegensvlug, lange tijd geleden dat ik zoiets snel heb gereden 8-)...........
 
Beste Testastrettablokkenners,

Bij een grondige inspectie met zaklamp en bril zag ik dat 1 boutje (sleutel 10mm) van de kleppendeksel van de liggende cilinder een heel klein beetje olie zweet, zie bij al die boutjes ook een soort siliconekit rondom; is het normaal dat zo'n testastrettablok op die plek een klein beetje olie zweet?
 
Effe wat research gepleegd; het zijn M6 moeren met kraag die op de kleppendeksel zitten met daaronder een rubberen ring. Kan m'n eigen vergissen, maar het lijkt alsof er ook een klein beetje transparante pasta opgesmeerd zit, soort kraanvet ofzo. Zal 's een foto maken. Ieder geval makkelijk op te lossen.

nut-6mm_medium75010471A-01_4897.jpg
nut-6mm_medium75010471A-02_c328.jpg
washer_big85610612A-01_4aa9.jpg
washer_big85610612A-02_36f6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden de circuit 999 verkocht en helaas altijd spijt van gehad. 999R blok heb ik altijd bewaard en ik heb nu besloten om weer een dikke 999 te gaan bouwen voor op het circuit.

Basis is een 749 dark uit 2005. 999R blok wordt helemaal opnieuw opgebouwd met splinieuwe carters die ik nog op zolder vond :o. Frame van een 749S en 1198 voorvork heb ik ook al liggen. Frame wordt aangepast naar RS look, alleen nog even kijken waar ik die extra buizen vandaan haal. Iemand een idee?

Duurt nog wel even voor dat alles af is. Doel is clubrace 2025.

Waarom Buizen erin. Haga gebruikte ze ook nooit...
Nori.jpg
 
Kijk, antwoorden waar ik iets aan heb :t.

Weten jullie misschien ook de kleurcodes en/of lakstiftnummers van het rood (kuip) en zilver (frame) van de 2004 Duc 999? Wil 't her en der een beetje bijtippen namelijk.
 
Vandaag helaas gecrasht met de 749 :(
Had net een lekker tempo 2:03.
Zat uiteindelijk in de ramshoek een trage rijder op een gekke lijn waardoor ik rechtuit moest richting banden stapel en eraf gegaan ben. Airbag geploft en last van m’n heup.
 
Terug
Bovenaan Onderaan