Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sinds kort mag ik mij ook 749 eigenaar noemen met deze mooie rooie Duc met 22000km op de teller:
[afbeelding]
Nu heb ik, zowel bij deze als twee andere testritjes, gemerkt dat het starten soms wat moeizaam gaat, alsof hij net te langzaam rond draait. Eenmaal draaiend loopt die geweldig. Ook de tijd op het dashboard blijft resetten wat ik pas sinds dat ik hem heb opmerkte
Op internet lees ik echter veel over o.a. deze kabels: Ducati starter upgrade - starting upgrade for Ducati motorcycles
zijn er hier mensen ervaring met deze problemen en tips?
Kan het simpelweg "schoonmaken" van alle connectoren ook al veel helpen?
Euh db killers....... maar originele uitlaat kan natuurlijk ook
Euh db killers....... maar originele uitlaat kan natuurlijk ook
FF aanmelden het Ducati Forum.
Daar zoeken bij forum aanbiedingen of de gebruiker TinTin, die maakt dikkere kabels voor het starten.
Het "dopje" van de champion kun je eraf draaien en op je NGK zettenIn de gebruikershandleiding van de 999S 2006 staat dat er verschillende bougies erin kunnen.
Champion:
RG4HC
8654
RG59V
NGK:
CR9EK
Ik heb dus de NGK CR9EK besteld, maar die blijkt dus een kop te hebben met schroefdraad in tegenstelling tot
de Champion met een nippel. Het gedeelte waar de bobine op zit.
NGK CR9EK:
[afbeelding]
Champion RG4HC:
[afbeelding]
Mijn vraag is gaat dit zo werken?
Is het een issue?
Even een vraag die ik ook al op het ducforum heb gepost, maar daar geen reactie ontvangen. Er zitten hier volgens mij ook meer 'customizers' dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen:
Ik wil een superbike stuur op mijn 999 kroonplaat zetten, maar da's precies ongeveer de enige kroonplaat die helemaal 'open' is. Eigenlijk geen 'vlees' dus om de boel op vast te maken, want geen horizontale vlakken. Ik heb dit eerder wel gedaan op een 900ss en een 996 kroonplaat. Geen probleem (al is de 996 kroonplaat helaas niet vlak)
Maar wat zou nu de beste optie zijn?
Ik kan wellicht eea maken (met haakse hoeken) en dan gewoon de 999 kroonplaat gebruiken.
Of een kroonplaat van een 848 / 1098? Die past volgens mij alleen is het achterste puntje (bij de stuurdemper/stuurslot) anders.
Of weet iemand nog andere/betere oplossingen?
Even een vraag die ik ook al op het ducforum heb gepost, maar daar geen reactie ontvangen. Er zitten hier volgens mij ook meer 'customizers' dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen:
Ik wil een superbike stuur op mijn 999 kroonplaat zetten, maar da's precies ongeveer de enige kroonplaat die helemaal 'open' is. Eigenlijk geen 'vlees' dus om de boel op vast te maken, want geen horizontale vlakken. Ik heb dit eerder wel gedaan op een 900ss en een 996 kroonplaat. Geen probleem (al is de 996 kroonplaat helaas niet vlak)
Maar wat zou nu de beste optie zijn?
Ik kan wellicht eea maken (met haakse hoeken) en dan gewoon de 999 kroonplaat gebruiken.
Of een kroonplaat van een 848 / 1098? Die past volgens mij alleen is het achterste puntje (bij de stuurdemper/stuurslot) anders.
Of weet iemand nog andere/betere oplossingen?
Volgens mij moet kroonplaat multistrada ook passen? Of heb je ohlins er in?
Het "dopje" van de champion kun je eraf draaien en op je NGK zetten
Er is 1 ding waar ik me erg aan erger van de 999. De trage gasresponse vanaf stationair. Het duurt gewoon even voordat hij oppakt. Dat maakt gelijk de beleving log en sloom en bederft het eigenlijk. Terwijl hij juist echt beresterk is.
Mijn 848 is verschrikkelijk fel op het gas en alle ducs die ik eerder had (748, 916 en een paar 996s) waren dat ook.
Ik heb wel eens op een 999 van een vriend gereden en had die vertraging vreemd genoeg ook.
Ervaren meer mensen dat? Het is puur het oppakken vanaf stationair. Ik heb niet dat hij stilvalt hoor voor een stoplicht. Maar bij het oppakken duurt het even en als ik heel fel het gas open gooi neigt hij zich ook iets te verslikken. Dit is echt erg irritant.
Is dit iets bekends van de 749/999? Wat kan ik zelf doen? Ik doe altijd alles zelf aan mijn ducs (tot aan complete motorrevisie aan toe), maar heb geen diagnose apparatuur. Zou het vervuiling van de throttle bedies kunnen zijn?
Nogmaals: verder rijdt hij echt prima. Gaat als een kanon zonder enige aarzeling.
Ik ken het fenomeen van een licht vliegwiel, maar dat gaat me hier niet mee helpen hoor vrees ik. Hij verslikt heel even bij fel gasgeven. Denk eerder dat het een mengsel of sync issue is.